Firma » Finanse

Nie dzwonimy już po szwagra

Nie dzwonimy już po szwagra
Zobacz więcej zdjęć »
Podczas kończącej się właśnie zimy najczęściej wykorzystywanym typem assistance samochodowego było holowanie pojazdu (47% wezwań). Pomocy medycznej podczas wyjazdów zagranicznych w największej ilości przypadków potrzebowaliśmy w Niemczech.

Najpopularniejsze świadczenia tego rodzaju poza Polską to wizyta medyczna (63%). Mondial Assistance podsumował zimę 2012/2013 w serwisach asystenckich*.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Doceniamy samochody zastępcze

Według badań przeprowadzonych w lutym przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance jako najbardziej wartościowe kategorie pomocy badani ocenili assistance samochodowe – aż 62% umieściło je w gronie trzech najważniejszych. Ten rodzaj usług pomocowych bardzo duży komfort zapewnia zimą, gdzie - obok trudnych warunków drogowych - kłopoty kierowcom sprawiają same pojazdy. Szczególnie kiedy zaniedbaliśmy ich przygotowanie do zimy. Najczęstszym powodem wezwania assistance samochodowego w ciągu ostatnich kilku miesięcy była właśnie awaria pojazdu (70% przypadków – o 5% więcej niż poprzedniej zimy), a na drugim miejscu wypadek (28%). Przyjeżdżający serwis pomagał zazwyczaj holując zepsuty czy uszkodzony pojazd (47% wezwań). Często korzystaliśmy też z auta zastępczego – skorzystało z niego aż 28% wzywających assistance. 22% otrzymało wsparcie na miejscu zdarzenia (najczęściej chodziło o pomoc w uruchomieniu wyładowanego akumulatora). Samochód zastępczy staje się coraz bardziej docenianą i wygodną alternatywą w przypadku unieruchomienia naszego pojazdu. Tej zimy z takiej formy pomocy skorzystało o 4% więcej osób niż rok wcześniej.

Województwem, gdzie z pomocy assistance korzystano najczęściej (w przeliczeniu na liczbę mieszkańców) jest mazowieckie, odnotowano tam 30% wezwań. W dalszej kolejności pod względem serwisu assistance na mieszkańca są woj. dolnośląskie, pomorskie, śląskie oraz łódzkie i małopolskie. Na drugim „biegunie” są lubuskie, świętokrzyskie, podkarpackie i lubelskie, gdzie odnotowano najmniej wezwań w przeliczeniu na mieszkańca. W porównaniu z rokiem ubiegłym spadł udział woj. mazowieckiego w ogólnej liczbie wezwań, co może wskazywać na coraz większą świadomość assistance w całym kraju. Potwierdzają to ostatnie badania - aż o 14% pytanych więcej niż rok wcześniej wie, co to są usługi assistance i najwyraźniej coraz częściej korzystają z niego mieszkający poza stolicą.

 

Urlop bez ubezpieczenia niebezpieczny

Drugim najwyżej cenionym serwisem assistance jest pomoc medyczna podczas wyjazdów zagranicznych. Pierwsza dziesiątka regionów, z których Polacy najczęściej wzywali taką pomoc minionej zimy to: Niemcy, Włochy, Austria, Francja, Czechy, USA, Słowacja, Wyspy Kanaryjskie, Holandia i Tajlandia. W porównaniu z rokiem ubiegłym z czołówki wypadły Norwegia i Szwajcaria. W ich miejsce pojawiły się Tajlandia i Wyspy Kanaryjskie.

Najpopularniejsze świadczenia medyczne za granicą w ciągu ostatnich miesięcy to wizyta medyczna (63%), w 21% przypadków towarzyszył jej zwrot kosztów lekarstw. W dalszej kolejności korzystaliśmy ze wizyt dentystycznych, hospitalizacji czy pomocy ambulatoryjnej. Wysokie koszty wsparcia medycznego za granicą, stają się skutecznym motywatorem do zabezpieczania się odpowiednimi polisami, zwłaszcza dla turystów udających się w celach narciarskich.

 

- Świadomość usług assistance stale rośnie. W tym roku aż 67% badanych nie miało problemu z wyjaśnieniem, w czym takie usługi mogą być pomocne. Coraz częściej kierowca, który utknął w zaspie dzwoni po assistance zamiast wzywać szwagra. Również coraz więcej z nas, wyjeżdżając na zimowy urlop nie wyobraża sobie braku polisy ubezpieczeniowej, w której assistance bardzo często jest istotnym dodatkiem. Zresztą 58% badanych uważa, że produkty assistance podnoszą atrakcyjność produktów finansowych i ubezpieczeniowych, którym towarzyszą – dane komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance, firmy która przygotowała dane.

 

* Dane dotyczą okresu 01-12-2012 do 17-03-2013, w porównaniu z 01-12-2011 do 17-03-2012

 

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Brandscope
http://brandscope.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »