Firma » Praca
Psychologiczne błędy podczas rekrutacji szukam pracownika
                ![]()  | 
        
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Efekt aureoli
Skupia się na pierwszym wrażeniu, jakie odnosimy przy spotkaniu z kandydatem. Jeśli będzie ono pozytywne, w czasie rozmowy skupimy się na odszukiwaniu w nim podobnych cech. Jeżeli natomiast potencjalny pracownik zrobi na nas złe wrażenie, nawet największa elokwencja i umiejętności mu nie pomogą - zapamiętamy bowiem tylko początkowe odczucia.
Wybiórcze zapamiętywanie
W naszej pamięci często zapisują się pierwsze lub ostatnie wydarzenia, które miały związek z konkretną sytuacją. Podczas przeprowadzania rozmów rekrutacyjnych grozi nam więc faworyzowanie pierwszego albo ostatniego kandydata. Gdy więc mówimy sobie: szukam pracownika, który zna dobrze program X, a ten ostatni go znał - zastanówmy się, czy pozostali kandydaci nie obsługiwali go znacznie lepiej.
Podobieństwo
Zdarza się, że na rozmowę przyjdzie kandydat, który ma podobne no naszych usposobienie i pasje. Natychmiast czujemy do niego sympatię i mimochodem zaczynamy faworyzować, a dłuższa rozmowa zbliża nas do jego zatrudnienia, bez względu na kolejnych kandydatów. W tym momencie warto zastanowić się, czy osoba ta rzeczywiście będzie pasować do całego zespołu - czy tylko do nas.
Automatyczne szufladkowanie
Podczas rozmowy kandydaci zwykle są zestresowani i skupieni na tym, by wypaść jak najlepiej. To, że potencjalny pracownik dłużej zastanawiał się nad jedną odpowiedzią, nie oznacza braku umiejętności podejmowania decyzji. Dajmy czas i sobie - na przeanalizowanie osobowości na podstawie całej rozmowy, i kandydatowi - na odprężenie i zyskanie pewności siebie.
Powyższe zachowania są, niestety, wdrukowane w nasze myślenie. Nie damy rady ich całkowicie wykluczyć, ale możemy je kontrolować. Dzięki temu będziemy bardziej obiektywni podczas rozmowy kwalifikacyjnej i wybierzemy najlepszego z kandydatów.
		Nadesłał:
            henryk.frolena 
	 | 
	

						Domowy kisiel żurawinowy z malinami			
						Tenda Polska wprowadziła nowy Mesh Wi-Fi 7 i nową akcję cashbackową			
						Czy Polacy uprawiają jeszcze „grobing” i jaki wpływ ma na nas Dzień Wszystkich Świętych			
						Płatności powtarzalne BLIK dostępne w Credit Agricole			
Komentarze (0)