Gospodarka » Żywność
Optymizm wypiera niepewność
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Jest dobrze
Zyskujący na sile entuzjazm Polaków potwierdza badanie, podczas którego GUS[1] zapytał konsumentów o ich stosunek do sytuacji obecnej, jak również poprosił o ocenę prognoz na najbliższe miesiące. Jakie były wyniki? Wyłącznie pozytywne. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), opisujący aktualnie panujące nastroje, wyniósł w czerwcu 9,6, osiągając tym samym wzrost o 1,3% względem miesiąca poprzedniego. Polacy wyżej niż w ostatnim badaniu ocenili dzisiejszą sytuację finansową zarówno państwa (o 2,1%), jak i swojego gospodarstwa domowego (o 3,1%). Wzrost o 2,6% zanotował też, plasując się na poziomie 7,5, Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), opisujący tendencje oczekiwane w najbliższych miesiącach. Na wynik ten wpłynęła m.in. pozytywna ocena spodziewanych zmian w sytuacji gospodarstw domowych w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wzrost wskaźników to ważna informacja świadcząca o dobrej passie i sprzyjającej koniunkturze na rynku - szczególnie analizując to, jakie wartości przyjmowały w latach poprzednich. Do 2016 roku były one ujemne, obecnie pozostają zaś w tendencji wzrostowej. - Zmiana nastawienia konsumentów jest miarą ożywienia całej gospodarki. Jeśli kupujący patrzą w przyszłość optymistycznie, oznacza to, że rynek się rozwija. To dobra wiadomość dla producentów i sygnał świadczący o tym, że w najbliższej przyszłości czekają nas pozytywne zmiany - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.
Wskaźniki rosną, sytuacja się zmienia
W 2018 r. nastąpiła ogólna poprawa sytuacji materialnej gospodarstw domowych w Polsce, chociaż skala zmian okazała się być mniejsza niż przed rokiem. Polacy osiągali wyższe dochody, i pomimo przyspieszenia dynamiki rynku oraz widocznego wzrostu cen, zanotowano skok siły nabywczej. Jak wynika z opublikowanego w czerwcu bieżącego roku raportu GUS[2], badającego kondycję handlu, stale zyskuje rynek detalu, który w maju 2019 r. osiągnął wynik wyższy o ponad 5% niż przed rokiem. Największy wzrost zaobserwowano w przedsiębiorstwach prowadzących sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach oraz w placówkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami. Zwyżkę, choć mniejszą, zanotowały także podmioty oferujące meble, sprzęty RTV i AGD, a także kosmetyki, czy farmaceutyki. Niewielki spadek zaliczyli sprzedawcy ubrań oraz odzieży.  
  
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/koniunktura/koniunktura/koniunktura-konsumencka-czerwiec-2019-roku,1,76.html  
      
[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/handel/dynamika-sprzedazy-detalicznej-w-maju-2019-roku,14,53.html
| Nadesłał:
            Biuro prasowe Perfetti Van Melle | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)