Technologie » Internet
Podstawowe rodzaje reklamy internetowej - cz. 2 Reklama kontekstowa
Reklama kontekstowa jest dopasowana do zainteresowan użytkowników, dlatego możemy osiagnąć wyższy współczynnik konwersji (np. kliknięć czy zamówień).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Główne plusy reklamy kontekstowej:
szerokie możliwości targetowania - można wyświetlać ogłoszenia tylko tym odbiorcom, którzy wchodzą w określoną grupę docelową;
praktycznie natychmiastowe osiągnięcie rezultatów - kampanię można aktywować od razu po jej stworzeniu;
wygodna kontrola nad efektywnością reklamy
możliwość rozliczania za kliknięcia w systemie PPC.
Minusy:
trudności w precyzyjnym dopasowaniu reklamy
po zakończeniu kampanii lub braku budżetu - wejścia na stronę momentalnie się zatrzymują;
Internauci wyraźnie widzą, że ogłoszenie jest reklamą;
przy włączonej blokadzie reklam w wyszukiwarce ogłoszenia mogą się nie wyświetlać.
Analiza efektywności reklamy kontekstowej nie jest skomplikowana. Łatwo można ją wyliczyć na podstawie ilości wyświetleń, kliknięć czy działań, jakie oznaczyliśmy jako konwersja (np. zostawienie danych w formularzu, zapis na newsletter czy zakup usługi). Dzięki temu szybko można reagować zmieniając kryteria targetowania czy kreacje. Pozwala to na szybką reakcję - kontrolę nad efektywnoscią kampanii oraz budżetem.
źródło: SeoKurier - biuletyn SeoPilot
Komentarze (1)
Fajny i ciekawy artykuł. Ja myślę, że jeśli chodzi o marketing tego typu, to warto pamiętać także o podstawowych działaniach takich jak pozycjonowanie stron internetowych, co jest właściwie najważniejsze przy zdobywaniu popularności. Ładnie jest to opisane na http://www.premesso.pl/pozycjonowanie-poreba.html (oferta skierowana do Poręby, ale nie tylko)