Firma » Praca

Nowe narzędzia rekrutera

Nowe narzędzia rekrutera
Zobacz więcej zdjęć »
W celu dotarcia do najlepszych kandydatów nie wystarczają już tradycyjne metody. Rośnie więc znaczenie w procesie rekrutacji nowych narzędzi wykorzystujących internet oraz technologie mobilne – mówi Iwo Paliszewski z międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Michael Page.
Internet jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi rekrutacyjnych. Szczególnie sprawdza się w dotarciu do kandydatów pasywnych, czyli takich, którzy nie rozglądają się w danym momencie za nową pracą. Rekruterom pomagają serwisy społecznościowe, listy dyskusyjne oraz kontekstowe kampanie reklamowe. Rośnie również znaczenie w procesie rekrutacyjnym technologii mobilnych.

„Narzędzia wykorzystujące potencjał internetu i nowych technologii są coraz popularniejsze" - potwierdza Iwo Paliszewski z Michael Page International. - „Mam tu na myśli m.in. social media i reklamy w wyszukiwarkach. Pierwsze to serwisy społecznościowe, drugie - reklamy tekstowe i graficzne, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania lub na stronach tematycznych na podstawie zdefiniowanych słów kluczowych. Wypowiedzi na forach czy w serwisach społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook czy GoldenLine, są dla rekrutera kopalnią wiedzy. Wiele z tych portali rozwija nowe usługi dedykowane dla firm rekrutacyjnych i działów HR".

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Podobnie jak w CV, w osobistych profilach na portalach społecznościowych, zwłaszcza tych dla profesjonalistów, można znaleźć informacje o wykształceniu, poprzednich miejscach zatrudnienia, posiadanych certyfikatach językowych, ukończonych kursach i szkoleniach oraz zainteresowaniach. Dodatkowym źródłem wiedzy dla firm rekrutacyjnych, wykorzystywanym zwłaszcza w przypadku prowadzenia rekrutacji na stanowiska specjalistyczne, jest analiza aktywności w grupach tematycznych, na forach lub blogach. W ten sposób można dotrzeć do najbardziej wartościowych kandydatów, którzy, oprócz wiedzy i doświadczenia, są liderami opinii i kreatorami nowych trendów.

„Ciekawym narzędziem wykorzystywanym coraz częściej w procesie rekrutacji jest również film rekrutacyjny" - potwierdza Iwo Paliszewski. - „Usługa pozwala zaprezentować firmę w niestandardowy, nowatorski sposób i budować jej pozytywny wizerunek wśród potencjalnych pracowników. Poprzez film jesteśmy w stanie pokazać dużo więcej niż w standardowym ogłoszeniu. Osoby poszukujące pracy mogą dowiedzieć się np. jak wygląda praca w danym zespole oraz jaka atmosfera panuje w firmie".

Oprócz internetu, w rekrutacji można wykorzystać również potencjał technologii mobilnych. Firma Michael Page niedawno opracowała i uruchomiła dedykowaną aplikację na telefony Apple iPhone z mobilną wyszukiwarką ofert pracy. Aplikacja jest nie tylko przyjazna użytkownikowi, ale również wzbogacona o quiz umożliwiający lepsze przygotowanie się na rozmowę kwalifikacyjną. Rozwiązanie jest obecnie testowane w Wielkiej Brytanii i Francji.

„Jednym z najbardziej innowacyjnych narzędzi marketingowych, które w przyszłości będzie można zastosować w rekrutacji, jest augmented reality (rzeczywistość rozszerzona - system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo)" - zdradza Iwo Paliszewski. - „Dzięki tej technologii, przechodząc koło siedziby danej firmy, będziemy mogli otrzymać wiadomość, że właśnie jest w niej prowadzona rekrutacja. W tym przypadku zostaną wykorzystane dane GPS oraz informacje pobrane z portali społecznościowych. Tego typu narzędzia mogą być jednak wykorzystywane w nielicznych rekrutacjach. Na pewno nie będą stosowane w rekrutacjach poufnych".

Wykorzystanie innowacyjnych metod rekrutacji przez firmę doradztwa personalnego niesie ze sobą wiele korzyści dla pracodawcy. Po pierwsze, w ten sposób jest budowany wizerunek firmy oraz samego stanowiska. Wśród odbiorców przekazu - potencjalnych kandydatów - zaczyna być ona postrzegana jako bardziej kreatywna, dynamiczna i nowoczesna. Co więcej, kandydaci zaczynają mówić o ofercie swoim znajomym. Po drugie, ze względu na specyfikę samego medium, jakim jest internet, możliwe jest precyzyjne dotarcie do wąskiej grupy interesujących firmę kandydatów oraz przedstawienie im oferty pracy w sposób atrakcyjny i nieszablonowy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »