Społeczeństwo » Społeczeństwo

Powraca kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”

Powraca kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”
Zobacz więcej zdjęć »
1 euro ze sprzedaży każdej żarówki LED przekazywane na pomoc uchodźcom

Według danych UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców) w ubiegłym roku liczba uchodźców, osób ubiegających się o status uchodźcy oraz przesiedlonych wewnętrznie przekroczyła 50 milionów. To najwięcej od czasów II wojny światowej, a takich ludzi będzie przybywać ze względu na eskalację konfliktów zbrojnych przede wszystkim w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Pod opieką UNHCR pozostaje 13 milionów uchodźców, z czego około połowę stanowią dzieci.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Osoby te straciły cały dorobek swojego życia i niejednokrotnie musiały szukać schronienia poza granicami kraju, w obozach, w których panują bardzo trudne warunki. Dotarcie tam oznaczało wielodniową, wyczerpującą wędrówkę, często z dziećmi. W obozach brakuje światła i prądu, co znacznie wpływa na bezpieczeństwo oraz sprawia, że życie zamiera tam po zmroku. Globalna kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców obozów dla uchodźców – pozwoli na zakup niezbędnego oświetlenia, dając im szansę na lepszą przyszłość.

Ciemność jest straszna i niebezpieczna, światło daje szansę na bardziej normalne życie

O tym, jak ważne jest światło, opowiada Amer, który przebywa w obozie dla uchodźców Al Azraq w Jordanii razem z czworgiem rodzeństwa i rodzicami. Przybył tu, uciekając przed okrucieństwami wojny domowej w Syrii, która pozostawiła straszne wspomnienia: „Mój 15-letni brat Eyad przeżywa traumę związaną z tym, co wydarzyło się w Syrii. Szczególnie przerażająca dla niego jest noc, a możliwość włączenia światła i sprawdzenia, co wywołało hałas, bardzo by mu pomogła. W nocy słychać różne odgłosy, a niektóre z nich przypominają koszmar z przeszłości.

W podobnej sytuacji co Amer znalazła się Esaf, która mieszka w obozie Al Azraq razem z 7-osobową rodziną. Dla niej światło jest niezbędne, aby zacząć normalnie żyć: „Światło pomogłoby nam z trzech powodów – po pierwsze, przestalibyśmy się bać, szczególnie dzieci. Po drugie, umożliwi im naukę po zmroku. Po trzecie, daje nam możliwość spotykania się z przyjaciółmi. Myślę, że światło może nam przywrócić na nowo nasze życie”.

Jak możemy pomóc uchodźcom?

W ramach akcji „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA. Tegoroczna, druga edycja kampanii potrwa od 1 lutego do 28 marca. Zebrane środki zostaną wykorzystane głównie na zakup oświetlenia do obozów dla uchodźców na całym świecie, które znacznie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia przebywających tam osób. Fundusze będą też przeznaczone na tworzenie i wdrażanie rozwiązań wykorzysujących energię ze źródeł odnawialnych, a także rozwój edukacji w tych obozach.

„Brak światła w obozach dla uchodźców to ogromny problem – uniemożliwia lub czyni niebezpiecznym wykonywanie nawet najprostszych czynności, takich jak pójście do toalety czy czerpanie wody. Po zmroku dzieci nie mogą się uczyć, a dorośli pracować oraz spotykać się z rodziną i przyjaciółmi. Dzięki zaangażowaniu w kampanię »Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców« wspólnie możemy sprawić, by czuli się bezpieczniej, a ich życie stało się odrobinę łatwiejsze i bliższe normalności” – powiedziała Katarzyna Balashov, Deputy PR Manager w IKEA Retail w Polsce.

Kampania „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” została zorganizowana po raz pierwszy w 2014 roku. Polacy bardzo aktywnie zaangażowali się w akcję – polskie sklepy IKEA zebrały ponad 121 tysięcy euro. Globalnie udało się zgromadzić i przekazać 7,7 miliona euro. Dzięki współpracy IKEA Foundation z UNHCR fundusze zostały przeznaczone m.in. na pomoc ponad 11 tysiącom uchodźców z Syrii, która obejmowała dostarczenie do obozów lamp oraz ulicznych świateł solarnych.

Filmy na temat kampanii:
www.youtube.com/watch?v=Gd_jP9ZaxeQ
www.youtube.com/watch?v=z59yAQGz3aY

Więcej informacji o działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju podejmowanych przez IKEA: www.IKEA.pl/przyszlosc

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2014 odwiedziły ponad 23 miliony osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.

O IKEA Foundation

Celem IKEA Foundation jest zwiększanie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny. Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na: www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation oraz blog.ikeafoundation.org.

O UNHCR

Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców, nazywane również Agendą ONZ ds. Uchodźców, zostało powołane 14 grudnia 1950 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Głównym zadaniem UNHCR jest prowadzenie i koordynowanie międzynarodowych działań mających na celu ochronę uchodźców i rozwiązywanie ich problemów na całym świecie. Jego głównym celem jest obrona praw oraz dbanie o dobro uchodźców. Stara się zagwarantować, aby każdy mógł skorzystać z prawa do azylu i bezpiecznego schronienia w innym państwie członkowskim, z możliwością dobrowolnego powrotu do domu, prawa do miejscowej integracji czy przeniesienia się do innego kraju. Mandatem UNHCR objęci są również bezpaństwowcy. W ciągu ponad 60 lat swojego istnienia UNHCR pomógł dziesiątkom milionów ludzi rozpocząć życie na nowo. Więcej informacji na: www.unhcr.pl, www.facebook.com/UNHCR oraz www.twitter.com/refugees.

Dodatkowych informacji udziela:

Katarzyna Balashov
Deputy PR Manager – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 711 23 59
E-mail: katarzyna.balashov@ikea.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Questia Sp. z o.o. Communications Management Consultants
http://www.questiapr.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »