Motoryzacja » Samochody
Nowe modele Forda wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nabywców
Zobacz więcej zdjęć » |
Dowodzą tym samym, że mimo mniejszych gabarytów mogą oferować takie same zaawansowane rozwiązania, jakość jazdy i wysoki komfort podróżowania co samochody znacznie większe. Ich niezaprzeczalnym atutem są za to: niskie zużycie paliwa, niska emisja związków szkodliwych oraz niskie koszty utrzymania.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Najnowsza generacja Forda Fiesta, która miała swoją światową premierę pod koniec 2008 roku, wyraźnie przyczyniła się do zwiększenia udziału Ford of Europe w europejskim rynku samochodów osobowych. Długa lista nagród i wyróżnień, którymi uhonorowano najnowszego Forda Fiesta obejmuje między innymi dwa tytuły „Samochodu Roku" przyznane przez dwa wiodące czasopisma samochodowe w Wielkiej Brytanii. Ford Fiesta został także wybrany „Samochodem Roku" w Chorwacji, Grecji, Irlandii oraz w Szkocji. Innym wyróżnieniem było wybranie Forda Fiesta „Kobiecym Samochodem Roku 2009" w plebiscycie jednego z hiszpańskich magazynów motoryzacyjnych.
Najnowszy Ford Ka wszedł na rynek pod koniec 2008 roku i już w tym krótkim okresie do końca ubiegłego roku sprzedaż tego modelu była lepsza o 4000 egzemplarzy w porównaniu z 2007 rokiem.
W krajach, gdzie obowiązują przepisy zachęcające do wymiany starszych samochodów na nowe, spełniające bardziej restrykcyjne normy emisji spalin, atrakcyjność nowego Ford Ka rośnie zdecydowanie. Niskie zużycie paliwa, niskie stawki ubezpieczenia i utrzymująca się wysoka wartość tego modelu na rynku wtórnym oznacza, że wielu nabywców najnowszego Forda Ka może liczyć na niższe miesięczne opłaty i koszty niż w przypadku starszego modelu.
Wśród nabywców nowego Forda Fiesta i Forda Ka szczególną popularnością cieszą się topowe wersje Titanium.
Ponad 60% klientów zamawiających nowego Forda Ka w styczniu br. wybrało właśnie wersję Titanium. Bardzo wielu nabywców korzysta także z oferowanych przez Forda indywidualnych pakietów stylizacyjnych pozwalających samodzielnie kompletować wyposażenie zamawianego samochodu i tym samym stworzyć egzemplarz możliwie najpełniej odpowiadający potrzebom i upodobaniom nabywcy. Wiele zamówień dotyczy wyboru atrakcyjnych obręczy aluminiowych. Ponad 90% klientów wybrało także rozbudowaną wersję pakietu wyposażenia audio.
Podobnie w przypadku nowego Forda Fiesta, niemal 60% nabywców zdecydowało się na bogato wyposażoną wersję Titanium. Z kolei 70% kupujących wybrało obręcze aluminiowe oraz kierownicę pokrytą skórą. Połowa egzemplarzy Forda Fiesta, które sprzedano do tej pory była wyposażona w dostępny na życzenie pakiet z funkcją Bluetooth i dodatkowym złączem USB dla dodatkowych urządzeń elektronicznych.
Znaczące wzmocnienie udziału w rynku
W zaledwie dwa miesiące od wejścia do sprzedaży w 2008 roku ponad 61 tys. egzemplarzy nowego Forda Fiesta trafiło do odbiorców detalicznych. Niemal natychmiast po wejściu na rynek Ford Fiesta stał się najchętniej kupowanym samochodem na rynku brytyjskim zarówno w listopadzie jak i w grudniu 2008 roku.
Tak dobre wyniki sprzedaży pomogły zwiększyć całkowity udział Forda w 19 europejskich rynkach samochodów osobowych. Do końca 2008 roku Ford Ka i Ford Fiesta przyczyniły się do ogólnego wzrostu udziału Forda w europejskim rynku samochodowym o 0,5 punktu procentowego, do poziomu 8,8%. Tym samym Ford jest drugą najchętniej kupowaną marką samochodów osobowych w Europie.
