Firma » Biznes

Łódź: mało centrów handlowych najnowszej generacji

Łódź: mało centrów handlowych najnowszej generacji
Zobacz więcej zdjęć »
W Łodzi jest miejsce na przynajmniej jeszcze jedno nowoczesne centrum handlowe - wynika z badań GfK Polonia, przeprowadzonych dla łódzkiej spółki Fabryka Biznesu.

Poziom nasycenia ogólną powierzchnią handlową jest w Łodzi porównywalny z innymi miastami podobnej wielkości (635 mkw. na 1 000 mieszkańców), znacznie gorzej Łódź wypada natomiast pod względem podaży obiektów handlowych trzeciej generacji i nowszych. Wskaźnik nasycenia najnowocześniejsza powierzchnią handlową wynosi tu zaledwie 308 mkw. na 1 000 mieszkańców i należy do najniższych wśród porównywalnych miast, np. Wrocławia (423 mkw./1000 mieszkańców) czy Krakowa (365 mkw.).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Co ciekawe, badania GfK Polonia wykazały, że Łódź ma porównywalną z analogicznymi miastami siłę nabywczą dla handlu detalicznego, wynoszącą 8 995 zł na jednego mieszkańca (we Wrocławiu wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 8 944 zł, w Krakowie 8 931 zł, a w Poznaniu 8 943 zł). Z kolei indeks siły nabywczej na mieszkańca wynosi w Łodzi 114, podczas gdy w Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu po 113.  Według autorów raportu, te dane oraz tzw. styl zakupowy łodzian „wskazują na istniejący w Łodzi duży potencjał dla nowej inwestycji.

Z badań wynika także, że łodzianie cenią centra handlowe, w których pod jednym dachem mogą zrobić zakupy, oddać się rozrywce i spędzić wolny czas. Lubią je również za możliwość kompleksowych zakupów oraz duży wybór sklepów i marek, a za czynniki motywujące do odwiedzin uznają dobrą lokalizację, a także konkurencyjne lub niewygórowane ceny i promocje. Średni czas dotarcia do odwiedzanego centrum wynosi około 15 minut, ale około 28% badanych zajmuje to 16-30 minut, a 7% powyżej pół godziny.

Za największą wadę większości łódzkich centrów około 40% respondentów uznało niewystarczającą ofertę rozrywkową. Podobny odsetek badanych zadeklarował skłonność do zmiany obecnie odwiedzanego centrum, jeśli powstanie nowy obiekt, który spełni ich oczekiwania.  W opinii autorów raportu nowoczesne, wielofunkcyjne centrum z atrakcyjną strefą rozrywkową, odpowiednim tenant mix najemców oraz dogodnie zlokalizowane ma na rynku łódzkim duże szanse na sukces.

Autorzy raportu szacują, że do 2015 roku powierzchnia handlowa (GLA) może w Łodzi wzrosnąć z 471 000 do ok. 567 000 mkw., jednak - uwzględniając planowane budowy centrów handlowych w miastach o zbliżonej liczbie mieszkańców - Łódź nadal pozostanie pod względem podaży w tyle za tymi miastami.  W 2015 roku wskaźnik nowoczesnej powierzchni handlowej na 1000 mieszkańców ma wynieść w Łodzi 764, we Wrocławiu 898, w Krakowie 920, a w Poznaniu 1029, przy czym - wg GfK - indeks siły nabywczej utrzyma się  w tych miastach na poziomie zbliżonym do obecnego.

W 2014 r. ma być oddane do użytku największe z planowanych łódzkich centrów handlowych - „Sukcesja", która powstanie przy al. Politechniki, w pobliżu ścisłego centrum miasta, Międzynarodowych Targów Łódzkich i kampusu Politechniki Łódzkiej. W kompleksie o około 50 tys. mkw. powierzchni najmu znajdą się m.in.: galeria handlowa z food court, strefa rozrywkowo-rekreacyjna (9-salowy multipleks, fitness, SPA i plac zabaw), biura, 3-gwiadkowy hotel z zapleczem konferencyjnym oraz dwupoziomowy parking.  

Według badań GfK Polonia, dzięki lokalizacji w miejscu doskonale skomunikowanym z innymi dzielnicami Łodzi i drogą krajową nr 1, potencjalnie 900 tys. osób będzie mogło dojechać tu z różnych rejonów miasta i aglomeracji łódzkiej w ciągu maksymalnie pół godziny, w tym 338 tys. w czasie do 10 minut. Inwestor zapowiada rozpoczęcie budowy w przyszłym roku.  

Przy ul. Zgierskiej, w północnej części miasta, ma natomiast powstać Street Mall Vis a Vis (7,5 tys. mkw. powierzchni, około 20 sklepów).



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Abilita Communications
http://www.abilita.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »