Firma » Biznes

Przedsiębiorcze zarządzanie

Prawo firmy do istnienia nie jest wieczne – trzeba je wciąż na nowo zdobywać” Robert Simonson

Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wymaga od menedżerów znajomości branży, otoczenia firmy, kreatywności oraz identyfikacji obszarów zwiększających przewagę nad konkurencją. Postęp techniczny i zmienność otoczenia, w którym działają przedsiębiorstwa, powoduje, że menedżerowie skupiają się na ciągłym doskonaleniu jakości, a także poprawie efektywności gospodarowania.

Ostateczną miarą jakości usługi jest ocena dokonywana przez klienta, co oznacza, że usługodawca powinien aktywnie zarządzać jakością, kontrolować najważniejsze czynności procesu usługowego oraz stosować ocenę końcową wykonanej usługi.

Wzrost poziomu jakości wyrażony jest się nie tylko wzrostem satysfakcji klienta, ale też poprawą wydajności oraz obniżką kosztów własnych przedsiębiorstwa.
Podążając za L.L. Berrym, A. Parasuramanem i V. Zeithamlem atrybutami jakości usługi są:

  • atrybuty materialne - wygląd budynków, urządzeń, personelu świadczącego usługi i komunikującego się z klientami,
  • niezawodność - czyli pewność, że usługa zostanie wykonana zgodnie z ofertą,
  • kompetencja - dysponowanie wiedzą i umiejętnościami niezbędnymi do świadczenia usługi,
  • wiarygodność - zasługiwanie na zaufanie,
  • bezpieczeństwo - minimalizacja ryzyka, niepewności oraz niebezpieczeństwa w odniesieniu do klienta,
  • dostępność - łatwość pozyskania usługi i łatwy kontakt z usługodawcą,
  • komunikatywność - utrzymywanie z klientami kontaktów poprzez przesyłanie zrozumiałych dla nich komunikatów i wsłuchiwanie się w ich opinie,
  • zrozumienie - wykazywanie chęci poznania klientów i ich potrzeb.

Peter F. Drucker zwolennik stałego doskonalenia w organizacji nazwał istotę ludzką rerum novarum cupidus (żądną rzeczy nowych). Zarządzanie przedsiębiorcze musi spowodować, żeby każdy kierownik w przedsiębiorstwie był rerum novarum cupidus.

dr Joanna Rosak - Szyrocka

Członek Kapituły Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®


http://jakoscroku.pl/jakosc-kiedys-i-dzis/

https://www.facebook.com/jakoscroku





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Ewelina_Jasinska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej



Publikuj artykuły i zarabiaj z CentrumPR.




Dziennikarstwo obywatelskie


Piszesz artykuły? CentrumPR to serwis stworzony również dla dziennikarzy obywatelskich. Błyskawiczna publikacja, wysokie miejsca w Google to zalety których może nam pozazdrościć konkurencja.
Dziennikarstwo obywatelskie
porównanie serwisów


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »