Społeczeństwo » Społeczeństwo

Polacy o polskich miastach

Raport City Brands: 73% Polaków wskazuje Warszawę jako miasto, w którym łatwo o rozwój zawodowy – wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA. Badanie objęło percepcję 10 największych miast jako miejsca pracy, zamieszkania i wyjazdów turystycznych.

Jak wynika z raportu City Brands przygotowanego przez firmę On Board PR (www.onboard.pl) na podstawie badań firmy PBS DGA (www.pbsdga.pl), Warszawa, Wrocław i Kraków mają najlepszą opinię jako miejsca budowy swojej kariery zawodowej. Na liście miast o największym potencjale w tym względzie, stolicę umieszcza aż 73% dorosłych mieszkańców Polski. Mniej wskazań uzyskują Wrocław (42%) i Kraków (38%).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

„Percepcja miast nie wynika tylko z ich obiektywnej atrakcyjności czy potencjału. Promocja jest często równie ważna jak produkt” – komentuje Małgorzata Czerepak z On Board PR – „Może pomóc zlikwidować problemy lub wydobyć ukryte atuty. Wszystko zależy od strategii, której przygotowanie jest dużo ważniejsze niż np. graficzny projekt plakatu”.

Badanie City Brands objęło też percepcję 10 największych miast jako miejsca zamieszkania. Respondentów poproszono o wybór miejsc, w których ich zdaniem jest najlepsza komunikacja, dużo zieleni, atrakcyjna oferta kulturalno-rozrywkowa. W tej konkurencji zdecydowanie wygrał Kraków wskazany przez 47%. Zaraz za nim uplasowały się Gdańsk (34%) i Wrocław (31%).

"Ocena atrakcyjności poszczególnych miast oczywiście bardzo różni się w zależności od miejsca zamieszkania" - komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA - "Np. aż 90% mieszkańców województwa Łódzkiego wymienia Warszawę jako miejsce, gdzie łatwo o rozwój zawodowy. W Zachodniopomorskim odsetek wskazań Warszawy spada do 58%"

W kategorii atrakcyjności turystycznej zdecydowanie wygrywa Kraków. Jako jedno z najciekawszych miejsc krótkiego wyjazdu wskazuje go aż 72% mieszkańców Polski. Na dalszych pozycjach znalazły się Gdańsk (51%), Wrocław (28%) i Warszawa (27%). Spośród największych miast, najmniej atrakcyjne turystycznie są wg Polaków Bydgoszcz i Łódź.

"Kampanie reklamowe wielu miast bywają nieprzemyślane” – uważa Tomasz Dębiński z agencji reklamowej San Markos (www.sanmarkos.pl) – „Skuteczność osiąga się tylko w przypadku dobrze zaadresowanego i sformułowanego przekazu. Ogólne hasła w rodzaju 'zachwyć się' albo 'przyjedź koniecznie' po prostu nikogo nie przekonują. Mówmy o konkretnych korzyściach albo wyróżnikach, które są istotne dla pracowników, turystów czy inwestorów"

Raport City Brands jest następnym z serii opracowań On Board PR przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Tym razem tematem były opinie Polaków na temat największych miast Polski. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom i przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w lutym 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1080 dorosłych mieszkańców Polski. Raport City Brands jest udostępniony bezpłatnie na stronie www.onboard.pl.

On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.

PBS DGA (www.pbsdga.pl) jest jedną z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Założona w 1990 roku, dynamicznie rozwijała się niemal od zera do dużej firmy badawczej zatrudniającej obecnie 79 pracowników, w tym 33 konsultantów-badaczy. PBS DGA świadczy usługi w zakresie całego spektrum badań ilościowych i jakościowych, pracując zarówno dla klientów z sektora przedsiębiorstw, jak i usług publicznych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

On Board PR
http://www.onboard.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »