Firma » Praca

Podstawowe obowiązki BHP pracownika w zakładzie pracy

Podstawowe obowiązki BHP pracownika w zakładzie pracy
Zobacz więcej zdjęć »
Bezpieczeństwo w pracy jest bardzo ważne. Brak przestrzegania przepisów wiąże się z brakiem szacunku dla pracodawcy, współpracowników oraz dla całego zakładu pracy. BHP to kodeks, z którym zapoznawany jest każdy pracownik pierwszego dnia pracy.

Obowiązuje on nie tylko w zakładach przemysłowych, ale również w placówkach edukacyjnych, małych przedsiębiorstwach, a także w salonach kosmetycznych i fryzjerskich. W dzisiejszym artykule przedstawimy, dlaczego tak ważne jest przestrzeganie przepisów BHP, dlatego wraz z pracownikami salonu fryzjerskiego Berendowicz i Kublin (sprawdź tutaj)opracowaliśmy dla Was temat bezpieczeństwa w pracy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Obowiązki pracownika

Podstawowe obowiązki pracownika wynikają z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.), a głównie z działu dziesiątego "Bezpieczeństwo i higiena pracy". Dotyczą one każdego zakładu pracy, bez względu na branżę i rodzaj wykonywanych usług. Ustawa głosi, że każdy pracownik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy. Kodeks głosi następujące obowiązki, które powinien znać każdy pracownik:

  • znać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, brać udział w szkoleniu i instruktażu z tego zakresu oraz poddawać się wymaganym egzaminom sprawdzającym,

  • wykonywać pracę w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosować się do wydawanych w tym zakresie poleceń i wskazówek przełożonych,

  • dbać o należyty stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i ład w miejscu pracy,

  • stosować środki ochrony zbiorowej, a także używać przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, zgodnie z ich przeznaczeniem,

  • poddawać się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zaleconym badaniom lekarskim i stosować się do wskazań lekarskich,

  • niezwłocznie zawiadomić przełożonego o zauważonym w zakładzie pracy wypadku albo zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzec współpracowników, a także inne osoby znajdujące się w rejonie zagrożenia, o grożącym im niebezpieczeństwie,

  • współdziałać z pracodawcą i przełożonymi w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Przedstawiliśmy Państwu podstawowe informacje, z którymi powinien zostać zapoznany każdy nowy pracownik. Zapoznanie z przepisami leży po stronie pracodawcy. Nie poznając pracownika z zasadami, za ewentualny brak przestrzegania zasad odpowiedzialny będzie pracodawca. Jak wcześniej wspomnieliśmy, zasady te tyczą się wszystkich branż i zakładów usługowych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

numerjeden

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »