Motoryzacja » Samochody
Nowy Golf GTD
Zobacz więcej zdjęć » |
Spektrum modeli Golfa poszerza się konsekwentnie: pod koniec 2008 roku wprowadzono na rynek szóstą generację tego bestsellera. Wiosną 2009 zadebiutował nowy Golf Plus. Latem pojawił się aktualny Golf GTI. Dziś prezentowany jest kolejny model: nowy Golf GTD.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
125 kW/170 KM czyni z niego najmocniejszego obecnie Golfa z silnikiem wysokoprężnym. Skrót GTD ma długą tradycję i magiczne znacznie dla kierowców diesli: przed 27 laty zadebiutował pierwszy GTD, który silnikiem z turbodoładowaniem zrewolucjonizował rynek samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Po raz pierwszy diesel był nie tylko oszczędny, lecz również sportowy. GTD przygotował zatem drogę do światowej kariery jednostki TDI - nowoczesnego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem z koncernu Volkswagen.
Główne dane GTD
Nowa generacja Golfa GTD napędzana jest nowoczesnym silnikiem TDI z systemem Common Rail i jest mocniejsza (350 Nm), oszczędniejsza (5,3 litra), czystsza (139 g/km CO2) i bardziej cicha, niż kiedykolwiek. Jest również bardziej sportowa: 8,1 sekundy na klasyczny sprint do 100 km/h i prędkość maksymalna 222 km/h są tego najlepszym dowodem.
Pokrewieństwo z GTI
GTD skierowany jest do wszystkich wielbicieli silników wysokoprężnych, którzy cenią doskonałą dynamikę. Można zauważyć wyraźne pokrewieństwo GTD z nowym Golfem GTI. Podczas gdy GTI w swojej klasie, jako wydajny benzynowiec z turbo, oferuje możliwości porównywalne ze znacznie droższymi samochodami sportowymi, Golf GTD stawia na wyjątkowo niskie zużycie paliwa i zasięg ponad 1000 km na jednym, 55-litrowym zbiorniku.
GTD Hightech
Techniczne rozwiązania zastosowane w tym modelu należą do najnowocześniejszych wśród obecnie oferowanych na rynku. Najważniejszym z nich jest naturalnie silnik TDI. Jego jednostkowy moment obrotowy wynosi 177,8 Nm na litr pojemności. Dzięki temu, praktycznie w każdej sytuacji czterocylindrowy silnik z czterema zaworami na cylinder zapewnia moc silnika samochodu sportowego z sześcioma cylindrami! Równie nowoczesna jest sześciobiegowa DSG Volkswagena: podobnie jak w przypadku GTI, także Golf GTD będzie dostępny opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną zamiast 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Żadna inna skrzynia automatyczna na pracuje szybciej i efektywniej, niż DSG. Golf GTD z tą przekładnią osiąga prędkość 220 km/h, przyspiesza do 100 km/h w 8,1 sekundy i zużywa średnio tylko 5,6 litra oleju napędowego na 100 km (147 g/km CO2).
Wygląd zewnętrzny GTD
GTD z obniżonym o 15 milimetrów sportowym zawieszeniem, 17-calowymi kołami ze stopu metali lekkich („Seattle") i oponami w rozmiarze 225/45 także pod względem stylistyki i wyposażenia nawiązuje do GTI. Na przykład z przodu: oprócz emblematów GTD i GTI cechami odróżniającymi te sportowe Golfy od pozostałych jest zderzak z seryjnymi światłami przeciwmgielnymi, reflektory oraz osłona chłodnicy. Charakterystyczne dla GTI czerwone poprzeczne paski w osłonie chłodnicy w modelu GTD mają kolor srebrny. Z kolei z tyłu Golfa z silnikiem Diesla można rozpoznać po chromowanej podwójnej końcówce rury wydechowej z lewej strony dyfuzora. Tylne światła w obu najmocniejszych wersjach Golfów osłonięte są przyciemnionymi pokrywami.
Wnętrze GTD
Filozofia Volkswagena w odniesieniu do GTD znajduje swoje odbicie także we wnętrzu. A to oznacza doskonałą ergonomię, uzupełnioną zaprojektowanymi specjalnie dla Golfa GTD elementami wyposażenia. Należą do nich między innymi sportowe fotele o najwyższej jakości, takie same, jak w Golfie GTI. Gwarantują one wygodę zarówno podczas długich podróży, jak i w czasie wyścigów na torze. W odróżnieniu do GTI deseń tapicerki sportowych siedzeń GTD utrzymany jest w kolorze jasnopopielatym, zamiast czerwonego. Kolejnym interesującym elementem jest trójramienna sportowa kierownica, która wraz z dźwignią hamulca ręcznego i osłoną drążka zmiany biegów pokryta została czarną skórą. Zastosowano również aplikacje o czarnej, błyszczącej powierzchni „Black Stripe".
Bogate wyposażenie GTD
Wyposażenie standardowe Golfa GTD obejmuje m.in. ESP ze wspomaganiem kontrowania kierownicy oraz asystentem hamowania, reflektory biksenonowe, automatyczną klimatyzację, detale takie jak chromowe pierścienie przy przełącznikach, czarną podsufitkę i czarne poszycie słupków dachowych. Oprócz tego do seryjnego wyposażenia należą ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, spryskiwacze reflektorów, lusterko pasażera z możliwością obniżenia przy cofaniu, czujnik zmierzchu, multifunkcyjna kierownica oraz siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)