Społeczeństwo » Społeczeństwo

Mądry Polak na zakupach – wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll

Kupujemy online, korzystamy z promocji i porównywarek cenowych, czytamy opinie użytkowników wybranych produktów. Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, to recepta Polaków na tzw. smart shopping.

Pojęcie to nie jest obce niemal połowie (47%) ankietowanych przez PAYBACK. Większości osób z tej grupy kojarzy się ono z kupowaniem przez Internet (65%) lub ogólnie – z mądrymi, przemyślanymi zakupami (51%). Najczęściej korzystamy z tradycyjnych rozwiązań w postaci promocji i rabatów (deklaruje tak 74% respondentów, którym znana jest idea smart shopping). Często używamy też porównywarek cenowych (71%) i zasięgamy opinii innych kupujących – z recenzjami produktów zapoznaje się dwóch na trzech badanych. Mniejszą popularnością cieszą się natomiast zakupy grupowe – korzysta z nich mniej niż co trzecia osoba (30%).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Polak w sieci…

Niezależnie od tego, czy respondenci zetknęli się z pojęciem smart shopping czy nie, zdecydowana większość (93%) zadeklarowała, że kupuje online. 45% badanych robi to przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, jeszcze więcej osób korzysta z usług bankowości elektronicznej (95%).

 

Wśród „internetowych konsumentów” największą popularnością cieszą się portale aukcyjne – korzysta z nich 83% badanych. Prawie połowa ankietowanych wykorzystuje też Internet do rezerwacji usług, takich jak wizyta u kosmetyczki czy seans w kinie (47%), a także do rezerwacji noclegów (43%). Zdecydowanie rzadziej używamy aplikacji do zamawiania przewozów pasażerskich – robi to mniej niż co piąty badany (19%).

 

Choć zakupy online robimy chętnie, to nie przeznaczamy na nie dużych kwot. Większość ankietowanych (58%) wydaje maksymalnie 300 zł miesięcznie. Jedynie 6% deklaruje, że płaci ponad 1 000 zł.

 

Polacy chętnie korzystają z możliwości, jakie oferuje Internet. Nie lubimy tracić zbyt dużo czasu ani pieniędzy, stąd duża popularność wszystkich narzędzi umożliwiających nam dokonywanie „sprytnych” i przemyślanych zakupów. Jednym z elementów smart shoppingu jest korzystanie z programów lojalnościowych, na co wskazało 35% badanych. Dzięki nim mamy dostęp do specjalnych promocji i rabatów, a niejednokrotnie możemy też liczyć na dodatkowe benefity za nasze wybory zakupowe. Doskonale wpisuje się w to nasz Program. Szeroka sieć partnerów i afiliantów PAYBACK pozwala na zbieranie punktów podczas codziennych zakupów niemalże wszystkich produktów pierwszej potrzeby. Oznacza, że można bardzo szybko zdobyć dużą liczbę punktów i wymienić je na nagrody lub kolejne zakupy – komentuje Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający PAYBACK Polska.

 

… coraz bardziej mobilny

Aby zrobić zakupy przez Internet lub skorzystać z usług bankowości elektronicznej, zdecydowanie najczęściej sięgamy po laptopa (odpowiednio 57% i 41%). Urządzenia mobilne nie cieszą się jeszcze aż taką popularnością przy kupowaniu – tylko 21% ankietowanych wykorzystuje w tym celu smartfona – ale używamy ich już częściej niż komputerów stacjonarnych (20%). Relatywnie sporo osób (37%) korzysta z aplikacji mobilnych banków.

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 21-23 maja 2018 r. metodą ankiety online na grupie 1074 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »