Gospodarka » Żywność

Mentos Say Hello 2, czyli dobre emocje wspierają sprzedaż

Mentos Say Hello 2, czyli dobre emocje wspierają sprzedaż
Zobacz więcej zdjęć »
Konsumenci wybierając produkt coraz częściej kierują się nie tylko jego jakością, ale także uczuciami, jakie wywołuje. Tym samym dobre emocje stają się istotnym elementem wspierającym sprzedaż. Dowodem na to jest sukces cukierków Mentos Say Hello, które powracają w nowej odsłonie.

Say Hello and… Smile!

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Pierwsza edycja Mentos Say Hello pojawiła się na polskim rynku w styczniu 2017 roku. Była to limitowana seria cukierków w rolce, która poza wyjątkowym smakiem, proponowała ciepły, pozytywny przekaz. Na każdym cukierku znajdował się nadruk zachęcający do mówienia ludziom „cześć” i zawierania nowych znajomości w żartobliwy i oryginalny sposób. Wśród 34 zadań znajdowało się m.in. przybicie piątki, uścisk dłoni, wspólne selfie, zrobienie pajacyka czy gra w kamień, papier i nożyce. Wszystko w myśl hasła reklamowego „Who Says No To Mentos?” (tłum. kto odmówi Mentosowi?), które podkreśla ideę marki ułatwiającej kontakt międzyludzki.

Promocja cukierków była wsparta kampanią telewizyjną, komunikacją online, samplingiem i animacjami oraz aktywnościami w punktach sprzedaży. Przez całe wakacje ekipy Mentos i Radia Eska częstowały przechodniów cukierkami Say Hello na ulicach miast, przy okazji dużych festiwali muzycznych, a także podczas letniej akcji Eska Summer City, zachęcając do wspólnej zabawy i poznawania nowych osób.

Pozytywny przekaz okazał się sukcesem i przełożył się również na dobre wyniki sprzedaży. Dlatego Perfetti Van Melle Polska postanowiła wprowadzić nową edycję Say Hello, która będzie cieszyć się tak samo dużym wsparciem promocyjnym jak poprzednia. Tym razem idea koncentruje się na uczuciach przedstawionych za pomocą popularnych w sieci emotek. Na cukierkach znajdziemy nadrukowane roześmiane czy przesyłające całusy buźki, którymi możemy się dzielić z ludźmi i zachęcać do ich naśladowania. Kiedy otrzymują cukierka z radosnym uśmiechem, powinny nam się nim odwdzięczyć. Jeśli trafią na cukierka z wystawionym językiem czy inną zabawną miną, mogą spróbować ją powtórzyć. To znakomity wstęp do wspólnej zabawy. Dodatkowo jasna i słoneczna kolorystyka produktu wraz z jego słodkim lemoniadowym smakiem stanowi idealną kompozycję na letnie ciepłe dni spędzane wraz z najbliższymi.

Kupując zmysłami

Jak pokazują badania specjalistów od marketingu, konsumenci wybierają na sklepowych półkach produkty nie tylko ze względu na ich właściwości czy jakość, ale preferują ofertę, która kojarzy im się z dobrymi przeżyciami oraz doświadczeniami, jakich sami zaznali i za którymi tęsknią. Kierują się przy tym nie tyle logiką, co impulsem. Zabawa, radość, więź z przyjaciółmi oraz rodziną, przytulanie czy bliskość to najbardziej poszukiwane i cenione uczucia. Z nimi chcemy się utożsamiać i do nich wracać. To one zapadają w naszej pamięci na dłużej niż wiele, często zdawałoby się ważniejszych momentów. Dlatego skuteczny marketing polega na uruchamianiu emocjonalnej pamięci u odbiorców i wyzwalaniu w nich oczekiwanej emocji.

Z raportu Forrester Research pt. „Understanding The Impact Of Emotion On Customer Experience” wynika, że nawet 90% decyzji konsumenckich jest podejmowana podświadomie, właśnie na podstawie uczuć towarzyszących danemu produktowi. Przekaz zawierający pożądane emocje sprawia, że w naszym organizmie zachodzą niezależne od nas reakcje. Źrenice się rozszerzają, uważniej przyglądamy się ofercie, zmysły się wyostrzają, a umysł działa na przyspieszonych obrotach. Ostatecznie sięgamy po produkt, nawet jeśli nie planowaliśmy go kupić.

Uczucia ważniejsze niż opis

Emocje, które wywołuje w nas produkt są ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o jego zakupie. Odbiorcy częściej oceniają ofertę na postawie własnych doświadczeń i wspomnień, które odczuwają przy kontakcie z asortymentem, aniżeli bazując na suchych opisach bądź faktach. Jeśli coś im się dobrze kojarzy i przywołuje radosne chwile, chętniej po to sięgają. Warto brać to pod uwagę przy tworzeniu strategii marketingowej. W tym wypadku najważniejszy jest pomysł, ale też to, aby dobrze zidentyfikować odczucia konsumentów, a wartości, które proponujemy, naturalnie kojarzyły się z charakterem konkretnego produktu. Od dawna staramy się, aby marka Mentos intensyfikowała pozytywne wrażenia. Produkty z linii Say Hello, które szczególnie to podkreślają, mają przypominać konsumentom najlepsze chwile, wywoływać radość i ułatwiać nawiązywanie nowych relacji – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle.

Cukierki Mentos Say Hello 2 o smaku cytrynowym są dostępne w rolkach o gramaturze 37,5g.



Kontakt dla mediów:

Kevin Pluskota

k.pluskota@synertime.pl

664 904 606



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Biuro Prasowe Perfetti Van Melle
http://

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »