Firma » Reklama

Reklama w Google dla nowego sklepu internetowego - od czego zacząć?

Reklama w Google dla nowego sklepu internetowego - od czego zacząć?
Zobacz więcej zdjęć »
Jeśli tworzymy sklep internetowy to mamy do wyboru kilka ciekawych możliwości dotarcia do klientów. Jednym z nich jest reklama w Google. Jest to bardzo ciekawa forma reklamy i obecnie "must have" w promocji praktycznie każdego sklepu internetowego.

Bardzo dużym plusem wyszukiwarki Google jest to, że "sprzedaje". Ludzie faktycznie wchodzą tam po to aby kupić produkt - co sprawia, że bywa ona znacznie skuteczniejsza niż np. promocja sklepu na portalach społecznościowych.
 
2 sposoby reklamy w Google
 
W ramach wyszukiwarki Google możemy wyróżnić 2 sposoby reklamy. Są to reklamy Google AdWords czyli inaczej wyniki płatne oraz pozycjonowanie czyli dbanie o to aby pojawiać się w naturalnych wynikach wyszukiwania. Obie formy reklamy bywają skuteczne w przypadku sklepów internetowych. Mimo to, jeśli dopiero rozpoczynamy handel w sieci to prawdopodobnie mamy ograniczony budżet. W takiej sytuacji wybór jednego, głównego kanału sprzedaży na początek może okazać się lepszy.
 
Google AdWords oraz pozycjonowanie na pierwszy rzut oka są bardzo podobne. W obu przypadkach chcemy aby nasz sklep był widoczna dla potencjalnych klientów w Google. Jednak sposób osiągnięcia tego celu oraz koszty różnią się diametralnie i to sprawia, że musimy dobrze zastanowić się wyborem sposobu reklamy w Google.
 
Zanim zastanowimy się nad tym co będzie lepsze przyjrzyjmy się po krótce każdemu ze sposobów reklamy:
 
Google AdWords
 
Google AdWords to reklamy płatne w Google. Oznacza to, że płacimy za każde kliknięcie do naszej strony. Ceny kliknięcia są różne i zmieniają się dynamicznie w trakcie każdej kampanii reklamowej. Zależnie od konkurencji możemy płacić za pojedyncze kliknięcie od kilkunastu groszy do kilku złotych. Jeśli dobrze skonfigurujemy kampanie to może okazać się, że reklamy Google AdWords są bardzo skutecznym sposobem promocji sklepu.
 
Pozycjonowanie sklepu
 
Pozycjonowanie w przeciwieństwie do Google AdWords jest procesem długotrwałym i inwestycja w tą formę promocji ma sens tylko długoterminowo. Nie możemy tutaj spodziewać się szybkiego zwrotu z inwestycji. Dla nowego sklepu internetowego pozycjonowanie może zacząć "zarabiać" dopiero po 6-12 miesiącach. Pomimo tego będziemy musieli przez ten cały czas płacić firmie pozycjonującej za wykonywanie usług. O ile mieliśmy szczęście i wybraliśmy dobrą firmę to możemy liczyć, że pozycjonowanie będzie na przestrzeni kilku lat bardzo dochodową inwestycją. Niestety dobra firma nie będzie tania, a im większa konkurencja tym wyższy koszt pozycjonowania. Jednak gdy już uda nam się wypozycjonować stronę to zyski będą niewspółmiernie większe niż w przypadku Google AdWords - dlatego nie można całkiem rezygnować z tej formy reklamy.
 
Jaka reklama dla nowego sklepu internetowego?
 
Jak łatwo się domyślić czytając opis typów promocji na początek zdecydowanie lepsza będzie reklama Google AdWords. Dzięki niej możemy zobaczyć pierwszych klientów już po kilku godzinach od włączenia kampanii. Musimy jednak wiedzieć, że kampania Google AdWords będzie skutecznie sprzedawać tylko jeśli będzie dobrze skonfigurowana. Warto pamiętać, że skonfigurowanie skutecznej kampanii, która "sprzedaje" bez pomocy specjalisty może być niemożliwe. Taka pomoc szybko się zwróci jeśli wybierzemy doświadczonego specjalistę oferującego prowadzenie kampanii AdWords jak np. firmę SMART SEO.
 
Dodatkowa zachęta - kupon AdWords
 
Jeśli skorzystamy z pomocy certyfikowanego specjalisty AdWords to dodatkowo możemy na początek otrzymać do wyszukiwarki Google kupon promocyjny na reklamy. Dzięki kuponowi dostaniemy do 600 zł podwojenia kwoty na reklamy, zależnie od tego ile wydamy w pierwszym miesiącu kampanii.
 
Co dalej?
 
Gdy już uda nam się nieco rozkręcić sprzedaż to wtedy warto rozważyć skorzystanie z pozycjonowania strony. Najlepiej to zrobić gdy nasz sklep będzie wydawał tyle, że inwestycja ponad tysiąca złotych miesięcznie na firmę pozycjonującą nie będzie wpływać na kondycje naszego biznesu. Musimy być gotowi inwestować w pozycjonowanie ok. roku bez zwrotu z inwestycji. W innym wypadku możemy wydać sporo pieniędzy i nie doczekać się wyników pozycjonowania. Zdarza się to często, szczególnie, że bardzo trudno jest o firmę oferującą wysokiej jakości pozycjonowania sklepów internetowych.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

smartseo

Komentarze (2)

  • avatar
    ~Grzesiek 2018-03-30 18:19:48

    Strata czasu? Na fb ludzie szukają produktów gdy chcą coś kupić? Niby jak na fb mam znaleźć sklep np. z kapeluszami gdy takiego potrzebuje? Ja osobiście szukam w Google. Nie wiem jak Ty szukasz na fb :D

  • avatar
    ~wyspasmiechu.pl 2018-02-23 10:03:26

    reklama sklepu internetowego w Google to strata czasu i pieniedzy, w google najlepiej reklamuje sie firmy uslugowe, do handlu najlepiej sprawdza sie FB


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Dziś:
KONFERENCJA ANTYDOPINGOWA WARSZAWA
Za 1 dzień:
Magdalena Witkiewicz i Alek Rogoziński z wizytą w Empik Bonarka, 23.06, godz. 16:00
prezent dla Taty - warsztaty
Za 2 dni:
4Dreamers w Empik Bonarka - 24.06, godz. 15:30
Za 5 dni:
KONFERENCJA ANTYDOPINGOWA WARSZAWA
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »