Motoryzacja » Moto Serwis
Opona Michelin Agilis Alpin – patent na zimę
Zobacz więcej zdjęć » |
Tym potrzebom - oszczędności, wytrzymałości i bezpieczeństwa odpowiadają nowe opony zimowe do samochodów dostawczych Michelin Agilis Alpin.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Według badań GMV Conseil 74 proc. ankietowanych firm w Europie oczekuje, że opony do samochodów dostawczych będą pozwalały zaoszczędzić paliwo. Na drugim miejscu wymieniana jest krótsza droga hamowania (69 proc.). Badane firmy wskazują również na technologię zapobiegającą uszkodzeniom na boku opony (52 proc.), systemy inteligentnego zarządzania ciśnieniem w oponie (51 proc.) oraz barwne oznaczenia pokazujące stopień zużycia bieżnika (49 proc.).
Michelin stworzył nową oponę zimową do samochodów dostawczych, która zaspokaja najważniejsze potrzeby: większego bezpieczeństwa, wytrzymałości i oszczędności w użytkowaniu. Michelin Agilis Alpin zastępuje niezwykle cenioną na rynku oponę Michelin Agilis Snow Ice 61/81/101." - powiedział Tomasz Młodawski, Menedżer Produktu w Michelin Polska S.A.
Dzięki zastosowaniu technologii Durable Contact Patch, zapożyczonej od opon ciężarowych, Michelin Agilis Alpin zyskuje bardziej prostokątną i większą o 27 proc. powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Pozwala to uzyskać równomierny rozkład nacisków, zmniejszyć odkształcanie gumy i w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa. Ta technologia, w połączeniu z mieszanką gumy bardziej odporną na ścieranie zwiększa przebiegi opony nawet o 20 proc. W trakcie całego cyklu eksploatacji przynosi wymierne oszczędności z tytułu wydatków na paliwo i dłuższych przebiegów zakup opon ddalających zakup kolejnego kompletu opon.1
Michelin Agilis Alpin ma o 2 metry krótszą drogę hamowania.2 Nowy składnik mieszanki gumy bieżnika - Durable Security Compound, zapożyczony z opon do samochodów osobowych, zapewnia niezmienną sztywność bieżnika przez cały okres użytkowania opony. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również nowa, stabilna rzeźba bieżnika.
Poprawę motoryki na śniegu (do 25 proc.) umożliwia unikalny wzór bieżnika z szeroko rozsuniętymi klockami barkowymi, które są odsunięte od krawędzi barku opony. Otwarta rzeźba bieżnika pozwala na lepsze odprowadzanie śniegu (efekt zębatki). Klocki bieżnika ponacinane w technologii Stabiligrip pozwalają zwiększyć ilość samoblokujących lameli o 16 proc, które działając jak pazury zapewniają lepszą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Michelin zwiększył jeszcze legendarną wytrzymałość opony Michelin Agilis Alpin. Na jej bokach umieszczonych zostało osiem specjalnych tarcz, które chronią oponę przed otarciami o krawężniki. Maksymalną trwałość gwarantuje konstrukcja opony opierająca się na podwójnym karkasie. Masywna konstrukcja wewnętrzna pozwala na całkowite wykorzystanie ogromnego potencjału opony pod względem przebiegów jak i ilości przetransportowanego ładunku.
Letnia opona Michelin Agilis otrzymała w styczniu 2009 r. prestiżowe wyróżnienie brytyjskiego magazynu „What Van" za unikalne parametry techniczne oraz oszczędności, jakie mogą dzięki niej uzyskać użytkownicy. W uzasadnieniu napisano, że opona Michelin Agilis, jak żadna inna, sprawdza się w czasie kryzysu, który dotyka branżę motoryzacyjną.
Michelin Agilis Alpin jest dostępny w 14 rozmiarach, o średnicy osadzenia 15 i 16 cali, szerokości bieżnika od 185 do 235 mm i profilu od 65 do 75. Te rozmiary odpowiadają 90 proc. zapotrzebowania rynku do średnich i dużych samochodów dostawczych, takich jak: Fiat Ducato, Ford Transit FT330, Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Nissan Atleon, Nissan Cabstar, Opel Movano, Peugeot Boxer, Renault Mascott, Renault Master czy Volkswagen LT46.
Dostępne rozmiary:
185/75R16C | 104R |
195/65R16C | 104R |
195/70R15C | 104R |
195/75R16C | 107R |
205/65R16C | 107T |
205/70R15C | 106R |
205/75R16C | 110R |
215/65R16C | 109R |
215/70R15C | 109R |
215/75R16C | 113R |
215/75R16C | 116R |
225/65R16C | 112R |
225/70R15C | 112R |
235/65R16C | 115R |
1. Oparte na wynikach testów wewnętrznych, w porównaniu do Michelin Agilis 61/81/101.
2. W porównaniu do opony Michelin Agilis poprzedniej generacji. Testy przeprowadzono na oponach z przebiegiem 14500 km.
Komentarze (0)