Firma » Podatki
Od zniszczonych towarów nie ma VAT
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
(…) Jeśli podatnik ponosi niezawinione straty w majątku obrotowym, które są kosztem uzyskania przychodów, stanowisko organów podatkowych co do konsekwencji w VAT jest jednolite i korzystne dla przedsiębiorców.
(…) Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia VAT należnego o kwotę podatku naliczonego. W związku z tym przepisem pojawiały się wątpliwości, czy stwierdzenie niedoborów powoduje konieczność skorygowania VAT odliczonego w związku z ich kupnem. Po pewnym czasie wykształciła się jednak korzystna dla podatników wykładnia tego przepisu, zgodnie z którą weryfikacja deklaracji nie jest konieczna. Najistotniejszym warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia VAT naliczonego jest bowiem związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Potwierdza to m.in. interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu z 4 września 2007 r. (ILPP1/443-58/07-3/BD).
Gdy odpowiada pracownik
Nie zawsze jednak podatnik uniknie korekty. We wspomnianej interpretacji Izba Skarbowa w Poznaniu zwróciła uwagę na ograniczenie prawa do odliczenia. W myśl art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Korekta byłaby zatem potrzebna w razie obciążenia kwotą niedoborów pracownika odpowiedzialnego materialnie za powierzony mu majątek. (…)
(źródło: Rzeczpospolita)
Gdy odpowiada pracownik
Nie zawsze jednak podatnik uniknie korekty. We wspomnianej interpretacji Izba Skarbowa w Poznaniu zwróciła uwagę na ograniczenie prawa do odliczenia. W myśl art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Korekta byłaby zatem potrzebna w razie obciążenia kwotą niedoborów pracownika odpowiedzialnego materialnie za powierzony mu majątek. (…)
(źródło: Rzeczpospolita)
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
ap
|

401 nowych lokali inwestycyjnych powstanie na postoczniowym gdańskim Młodym Mieście
Gdy architektura spotyka technologię. Kulisy powstania wirtualnego domu Szymona Marciniaka
Zatrzymaj smaki jesieni na dłużej. Poznaj suszarkę do żywności SMAPP 610
Knauf Industries - 40 lat doświadczenia i innowacji
Grupa Corialis otrzymuje Platynowy Medal Ecovadis 2026 r.
Komentarze (0)