- Obecna rodzina modeli Forda stanowi chyba najsilniejszą ofertę modelową w historii firmy. Nasze tradycyjne atuty, takie jak świetne własności jezdne, bezpieczeństwo i doskonałe walory użytkowe, w połączeniu z efektowną linią nadwozia i wieloma walorami o charakterze czysto emocjonalnym, o które wzbogaciły się nasze ostatnie modele sprawiają, że wyrobiliśmy sobie mocną pozycję, która pozwoli nam przeczekać ten trudny okres - mówi Ingvar Sviggum, wiceprezes Ford of Europe odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis. - Najnowsze wyniki sprzedaży Forda Fiesta i Forda Ka pokazują, że Ford notuje wyniki lepsze niż przeciętne wyniki w branży samochodowej, konsekwentnie wzmacniając przy tym swój udział w rynku. Nasi klienci przekonują się, że wybór ekonomicznego małego samochodu wcale nie musi oznaczać rezygnacji z komfortu czy najnowszych rozwiązań ułatwiających i uprzyjemniających użytkowanie pojazdu - dodaje Sviggum.
Operacja wprowadzenia Forda Fiesta na rynki globalne zyskała nowe tempo wraz z rozpoczęciem w styczniu produkcji tego modelu na rynki Azji i Pacyfiku. Nowy Ford Fiesta jest bowiem produkowany w supernowoczesnych zakładach spółki Changan Ford Mazda Automobile Company w Nankinie w Chinach.
Z tym większym zainteresowaniem oczekuje się debiutu nowego Forda Fiesta na rynku amerykańskim planowanego na rok 2010. Po raz pierwszy Ford wybrał 100 entuzjastów bardzo dobrze znających się na użytkowaniu samochodów i zaproponował im możliwość przetestowania nowego Forda Fiesta, a następnie podzielenia się swoimi spostrzeżeniami za pośrednictwem popularnych portali społecznościowych jak Facebook, FlickR czy serwis YouTube. Efekty tych spostrzeżeń rozpowszechniane za pośrednictwem nowych mediów będą z pewnością niezwykle oryginalne. Zamieszczane tam treści nie będą poddawane żadnym ingerencjom ze strony Forda.
- Ford jest pierwszym producentem w branży samochodowej, który zdecydował się na tego rodzaju inicjatywę na rynku USA. Spodziewamy się interesujących efektów i mamy jednocześnie nadzieję, że krok ten w pozytywny sposób wpłynie na decyzje podejmowane przez osoby poszukujące rzetelnych informacji przed zakupem nowego samochodu - wyjaśnia Sviggum.
Również w Europie marketing Forda Ka i Forda Fiesta wykorzystuje nowe strategie. Gdy w ubiegłym roku ruszała produkcja Forda Fiesta w zakładach w Kolonii, wydarzenie to stało się przedmiotem specjalnego serwisu pt. Fiesta Love Factory, który stawiał sobie za cel pokazanie pieczołowitości i troski o jakość, jakimi obdarzany jest każdy nowy powstający Ford Fiesta, wędrujący wzdłuż linii produkcyjnej.
Najnowszy Ford Ka miał niedawno swój debiut filmowy - pojawił się bowiem na krótko w najnowszym obrazie z Jamesem Bondem Quantum of Solace. Z kolei ogólnoeuropejska kampania reklamowa pod hasłem Go Find It („Odszukaj go!") postawiła przed widzami TV i internautami zadanie odnalezienia na ekranach pewnej liczby starannie ukrytych samochodów.
- Kampanie internetowe poświęcone nowej generacji Forda Fiesta i Forda Ka są wartościowym uzupełnieniem tradycyjnych stron internetowych, katalogów oraz publikacji marketingowych poświęconych tym modelom, a także toczącego się nieprzerwanie dialogu Forda z dilerami. Zależy nam na pełnym nawiązaniu i zacieśnianiu kontaktu z wszystkimi naszymi potencjalnymi klientami. Chcemy, aby te kontakty miały postać inspirującą obie strony. Mamy nadzieję, że witryna internetowa www.gofindit.net dla Forda Ka czy inicjatywa Fiesta Love Factory okażą się nowymi i skutecznymi sposobami dotarcia do nowych odbiorców, którzy mogą wybierać samochody w nieco mniej tradycyjny sposób. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie na stoisku Forda będzie można zobaczyć wybrane wersje z najnowszej oferty modelowej zarówno Forda Ka, jak i Forda Fiesta.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)