Technologie » Internet

Porównywarka cenowa: pierwszy wybór polskiego e-klienta

Porównywarka cenowa: pierwszy wybór polskiego e-klienta
Zobacz więcej zdjęć »
Z badań wynika, że z wyszukiwarek cenowych korzysta ok. 80% kupujących online. Nie tylko ze względu na pieniądze, ale także czas i nerwy. Jednak nawet 66% internautów co roku zmienia e-sklep z powodu słabej obsługi. Jak zatem wygrać w pojedynku cenowym?

Polacy na zakupach online przypominają łowców okazji: zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. 80% kupujących porównuje ceny produktów, a łatwość porównywania ofert to dla nich jeden z najważniejszych atutów internetowych poszukiwań (badania Gemius, 2015). Potwierdzają to badania przeprowadzone przez firmę Tradedoubler (2013) na ośmiu największych europejskich rynkach, w tym w Polsce. Pokazują także, że pod względem popularności porównywarek zajmujemy pierwsze miejsce w Europie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Oszczędzanie pieniędzy to jeden z trzech powodów. Dla kupujących za pośrednictwem Internetu równie istotne są czas i nerwy. Porównywarki cenowe ułatwiają ocenę rozwiązań alternatywnych. Dobry serwis tego typu wymaga tylko kilku kliknięć, by doprowadzić do podjęcia decyzji o zakupie, a do wyboru mamy przecież ogromną liczbę ofert. Dlatego sprawdzona porównywarka to dzisiaj pierwszy przyjaciel polskiego klienta internetowego – komentuje Marek Zimnak z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, zajmujący się m.in. badaniem zachowań konsumenckich w Internecie. Największe porównywarki są w pierwszej dziesiątce najbardziej rozpoznawalnych polskich serwisów (związanych z zakupami). Stale powstają też nowe agregatory ofert, jak również coraz bardziej wyspecjalizowane aplikacje na urządzenia mobilne.

Wraz z rozwojem technologii mobilnych znaczenie różnego rodzaju porównywarek cenowych będzie jeszcze rosnąć, co pokazują przykłady z bardziej dojrzałych rynków. Klienci otrzymują coraz bardziej zaawansowane i spersonalizowane narzędzia przeszukiwania ofert – mówi Cezary Małuj, prezes Focus Telecom Polska, lidera innowacyjnych rozwiązań it dla biznesu.

Na rynku amerykańskim są aplikacje działające jak osobisty doradca. Podpowiadają kiedy, gdzie i co kupić (na podstawie preferencji użytkownika). Są również takie, które eksploatują poszczególne segmenty rynku, na przykład stacje benzynowe czy apteki, ułatwiając użytkownikowi znalezienie najtańszej, aktualnej oferty w najbliższej okolicy. Kwestią czasu jest, gdy tego rodzaju aplikacje trafią również na polski rynek.

 

Jak sprawdzamy sklep?

Zanim Polacy podejmą decyzję o zakupie online, upewniają się o wiarygodności sklepu. Największą wagę przywiązują przy tym do opinii znajomych oraz na forach. Opinia o danym sklepie jest istotna dla 59% internautów (Gemius, 2015).

Wcześniejsze pozytywne doświadczenia również mają kluczowe znaczenie przy wyborze internetowego sklepu. Accenture (Global Consumer Pulse Survey, 2013) przebadało klientów z 33 krajów na całym świecie, w tym z Polski. Badania jasno wskazują, że klienci coraz bardziej cenią sobie jakość obsługi i ok. 66% z nich zmienia co roku dostawców właśnie z powodu swojego niezadowolenia w tym obszarze.

Wynika z tego, że konkurowanie tylko i wyłącznie ceną, to jednak za mało, nawet biorąc pod uwagę popularność porównywarek cenowych. Do faktycznego dokonania zakupu potrzeba również odpowiedniej jakości obsługi, ponieważ to ona buduje zaufanie klienta. To jeden z najważniejszych elementów wizerunku internetowego sklepu i jednocześnie wyzwanie. Klienci oczekują obsługi szybkiej, kompetentnej, a na dodatek poprzez wybrany przez siebie kanał – podsumowuje Cezary Małuj.

 

Więcej informacji: http://focustelecom.pl/

 

Focus Telecom Polska to innowacyjna spółka technologiczna oferująca autorski system contact center oraz inne usługi do komunikacji biznesowej dla klientów, dostępne w modelu cloud computing. Firma jest liderem polskiego rynku w zakresie efektywnej automatyzacji i usprawniania procesów biznesowych, rozwiązania Focus Telecom są wykorzystywane w sprzedaży, obsłudze klientów oraz zarządzaniu. W branży ICT od 2008 roku.

Dynamizm rozwoju firmy i usług został  doceniony w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2011 i 2012.

W 2014 roku fundusz z grupy MCI Management zainwestował w spółkę blisko 4 mln zł. W 2015 roku firma rozpoczęła ekspansję zagraniczną jako partner IBM SoftLayer, dzięki czemu oferowane rozwiązania są dostępne niemal na całym świecie. Z usług Focus Telecom skorzystało już ponad dwa tysiące firm.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PREXPERT

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »