Gospodarka » Żywność
Po raz szósty na podium w konkursie Agape – nagroda dla Piwowarskiego Serwisu Informacyjnego
Zobacz więcej zdjęć » |
Już od 12 lat agencja doradcza i wydawnicza Agape organizuje Konkurs Biuletynów Firmowych. Jego celem jest pokazanie, w jaki sposób wydawnictwa typu custom publishing mogą realizować cele firmy i wspierać jej politykę informacyjną, a także jakich narzędzi dziennikarskich, graficznych i edytorskich należy używać, by publikacja wyglądała profesjonalnie. Co roku kilkadziesiąt firm i instytucji rywalizuje ze sobą w kategoriach „Biuletyn zewnętrzny”, „Biuletyn wewnętrzny”, „Biuletyn elektroniczny”, „Biuletyn instytucji” oraz „Projekt jednorazowy”. Podczas tych dwunastu edycji Kompania Piwowarska zgromadziła za swoje wydawnictwa wyjątkową ilość wyróżnień. Piwowarski Serwis Informacyjny w tym roku zajął drugie miejsce w kategorii „Biuletyn elektroniczny”, a dodatkowo jego layout otrzymał wyróżnienie. Do tej pory PSI zdobył łącznie aż 6 nagród, przy czym trzy razy z rzędu – w latach 2006-2008 – stawał na najwyższym stopniu podium. Layout biuletynu elektronicznego został wyróżniony po raz drugi, wcześniej w 2010 roku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ilość nagród i wyróżnień, jakie do tej pory przyznano naszym wydawnictwom, jest rzeczywiście spora – potwierdza Klaudyna Polanowska-Skrzypek, specjalista ds. Public Relations w Kompanii Piwowarskiej. – To pokazuje, że warto inwestować w komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Niezmiernie nas cieszy, że Kompania Piwowarska nieprzerwanie od wielu lat odnosi sukcesy na tym polu. Sztuką nie jest bowiem zdobycie podium, ale podnoszenie sobie poprzeczki coraz wyżej i mimo to stawanie na wysokości zadania.
O piwie w nowoczesnej formie
Piwowarski Serwis Informacyjny (PSI) to newsletter informujący o najważniejszych wydarzeniach w Kompanii Piwowarskiej i branży piwnej. Ten elektroniczny biuletyn ukazuje się od czerwca 2004 roku, średnio co 2-3 tygodnie, i zawiera od 1 do 5 artykułów. Pierwsze wydanie biuletynu trafiło do 39 odbiorców – obecnie jest ich ponad 3000. Początkowo newsletter był adresowany i dystrybuowany wyłącznie wśród dziennikarzy branżowych. Dzisiaj korzysta z niego ponad 600 przedstawicieli mediów, ponadto analitycy rynku i piwosze, którzy zgłaszają chęć otrzymywania biuletynu na stronie internetowej Kompanii Piwowarskiej.
Materiały do biuletynu redagowane są przez pracowników działu Corporate Affairs. Głównym celem jest dostarczanie informacji na temat firmy: jej produktów, promocji, kampanii, inwestycji oraz rynku piwa w Polsce. Ostatnio w newsletterze pojawiają się także artykuły o charakterze edukacyjnym, dotyczące kultury piwnej. Teksty, zdjęcia w wysokiej rozdzielczości oraz filmy zamieszczane w PSI są wolne od jakichkolwiek obciążeń z tytułu praw autorskich. Istnieje też możliwość skorzystania z treści archiwalnych, które udostępnione są na stronie kp.pl.
Jak pokazać piwo z tanka?
W tym roku Kompanii Piwowarskiej przypadło jeszcze jedno wyróżnienie – za infografikę ilustrującą tekst „Prosto z tanka. Jak to działa?”, który ukazał się w majowym numerze miesięcznika „Świat Piwa”. Magazyn pracowników KP ma na swoim koncie długą listę nagród przyznawanych przez Agape – kolejno przez siedem lat (2003-2009) znajdował się wśród trzech najlepszych biuletynów wewnętrznych, przeważnie na pierwszym miejscu. Dodatkowo wyróżniane były jego poszczególne elementy, np. okładka (2009), layout (2008) czy właśnie infografika.
„Świat Piwa" to wewnętrzny miesięcznik wydawany przez Kompanię Piwowarską od 1999 roku. Magazyn trafia do ok. 3200 osób we wszystkich browarach oraz centrach dystrybucji na terenie całego kraju. Dedykowany jest wszystkim osobom zatrudnionym w firmie, a dodatkowo udostępniany emerytowanym pracownikom, wybranym pracownikom koncernu na świecie, gościom KP oraz osobom zainteresowanym (dziennikarzom, kolekcjonerom).
Miesięcznik przede wszystkim jest źródłem informacji o tym, co dzieje się w Kompanii Piwowarskiej, jej oddziałach i otoczeniu (wyniki firmy, zmiany organizacyjne, ważne decyzje kierownictwa, nowe produkty, projekty i działania związane z zarządzaniem, a także informacje dotyczące głównego udziałowca – koncernu SABMiller). Kolejną ważną funkcją wydawnictwa jest edukowanie pracowników na temat marek, rynku piwa, kanałów sprzedaży oraz w zakresie postaw ekologicznych i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Poprzez poszerzanie wiedzy na temat produktów, metod produkcji, sposobów serwowania czy ciekawostek piwnych magazyn promuje postawę „Ambasadora Piwa” wśród pracowników. Ponadto wspiera dwustronną komunikację poprzez odnośniki do portalu społecznościowego „Małe Piwo”, gdzie pracownicy znajdują pogłębione wersje artykułów opublikowanych w miesięczniku, zdjęcia oraz materiały video, jak również dostarcza rozrywki, promując wydarzenia sportowe i kulturalne. Zespół redakcyjny „Świata Piwa” reprezentuje różne działy firmy, współpracuje również z innymi pracownikami KP.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
wojciech.mrugalski@kp.sabmiller.com
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
www.kp.pl
Małgorzata Walędzińska-Półtorak
SD Manager
malgorzata.waledzinska-poltorak@kp.sabmiller.com
ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy
tel. +48 32 32 78 415
tel. kom. +48 601 590 618
fax +48 32 32 78 418 www.kp.pl
Komentarze (0)