Motoryzacja » Moto Serwis
Przekładnie ślimakowe na rynku podzespołów
Zobacz więcej zdjęć » |
Są to przekładnie, w których występuje element hamujący, mający głównie zastosowanie w dźwignikach ślimakowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zjawisko samohamowności, które posiadają przekładnie ślimakowe, nie mogą być traktowane jako samodzielne hamulce w układzie (zwłaszcza ze względu na bezpieczeństwo w przypadku wciągarek i dźwignic, w których ciężar może okazać się siłą napędową nie do zatrzymania za jego pomocą).
Obecnie producenci motoreduktorów oferują maksymalne dostosowanie urządzeń do specyfikacji i zapotrzebowania klientów (z elementami na specjalne zamówienie klienta oraz w wersjach standardowych z ramieniem reakcyjnym, wałem zdawczym i kołnierzem bocznym). Na rynku, dostawcy oferują modyfikacje wału napędowego (dwustronnego, z możliwością dopasowania koła pasowego lub korby), zastosowanie ślimaka lewozwojowego, zastosowanie niestandardowych materiałów (samej przekładni, jak i olejów syntetycznych), specjalnego rodzaju uszczelnień (vitonowe), otworów wejściowych lub sprzęgła.
Przekładnie ślimakowe nowej generacji charakteryzuje kompaktowość budowy, zastosowanie aluminium w stopie (dające niską wagę i odpowiednią sztywność), modułowość konstrukcji (umożliwiająca dzięki adapterom podłączenie do różnego typu silników), wytrzymałość na duże obciążenia, pracę z wysoką prędkością obrotową (np. 6000 obr/min.), wysoką precyzję działania i wysoki stopień szczelności. Odpowiednie zaplecze inżynieryjno-techniczne producentów stanowi gwarancję trwałość poszczególnych części jaki całego motoreduktora. Wprowadzanie smarów syntetycznych, posiadających dużo większą wydajność od standardowo wykorzystywanych kompozytów, pozwala na wykorzystywanie przekładni bez konieczności obsługi nowego elementu. W ofertach dystrybutorów dostępne są liczne warianty przekładni, dostosowanych do różnorodnych potrzeb produkcyjnych (zobacz m.in. Admech).
Komentarze (0)