Motoryzacja » Samochody
Nowy Golf – najlepsze noty w nowym teście bezpieczeństwa EuroNCAP
Zobacz więcej zdjęć » |
Co więcej, to właśnie Golf jest samochodem, który uzyskał najlepszą ocenę łączną. Ogólna ocena na poziomie 84,6%, jest średnią ważoną ocen uzyskanych w czterech kategoriach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W najnowszej klasyfikacji EuroNCAP uwzględniane są wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, które zastosowano w danym pojeździe. Przedtem takie systemy, jak na przykład elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP, nie były brane pod uwagę.
Od lutego 2009 roku wprowadzono nowe zasady: aby otrzymać pięć gwiazdek, samochód musi uzyskać ustaloną - minimalną ilość punktów we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, wspomagające systemy bezpieczeństwa) oraz w punktacji ogólnej. Według dotychczasowej, stosowanej od 1997 roku procedury, oceniano tylko zderzenie czołowe, zderzenie boczne i ochronę pieszych. Nowe kryteria uwzględniają także test uderzenia od tyłu, który pozwala na ocenę obciążenia odcinka szyjnego kręgosłupa. Volkswagen zapobiega tego rodzaju urazom, stosując w nowym Golfie zagłówki zoptymalizowane pod kątem ochrony kręgosłupa (w skrócie: WOKS). Jak wykazały testy, potencjał minimalizacji urazów przez system zagłówków WOKS znacznie przekracza biomechaniczne wartości pomiarowe licznych systemów aktywnych.
Nowa klasyfikacja EuroNCAP jest bardziej użyteczna dla kierowców. Dzięki stosowanej ocenie przeglądowej, klienci mogą szybko sprawdzić bezpieczeństwo danego pojazdu i w prosty sposób porównać je z innymi.
Dokładne wyniki Nowego Golfa były następujące:
- ocena łączna: 5 gwiazdek;
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%;
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%;
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 61%;
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%.
Komentarze (0)