Motoryzacja » Samochody

Nissan na Tokyo Motor Show 2009

Nissan na Tokyo Motor Show 2009
Zobacz więcej zdjęć »
Na Salonie Motoryzacyjnym Tokio 2009 Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował kilka prototypowych modeli, w tym samochód elektryczny Leaf, pojazd elektryczny Land Glider oraz sportowy crossover Qazana.

Na Salonie Motoryzacyjnym Tokio 2009 Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował kilka prototypowych modeli, w tym samochód elektryczny „Leaf", którego światową premierę i rozpoczęcie produkcji na masową skalę zaplanowano na koniec 2010 roku, koncepcyjny pojazd elektryczny „Land Glider" oraz kompaktowy sportowy crossover w zupełnie nowym stylu „Qazana", którego światowy debiut odbył się w marcu 2009 w Genewie na tamtejszym Salonie Motoryzacyjnym.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Nissan przedstawił także nowego flagowego sedana „Fuga" oraz nowy mini MPV „Roox". Obydwa te modele zostaną wprowadzone do sprzedaży jeszcze w tym doku.

Najważniejszym ekologicznym celem Nissana jest zerowa emisja spalin. Nissan chce być liderem w tej dziedzinie, dlatego ekspozycja firmy poświęcona jest przede wszystkim samochodom koncepcyjnym, takim jak „Leaf", oraz rozwojowi zastosowanych w nich technologii i infrastruktury ładowania akumulatorów. W ten sposób firma postanowiła zwrócić uwagę konsumentów na swoje zaangażowanie w te kwestie.

Nissan kontynuuje także prace nad rozwojem technologii silników spalinowych pod kątem poprawy ich parametrów ekologicznych, czyli obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin. Oprócz pojazdów elektrycznych Nissan zaprezentował szeroką gamę innych modeli, takich jak pojazd hybrydowo-elektryczny, oraz technologii, takich jak ekologiczne silniki Diesla czy przekładnia CVT nowej generacji X-TRONIC.

Przegląd najciekawszych samochodów koncepcyjnych i technologii:

Leaf

Pierwszy na świecie pojazd elektryczny zaprojektowany z myślą o produkcji na masową skalę.

  • Wysokie osiągi, zerowa emisja z zespołu napędowego i platforma, która nadaje nowy wymiar pojęciu „radości z jazdy".
  • Wzornictwo harmonizujące z ekologicznym i inteligentnym wizerunkiem oraz innowacyjne i oryginalne pięciodrzwiowe nadwozie typu hatchback, zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki i ograniczenia hałasu wywołanego pędem powietrza.
  • Zasięg ponad 160 km po pełnym naładowaniu akumulatorów - wystarczający w codziennej eksploatacji.
  • Zaawansowany system IT, zaprojektowany specjalnie na potrzeby koncepcji mobilności z zerową emisją. Z ekranu nawigacji kierowca może odczytać zasięg przy aktualnym stanie naładowania akumulatorów oraz położenie najbliższych stacji, na których można je doładować.

Land Glider

Nowa propozycja miejskiego pojazdu z zerową emisją, który może zastąpić tradycyjny samochód.

  • Land Glider mógłby stać się nowym środkiem transportu w wielkich miastach. Znakomite przyspieszenie i wąskie nadwozie możliwe do uzyskania tylko w przypadku ultra kompaktowego i ultra lekkiego pojazdu elektrycznego przyczyniłoby się do zmniejszenia zagęszczenia ruchu w miastach i bardziej efektywnego wykorzystania miejsc na parkingach.
  • Układ przesuwania środka ciężkości poprzez pochylanie nadwozia jest źródłem nowych, ekscytujących wrażeń i radości z dynamicznej jazdy.

Nowa Fuga

Flagowy sedan Nissana, którego sprzedaż rozpocznie się tej jesieni, to połączenie eleganckiej sylwetki i ekskluzywnego wnętrza ze znakomitymi osiągami.

  • Charakterystyczne nadwozie przyciągające uwagę siłą i dynamiką, jaką może zagwarantować tylko klasyczny układ z silnikiem z przodu i tylnym napędem.
  • Szereg technologii zastosowanych po raz pierwszy na świecie zapewnia precyzję prowadzenia, elastyczność, znakomite przyspieszenie oraz ciszę, przyjazną dla środowiska eksploatację, wygodę i bezpieczeństwo.
  • W komfortowym wnętrzu zadbano o przestrzeń fizyczną i wizualną, a także o wysoką jakość materiałów wykończeniowych i niezbędne udogodnienia.
  • Na wystawie można będzie zobaczyć także nową hybrydową wersję Fugi, która zużywa tyle paliwa, co samochód kompaktowy, dzięki czemu koszty eksploatacji nie psują przyjemności z jazdy.

Qazana

Zupełnie nowy pięciodrzwiowy sportowy kompaktowy crossover o innowacyjnej stylistyce.

  • Nadwozie i wnętrze inspirowane wyglądem plażowych buggy i motocykli.
  • Charakterystyczne cechy nadwozia to mocno wysklepione nadkola, podkreślające moc i stabilność, wysoko poprowadzona dolna krawędź okien i sportowy styl w górnej części.
  • We wnętrzu konsola centralna przypomina zbiornik paliwa i siedzenie motocykla. Nieosłonięte pozostały także niektóre elementy konstrukcyjne nadwozia.
  • Samochód gwarantuje przyjemność ze sportowej jazdy bez zbytniego uszczerbku dla środowiska naturalnego.

ROOX

Super przestronny pojazd o niewielkich wymiarach zewnętrznych, ze sporą ilością miejsca w środku i dynamiczną sylwetką.

  • Wygodny przedział pasażerski (wysokość wnętrza: 1365 mm, długość wnętrza: 2085 mm), jeden z największych samochodów z segmentu mini, z możliwością elastycznej aranżacji układu foteli.
  • Sportowe i wyrafinowane wzornictwo w stylu „Highway Star" podkreśla solidność pojazdu i zmienia wizerunek „minisamochodów".
  • W celu ułatwienia wsiadania i wysiadania w samochodzie zastosowano zdalnie sterowane przesuwane drzwi (szerokość wejścia: 580 mm, wysokość wejścia: 1230 mm) i dodatkowy stopień tuż nad ziemią. Przesuwane drzwi i stopnie znajdują się po obydwu stronach pojazdu.

NV200 VANETTE UNIVERSAL DESIGN TAXI

  • Kolejna generacja uniwersalnej taksówki (Universal Design Taxi) zaprojektowanej pod kątem wygody wszystkich klientów.
  • Nadwozie łatwo rozpoznawalne jako taksówka, a przy tym niepozbawione elegancji.
  • Oficjalne wprowadzenie modelu jako Universal Design Taxi nastąpi przed końcem 2010 roku.

Kolejna generacja przekładni bezstopniowej (CVT)

Przekładnia CVT XTRONIC nowej generacji ma zwartą budowę, jest lekka, ma obniżone tarcie i oryginalną konstrukcję.

  • W nowej skrzyni uzyskano najlepszy na świecie zakres przełożeń (7,3) - o 20% lepszy w porównaniu z konwencjonalną skrzynią CVT tej samej klasy.
  • Oryginalna i przełomowa konstrukcja obejmująca także reduktor umożliwiła skrócenie całej skrzyni o 10% i obniżenie masy o 13%.
  • Korzystnie na wydajność mechanizmu wpłynęło także zmniejszenie tarcia o 30% między innymi poprzez ograniczenie oporów spowodowanych pracą elementów zanurzonych w oleju.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »