Gospodarka » Przemysł
Przedsiębiorcy walczą o klienta w sieci
Platformy oszczędności
Jednym ze sposobów przyjaznych dla budżetu firm są platformy zakupów grupowych dla biznesu. – Wystawienie danego produktu czy usług na naszym portalu jest darmowe. Oferent „na wejściu” otrzymuje gratis mailing do naszej bazy subskrybentów i reklamę w innych serwisach czy Google AdWords. Odpłatność pobieramy tylko od konkretnych rezultatów sprzedażowych – mówi Tomasz Krobski, właściciel B2Bdeal.pl. – Zakupy grupowe dla biznesu służą przede wszystkim promocji firm i ich usług czy produktów, co w rezultacie przekłada się na wzrost liczby klientów i sprzedaży – dodaje Krobski. Najważniejszym atutem takich portali jest możliwość pozyskania nowych kontaktów. - Najtrudniejszą kwestią jest zdobycie danych i przyciągnięcie do siebie klienta. Co dzień dostajemy oferty firm, które sprzedają bazy danych, a tego typu platformy robią to po prostu za nas, co więcej od razu sprzedając naszą konkretną usługę – mówi Wojciech Hankiewicz, właściciel Agencji reklamowej Pinakolada.pl.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Warto być w sieci
W polskiej cyberprzestrzeni istnieją dziesiątki darmowych katalogów, które umożliwiają można przedstawienie firmy w sieci. – Im więcej mamy wpisów w tego typu serwisach tym łatwiej potencjalny klient będzie mógł nas znaleźć – przekonuje Wójciak. Wielu przedsiębiorców i managerów nie dostrzega potencjału internetu cały czas wydając środki na formy reklamy, często nieadekwatne do profilu firmy. – Stały dostęp do internetu ma obecnie ponad 20 milionów ludzi w naszym kraju. I to właśnie sieć jest dla nich podstawowym źródłem informacji. Jeśli nas w niej nie będzie to po prostu zmniejszy szansę na pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marta Keller z serwisu B2Bfirmy.pl. Warto już pamiętać o bezpłatnej wizytówce na Google Maps. W świecie pełnym nowych technologii informatycznych tradycyjne mapy i katalogi powoli odchodzą do lamusa. Dzięki Google Maps możemy dokładnie znaczyć na mapie, położenie naszej firmy. - W niektórych polskich miastach możemy już przypisać lokalizacje do zdjęcia 3D siedziby czy sklepu dzięki interfejsowi Google Street View. Postęp w tej dziedzinie będzie bardzo szybki – mówi Wójciak
Wiarygodność w sieci
Internetu nie da się odgórnie kontrolować dlatego też dane adresowe czy opis działalności firm trudno jest zweryfikować. Nagminną bolączką polskich firm jest brak aktualizacji własnej strony www. Z kolei w bezpłatnych katalogach internetowych często widnieją spółki widma, które od lat nie prowadzą już działalności.
Obecność firm takich jak zakład ślusarski czy szewc w sieci jest często dla ich właścicieli „dodatkowym” obowiązkiem. Jednak już oni zauważają korzyści płynące z internetowej obecność. Z pewnością dla MŚP jest to kierunek, którym powinny podążać.
Komentarze (0)