Motoryzacja » Samochody

O tych mototrendach na 2018 rok możesz nie wiedzieć

O tych mototrendach na 2018 rok możesz nie wiedzieć
Zobacz więcej zdjęć »
Branżowi eksperci wskazują, że zmienią się oczekiwania klientów odnośnie użytkowania samochodów – pod tym względem upodobnimy się do zachodnich konsumentów. Większą rolę w zakupie ubezpieczenia auta odegra także technologia – pojazdy będziemy zamawiać online pod drzwi- oraz telematyka.

Rozwój motoryzacyjnych fintechów, samochody w formie abonamentu lub krótkoterminowego wynajmu oraz rozwiązania telematyczne w ubezpieczeniach OC pojazdów i upowszechnienie samochodów elektrycznych – to mogą być trendy, które zdominują rynek usług motoryzacyjnych z punktu widzenia konsumenta w 2018 roku.

 

- Rosnące znaczenie Internetu w sprzedaży samochodów w Polsce w połączeniu z zastosowaniem nowych technologii i dynamiką zmiany konsumenckich nawyków sprawią, że w 2018 roku na rynku usług motoryzacyjnych na popularności zyskają trendy, które do tej pory był uznawane ze rewolucyjne - prognozuje Dorota Sutor, Dyrektor Marketingu Grupy Masterlease, będącej operatorem platformy Master1.pl

 

Posiadanie auta przestaje być wartością. Zaczyna liczyć się użytkowanie

Co czwarty zmotoryzowany konsument na świecie, uznaje posiadanie auta na własność za nieistotne i gotowy jest na alternatywne dla gotówki formy finansowania. Ten trend jest zauważalny również na polskim rynku, gdzie coraz popularniejsze staje się wynajmowanie aut na minuty (car-sharing) lub użytkowanie ich w krótkoterminowym abonamencie.

 

W Polsce car-sharing wystartował pod koniec 2016 roku, ale na rynku działa już 8 firm, a na ulicach kilku największych miast znajduje się już ponad 1000 samochodów, z których można korzystać rozliczając się w ujęciu minutowym. Na świecie z tego sposobu wynajmu samochodów korzysta już ponad 7 milionów ludzi.

Od niedawna na polskim rynku usług motoryzacyjnych dostępne są również auta w abonamencie. Chociaż tę formę finansowania oferuje jeszcze niewiele firm, to jej popularność rośnie. Kierowana jest ona przede wszystkim do klientów indywidualnych i umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę – bez konieczności kupowania samochodu na własność.

 

- Coraz bardziej zauważalna jest zmiana mentalności polskich konsumentów w podejściu do posiadania samochodów. W dorosłe życie wchodzą ludzie nastawieni na użytkowanie rzeczy, którzy oczekują wygody i nie chcą tracić czasu na wszystkie czynności związane z zakupem i sprzedażą auta w przyszłości - mówi Dorota Sutor

 

Samochody będziemy kupować w Internecie?

Z danych najnowszego raportu Capgemini „Cars Online 2017” wynika, że coraz szersze grono respondentów deklaruje chęć zakupu auta przez Internet. Liczba badanych, którzy zdecydowaliby się na przeprowadzenie całościowej transakcji online wyraźnie wzrosła z 58% w 2015 roku aż do 66% w roku 2017. Przedstawiciele branży motoryzacyjnej prognozują, że ten kanał sprzedaży będzie coraz bardziej popularny również w Polsce.

O ile obecnie, dla wielu konsumentów, kupowanie auta w Internecie może wydawać się rewolucyjne, to na polskim rynku już zaczynają pojawiać się firmy będące przykładem motoryzacyjnych fintechów (CarFinTech) – rozwiązania łączącego finansowanie z nowoczesną technologią. W Polsce póki co jedynym rozwiązaniem pozwalającym pozyskać auto w 100% online jest platforma Master1.pl. Umożliwia ona zakup samochodu w abonamencie całkowicie online, bez konieczności spotkania ze sprzedawcą.

- Na naszej platformie dostępne są auta pochodzące tylko z polskich salonów i użytkowane wcześniej przez naszych klientów. To ważne, bo z doświadczenia wiemy jak problematyczny jest dla osób poszukujących używanych samochodów brak pewności co do pochodzenia, przebiegu czy historii serwisowej. – dodaje Dorota Sutor.

 

Telematyka w ubezpieczeniach obniży składki OC

Coraz więcej firm ubezpieczeniowych decyduje się na wprowadzanie rozwiązań telematycznych do ofert ubezpieczeń OC. Są to systemy ustalające składkę ubezpieczenia na podstawie stylu jazdy kierowcy. Ubezpieczyciel miałby m.in. wgląd w dane dotyczące płynności jazdy kierowcy: z jaką średnią prędkością zazwyczaj jeździ oraz czy często gwałtownie hamuje lub przyspiesza. Na podstawie tych informacji firmy ubezpieczeniowe mogą dokładniej oszacować prawdopodobieństwo spowodowania wypadku przez danego kierowcę i odpowiednio wycenić koszt ubezpieczenia OC. Największą zaletą z zastosowania rozwiązań telematycznych dla konsumentów, będą niższe ceny za roczną polisę OC.

 

Samochody elektryczne – realna wizja przyszłości

Pod koniec 2017 r. polski rząd przyjął projekt ustawy o elektromobilności. Wprowadza ona ułatwienia i zmiany, które mają na celu zachęcenie polskich kierowców do wybrania napędu elektrycznego. Zgodnie z założeniami ustawy w ciągu 2 lat zwiększy się liczba punktów służących do ładowania aut elektrycznych. Gminy otrzymają także możliwość wyznaczenia stref czystego transportu, do których za darmo wjadą jedynie auta elektryczne lub napędzane gazem ziemnym. Ponadto, auta z napędem elektrycznym będą zwolnione z akcyzy, a firmy dostaną szansę skorzystania z wyższego odpisu amortyzacyjnego. Właściciele samochodów napędzanych prądem będą mogli również za darmo parkować swoje auta w strefach płatnego parkowania i korzystać z buspasów. Ustawodawca zakłada, że dzięki tym ułatwieniom do 2025 r. na polskich drogach pojawi się ok. milion samochodów elektrycznych.





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

brandscope

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »