Motoryzacja » Samochody
Rozwiązania izolacyjne Thermaflex w polskich i szwedzkich autobusach
Zobacz więcej zdjęć » |
Choć z produktami izolacyjnymi spotykamy się na co dzień, wiele osób zapomina, że prócz samego budownictwa, tego typu rozwiązania stosowane są także przy produkcji autobusów – na przykład w pojazdach polskich lub szwedzkich marek. Jak mówi Cezary Naliwajek, ekspert firmy Thermaflex, izolacja dedykowana dla takich pojazdów ma pełnić dwie podstawowe funkcje – izolacyjną, odpowiedzialną za wypełnianie kanałów wentylacyjnych wewnątrz autobusów oraz ochronną, zabezpieczającą poszczególne elementy, w tym przewody elektryczne:
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Izolacja kanałów wentylacyjnych w autobusach przeprowadzana jest w celu zapobiegania kondensacji, czyli pojawiania się różnicy temperatur występujących w tych ciągach. Co więcej, tego typu rozwiązania chronią także takie elementy takie jak przewody elektryczne oraz zapewniają odpowiednie warunki związane z ogrzewaniem i chłodzeniem pojazdu. Do prac izolacyjnych stosuje się więc różnego rodzaju otuliny i maty – na przykład ThermaSmart PRO od Thermaflex.
Nowoczesne rozwiązania zgodne ze ścisłymi normami
Dlaczego izolacja, taka jak ThermaSmart PRO, sprawdza się w przypadku zabezpieczania poszczególnych elementów w polskich i szwedzkich autobusach? Jak wyjaśnia ekspert firmy Thermaflex, rozwiązania izolacyjne ThermaSmart Pro posiadają certyfikat potwierdzający zgodność produktów z normą ECE118.03, czyli rozporządzeniem regulującym stosowanie poszczególnych materiałów w produkcji autobusów:
- Dzięki raportom z przeprowadzanych testów, możemy nie tylko potwierdzić zgodność ThermaSmart PRO ze wszystkimi regulacjami, ale również umożliwić producentom tych pojazdów stosowanie naszych materiałów przy montażu poziomym izolacji w autobusach. Warto tu podkreślić, że regulacje te są wyjątkowo restrykcyjne i ściśle określają miejsca, w których można stosować takie rozwiązania izolacyjne. W przypadku ThermaSmart PRO, produkty te spełniają ich wymagany zakres. W tej chwili pracujemy z dwoma producentami autobusów w Polsce oraz dostarczamy izolacje poza nasze granice do naszych klientów.
Inne rozwiązanie?
Czy istnieje alternatywa dla rozwiązań ThermaSmart PRO od Thermaflex? W produkcji autobusów stosuje się również kauczuk lub styropian - na przykład przy wypełnianiu nadkoli. W przypadku tego drugiego, tę samą funkcję jednak może pełnić piana ThermaSmart PRO. Dzięki swej strukturze, nie tylko z jej pomocą wypełniane są wcześniej wspomniane miejsca, ale także zagwarantowana jest ich bezgłośna późniejsza praca – co w przypadku sztywnego styropianu i ruchom wewnętrznym w pojeździe wiąże się z pojawianiem niepożądanych dźwięków.
- ThermaSmart PRO wykazuje również wiele zalet względem kauczuku. Choć przewagę piany kauczukowej stanowi większa elastyczność, materiał ten łatwiej jest uszkodzić - – co w przypadku tak zaawansowanych pojazdów i bezpiecznego przewozu dużej ilości pasażerów stanowi wyjątkowo ważny aspekt. A najważniejszą cechą ThermaSmart PRO od Thermaflex jest właśnie odporność mechaniczna – czyli bariera, która w przypadku zewnętrznego uszkodzenia wciąż zachowuje pełną zdolność do izolacji danego elementu. Gdy nawet dojdzie do uszkodzenia w powłoce zewnętrznej ThermaSmart PRO nie ma żadnego ryzyko dostania się wilgoci do wewnątrz izolacji i jej migracji co w konsekwencji mogłoby prowadzić do korozji elementów stalowych.
Co istotne w przypadku pożaru, ThermaSmart PRO od Thermaflex powoduje także niewielką emisję dymu, co certyfikowane jest otrzymaną normą SBI, dotyczącą palności. Materiały te posiadają kategorię s1 świadczącą o tym, że wydobywający się dym jest nietoksyczny i biały, co ma znaczenie przy ewakuacji i pożarze.
ThermaSmart PRO od Thermaflex zapewnia szybką i profesjonalną izolację oraz zabezpieczenie nie tylko w budownictwie, ale również i przy produkcji autobusów. Dzięki różnego rodzaju produktom i bardzo dobrym właściwościom, eliminują ryzyko uszkodzenia, idealnie izolując kanały wentylacyjne oraz chroniąc wszelkie elementy konstrukcji autobusów – w tym przewody elektryczne.
Komentarze (0)