Firma » Biznes

Markslöjd zintegrował platformę B2B z Microsoft Dynamics NAV w ramach projektu unijnego

Wdrożenie realizowane było jako projekt z dofinansowaniem unijnym, co wiązało się z koniecznością przygotowania odpowiedniej dokumentacji oraz uwzględnienia celów proekologicznych

Markslöjd Sp. z o.o. to polski oddział szwedzkiej firmy Markslöjd Lighting działającej w branży oświetleniowej, który jest jednocześnie centrum logistyczno-dystrybucyjnym na Europę Środkowo-Wschodnią. Firma współpracuje z takimi sieciami jak Castorama, Leroy Merlin, Black Red White, OBI, Praktiker, Agata Meble, Merkury Market czy Bricomarche.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Przedsiębiorstwo zdecydowało się na wdrożenie i integrację systemu Microsoft Dynamics NAV w ramach programu Innowacyjna Gospodarka oferującego dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Partnerem wdrożeniowym została firma IT.integro, posiadająca wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu systemów biznesowych firmy Microsoft. Udział IT.integro w projekcie obejmował nie tylko prace wdrożeniowe i integrację Microsoft Dynamics NAV z platformą B2B oraz innymi wykorzystywanymi w firmie rozwiązaniami, lecz także usługi doradcze w zakresie dofinasowania unijnego oraz modernizacji infrastruktury informatycznej zgodnie z wymogami Green IT.

„Dla przedsiębiorstw średniej wielkości wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP jest zawsze kluczową i strategiczną sprawą, ponieważ wydatek na tego typu rozwiązanie znacząco obciąża budżet niedużego przedsiębiorstwa. System ERP musi być zatem narzędziem, które odmienia sposób działania firmy i przynosi znaczące korzyści rekompensujące zainwestowany kapitał" - komentuje Jacek Kałużny, odpowiedzialny za projekt wdrożenia w firmie Markslöjd.

Kluczowym elementem współpracy pomiędzy spółką Markslöjd i jej partnerami handlowymi jest wymiana dokumentów. Dlatego najistotniejszym celem projektu wdrożeniowego było usprawnienie przepływu tych dokumentów poprzez wdrożenie standardu EDI (elektronicznej wymiany dokumentów). Umożliwiło to zautomatyzowanie procesu przetwarzania faktur sprzedaży generowanych w Microsoft Dynamics NAV na podstawie danych wprowadzanych w różnych systemach partnerów handlowych. Wdrożenie standardu EDI przyczyniło się także do redukcji kosztów, eliminacji błędów podczas wprowadzania danych, a w efekcie - do skrócenia cyklów zamówienie-dostawa i fakturowanie-zapłata. Standaryzacja usprawniła także proces raportowania na potrzeby centrali oraz polskiego oddziału, umożliwiając generowanie raportów w module BI zawartym w Microsoft Dynamics NAV bezpośrednio na podstawie elektronicznych dokumentów otrzymywanych od partnerów.

Jacek Kałużny podkreśla, że „wybór Microsoft Dynamics NAV nie tylko mieścił się w ramach budżetu projektu unijnego, ale przede wszystkim gwarantował implementację potrzebnych rozwiązań". Istotną częścią implementacji były bowiem prace związane z integracją platformy B2B oraz dodatkowych rozwiązań z Microsoft Dynamics NAV. Dzięki integracji systemu Astro wspomagającego zarządzanie magazynem możliwe jest przetwarzanie zamówień zarejestrowanych w Dynamics NAV i szybkie sprawdzanie dostępności zapasów. Natomiast połączenie systemu z programem Quick View umożliwiło tworzenie specyficznych analiz biznesowych na potrzeby centrali.

Dodatkową korzyścią wynikającą z implementacji systemu Microsoft Dynamics NAV, jego integracji z rozwiązaniami dodatkowymi oraz standaryzacji w zakresie wymiany dokumentów, jest wprowadzenie ustrukturyzowanego przepływu pracy.

„Współpraca z partnerami handlowymi to kluczowy obszar naszej działalności. Dzięki wdrożeniu Microsoft Dynamics NAV oraz integracji tego systemu z platformą B2B w oparciu o standard EDI udało się nam usprawnić obieg dokumentów i wyeliminować błędy. Możemy teraz sprawniej i szybciej reagować na zapotrzebowanie zgłaszane przez partnerów, przetwarzać faktury i generować wymagane raporty. Nasza współpraca z partnerami jest znacznie efektywniejsza i bardziej komfortowa" - podsumowuje Jacek Kałużny. 

 

***

Informacje o firmie:

http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com

Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com

Patrycja Buks
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: a-pabuks@microsoft.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »