Gospodarka » Żywność

Letnia ofensywa Kompanii Piwowarskiej Ambasadorzy Piwa promują orzeźwiającego Lecha Shandy

Letnia ofensywa Kompanii Piwowarskiej Ambasadorzy Piwa promują orzeźwiającego Lecha Shandy
Zobacz więcej zdjęć »
Pracownicy biurowi Kompanii Piwowarskiej osobiście zaangażowali się w promocję nowej kategorii produktu – Lech Shandy. 100 osób spędziło dwa dni na Wybrzeżu w charakterze przedstawicieli handlowych.

Akcja, przeprowadzona 20 i 21 czerwca, miała charakter promocyjny, a jej celem było szybkie zbudowanie szerokiej dystrybucji Lecha Shandy na Pomorzu przed rozpoczęciem sezonu letniego. Pracownicy wybranych działów Kompanii Piwowarskiej wyszli zza biurek, by nad Bałtykiem spotkać się z menedżerami sklepów i punktów gastronomicznych. Od Świnoujścia aż po Hel – wcielając się w rolę przedstawicieli handlowych, Ambasadorzy Piwa prowadzili rozmowy biznesowe, które miały zachęcić do rozszerzenia oferty o Lecha Shandy, czyli nową kategorię piwa, wprowadzoną niedawno przez KP. Spotkania były także okazją do promowania kultury piwnej wśród konsumentów. Akcja zyskała mocne wspracie ze strony zarządu, bowiem włączyło się do niej aż czworo wiceprezesów: Marzena Piórko, wiceprezes ds. sprzedaży i dystrybucji, Jan Faryaszewski, wiceprezes ds. finansów, Wojciech Moliński, wiceprezes ds. personalnych, oraz Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Sezon letni nad polskim morzem to strategicznie ważny okres dla sprzedaży Kompanii Piwowarskiej. W tym czasie na letni odpoczynek przybywa tu blisko 10 mln turystów – potencjalnych konsumentów Lecha Shandy. Podczas indywidualnych spotkań z detalistami i pracownikami punktów gastronomicznych możemy przekazać im wiedzę o naszej nowości, łączącej piwo i lemoniadę w idealnych proporcjach, ale także poznać ich opinie i oczekiwania wobec produktów Kompanii Piwowarskiej – powiedział Tomasz Kanton, kierownik ds. brand PR w Kompanii Piwowarskiej.

Ambasadorzy Piwa w akcji

Przed rozpoczęciem akcji każdy jej uczestnik odbył specjalne szkolenie, obejmujące specyfikę produktu Lech Shandy oraz kwestie logistyczne projektu. 20 i 21 czerwca dwuosobowe zespoły wyruszyły w teren, do 30 nadmorskich miejscowości. Świeżo upieczeni przedstawiciele handlowi, ubrani w firmowe koszulki z komunikacją Lech Shandy, odwiedzili łącznie 855 punktów sprzedaży na Pomorzu i zebrali zamówienia na 1847 opakowań zbiorczych nowego produktu. Promując orzeźwiające połączenie piwa z lemoniadą, pracownicy KP nie tylko zdobywali nowe doświadczenia, ale także walczyli o nagrody. Każda osoba z pary, która sprzedała najwięcej piwa, zdobyła dwuosobową, weekendową wycieczkę, zaś dziewięć kolejnych zespołów z najlepszymi wynikami otrzymało plażowe gadżety.

Działania na Pomorzu to kolejna edycja promocji produktów KP z udziałem pracowników biurowych. W październiku ubiegłego roku ponad 350 menedżerów i specjalistów uczestniczyło w promocji piwa z limitowanej edycji Żubr Ciemnozłoty w całym kraju, zachęcając konsumentów do zakupu. Letnia akcja mająca zwiększyć sprzedaż piwa Lech Shandy odbyła się w ramach programu Ambasadorzy Piwa, zapoczątkowanego wiosną tego roku. Jego celem jest szerzenie wśród pracowników KP wiedzy o produkcji i jakości piwa, sprzedaży i świecie marek, a także rozbudzenie pasji wokół piwnej kategorii i produktów firmy. Uczestnicy promocji mieli okazję wcielić w życie wiedzę zdobytą podczas szkoleń oraz aktywnie wesprzeć marki w rynku.

Nasze doświadczenie pokazuje, że inicjatywy angażujące w bezpośrednią sprzedaż tych pracowników firmy, którzy na co dzień nie mają z nią do czynienia, zawsze kończą się sukcesem. Powodzenie akcji Lech Shandy jest wielowymiarowe. Niezwykle cenne jest oczywiście rozszerzenie dystrybucji tego produktu tuż przed sezonem, ale liczy się również to, że w odwiedzonych nadmorskich punktach sprzedaży pracownicy KP pozostawili wiedzę o walorach Lecha Shandy – podkreśla Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju organizacji sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.Akcja dała też pracownikom możliwość lepszego zrozumienia mechanizmów sprzedażowych i pracy przedstawiciela handlowego. Wartością, której nie można pominąć, jest również integracja. Inicjatywa wzbudziła entuzjazm wśród pracowników Kompanii Piwowarskiej, spotkała się także z ogromnym zainteresowaniem i przychylnością ze strony odwiedzonych sklepów i lokali.

Niestandardowy produkt, niestandardowe działania

Lech Shandy jest nowością w ofercie Kompanii Piwowarskiej – to nie piwo smakowe, lecz mieszanka piwa Lech Premium i specjalnie przygotowanej lemoniady, skierowana do osób, które oczekują od piwa natychmiastowego orzeźwienia. Ten orzeźwiający napój z niewielką ilością alkoholu (ok. 2,6%) jest ogromnie popularny  m.in. w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Lech Shandy to odpowiedź na zmieniające się i coraz bardziej zróżnicowane gusta Polaków w kwestii piwa, a jednocześnie przełomowy, bo pierwszy produkt spoza kategorii piw w portfolio Kompanii Piwowarskiej. Ten niestandardowy napój zasługuje na niestandardowe formy wsparcia sprzedaży.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej błyskawicznej aktywacji, skupionej na najważniejszym dla nas obszarze. Udało nam się zbudować szeroką dystrybucję Lecha Shandy, która – mamy nadzieję – zaprocentuje znakomitymi wynikami sprzedaży podczas letnich miesięcy. Skorzystaliśmy na tym także jako ludzie i menedżerowie, gdyż praca w terenie pozwoliła nam zbliżyć się do rynku i poznać jego potrzebypodsumowuje wiceprezes ds. sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej, Marzena Piórko. –Warto dodać, że właściwie pracowaliśmy na całym portfelu marek KP – akcja dotyczyła Lecha Shandy, ale na zamówieniach pojawił się Redd’s Cranberry, małe butelki piwa Tyskie i Lech. Ponieważ wszyscy uczestnicy zostali przeszkoleni ze standardów komercyjnych, widać było pracę na jakości ekspozycji, standardzie lodówki, komunikacji ceny.  W rynku pracowały po prostu zespoły ambasadorów marek KP.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Klaudyna Polanowska-Skrzypek

specjalista ds. public relations

Kompania Piwowarska

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 7473

tel. kom. + 48 695 592 926

fax + 48 61 667 7850

klaudyna.polanowska-skrzypek@kp.sabmiller.com

www.kp.pl


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »