Technologie » Telekomunikacja

Przemysł 4.0? Tylko z Rozszerzoną Rzeczywistością

Augmented Reality (AR) to technologia, coraz śmielej wkraczająca w branżę sprzedażową, reklamową, a nawet medyczną. W ciągu pięciu następnych lat wartość CAGR wydatków na sprzęt AR, treści konsumenckie, aplikacje dla firm, czy inne związane z tą technologią usługi, sięgnie nawet 60.6 proc .

Połączenie świata rzeczywistego z wirtualnymi elementami już dziś rewolucjonizuje rynki napędzające krajowe gospodarki. Jak Rozszerzona Rzeczywistość wpływa na obraz sektora przemysłowego?    

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Czwarta rewolucja przemysłowa przyniosła ze sobą nieograniczony dostęp do danych w fabrykach i „inteligencję maszynową”, pozwalającą maszynom na autonomizację procesów. Nowoczesny przemysł wciąż idzie do przodu i poszukuje rozwiązań technologicznych, które sprawdzą się w tym sektorze, zwiększając konkurencyjność przedsiębiorstw, jednocześnie optymalizując działalność operacyjną. Jednym z nich jest technologia Rozszerzonej Rzeczywistości, stanowiąca obiecującą wartość dla tego sektora.      

Krótszy „time to market”  

Dzięki programom do projektowania jak CAD czy bardziej zaawansowanym narzędziom PLM (Product Lifecycle Management), w dzisiejszym przemyśle każdy wirtualny koncept produktu możemy zobaczyć na ekranie komputera. Nowoczesne technologie jak Rozszerzona czy Wirtualna Rzeczywistość pozwalają nam wchodzić z produktem w interakcję i testować jego zachowanie pod wpływem różnych, zmieniających się czynników środowiskowych. Zaawansowane symulacje pomagają człowiekowi nie tylko zrozumieć co dzieje się z produktem, ale także wychwycić i  wyeliminować jego potencjalnie słabe punkty.  

Inaczej wygląda model projektowanego samochodu na komputerze, a zupełnie inne wrażenie sprawia, gdy możemy zobaczyć go przed sobą w skali 1:1 i sprawdzić jak prezentuje się w naszym garażu. Widząc obiekt w środowisku rzeczywistym jesteśmy w stanie lepiej ocenić jego cechy i wprowadzić poprawki jeszcze przed stworzeniem czasochłonnego, fizycznego prototypu. Dzięki temu cały proces produkcji przebiega znacznie sprawniej, a czas wprowadzania produktu na rynek zdecydowanie się skraca. ­– mówi Paweł Pacewicz, kierownik ds. Projektów Strategicznych Transition Technologies PSC.  

Inteligentny Serwis i Zdalni Eksperci

Rozszerzona Rzeczywistość wprowadza znany, tradycyjny serwis na zupełnie inny poziom. Przede wszystkim zmienia się szybkość i łatwość dostępu do informacji. Urządzenia AR (tzw. „wearables”) pozwalają operatorom oraz technikom uwolnić ręce i jednocześnie wciąż mieć dostęp do kluczowych informacji, np. specyfikacji technicznej elementów czy cyfrowej instrukcji postępowania. Widząc połączenie realnego i wirtualnego obrazu, pracownik może w tym samym czasie wykonywać naprawy serwisowe.

 

Serwisanci nie muszą już trzymać tabletu ani książki serwisowej w dłoniach, czy zerkać na dokumenty leżące na stoliku obok. Wszystkie potrzebne informacje mają cały czas przed oczami. Znacznie przyspiesza to proces wykonywania zadań, szczególnie tych bardziej skomplikowanych, gdzie musimy ściśle podążać za instrukcjami. Papierowe wskazówki zastąpiliśmy wirtualnymi m.in. w fabryce potężnego koncernu motoryzacyjnego – podkreśla Paweł Pacewicz – Narzędzia informatyczne pozwalają nam też dokładnie śledzić każdy krok wykonywanej procedury, a tym samym ocenić ile czasu on wymaga. Być może dowiemy się, że instrukcje są za trudne albo technik potrzebuje dodatkowego szkolenia? Jeśli natomiast dokumentacja nie zgadza się z rzeczywistością, możemy stworzyć ją ad-hoc w formie audio-wideo, dołączając modele 3D oraz istotne adnotacje. AR może też wzmocnić świadomość pracowników w kontekście BHP. W niebezpiecznej dla człowieka sytuacji, np. na linii produkcyjnej, ciężko będzie zignorować migające przed oczami ostrzeżenie.

 

Augmented Reality umożliwia też zdalne wsparcie serwisowe. Dzięki tej technologii nie musimy już wysyłać naszych ekspertów do klientów przebywających w siedzibach na całym świecie. Zdalny Ekspert (Remote Expert) wesprze techników nie wychodząc z biura, dzięki czemu będzie mógł obsługiwać kilku klientów w tym samym czasie. Pozwoli to nie tylko uzupełnić luki kompetencyjne w firmach technicznych, ale także zaoszczędzić pieniądze i bezcenny czas przedsiębiorstw, świadczących tradycyjne usługi outsourcingowe. Z drugiej strony ze wsparcia Zdalnego Eksperta skorzysta też użytkownik końcowy, który wsparcie serwisowe będzie miał zawsze pod ręką.

Efektywne szkolenia

Jak pokazują badania, know-how i umiejętności odpływają z firmy zwykle dwa razy szybciej, niż może ona tę lukę uzupełnić. Rozszerzona Rzeczywistość pomaga znacząco obniżyć koszty szkoleń dla pracowników i zwiększyć ich efektywność. Podobnie jak w przypadku Zdalnego Eksperta, uczestnicy kursu nie muszą wychodzić z biura, żeby nauczyć się montażu turbiny, potrzebny jest im do tego jedynie sprzęt AR. Całą procedurę, krok po kroku przedstawia im instruktor – wydawane przez niego polecenia głosowe wzbogacają wirtualne instrukcje, dzięki czemu uczestnicy mogą znacznie szybciej opanować nowe umiejętności. Cały przebieg szkolenia zostaje zapisany w chmurze, a uczestnicy mają szansę powrócić do dowolnych zagadnień w każdej chwili. Podobnie wygląda sama kwestia egzaminu końcowego i uzyskania certyfikatu – wszystko jesteśmy w stanie zrobić dziś zdalnie, niezależnie od naszej lokalizacji.              

Dzięki Rozszerzonej Rzeczywistości przedsiębiorstwa przemysłowe mogą doskonalić swoje procesy i oszczędzać pieniądze, a ich specjaliści poświęcą więcej czasu na faktyczną działalność biznesową firmy.

***

O Grupie Kapitałowej Transition Technologies:

Transition Technologies SA - polska grupa kapitałowa skupiająca firmy IT, dostarczająca zaawansowane i nowoczesne rozwiązania dla rynku energii, gazu, przemysłu oraz bioinformatyki. Grupa zapewnia kompleksowy outsourcing usług IT i produkcji oprogramowania dla wielu światowych korporacji. Transition Technologies to lider w zakresie tworzenia i wykorzystania  nowoczesnych technologii i rozwiązań IT dla przemysłu oraz serwisu maszyn, zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0.

Zespół firmy tworzą najlepsi eksperci i specjaliści, którzy każdego dnia pracują nad innowacyjnym wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań z pogranicza Internetu Rzeczy, Wirtualnej i Rozszerzonej Rzeczywistości oraz cyberbezpieczństwa. Grupa większość swoich usług świadczy w oparciu o model chmury obliczeniowej.

Grupa Transition Technologies dynamicznie się rozwija, od lat odnotowuje stały wzrost przychodów. Firma posiada w Polsce 10 oddziałów regionalnych, a także ma swoje przedstawicielstwa w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji oraz Malezji. Aktualnie Grupa zatrudnia ponad 1200 pracowników.

 

Kontakt dla mediów:

Anna Rasińska

Monday PR || Biuro prasowe Transition Technologies

anna.rasinska@mondaypr.pl

tel.: + 48 728 547 921



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »