Dom » Wnętrza
Sukces 11. edycji programu IKEA „Pluszaki dla edukacji”
Zobacz więcej zdjęć » |
Środki te zostaną przeznaczone na programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się, realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. Sklepy IKEA w Polsce zebrały prawie 231 tysięcy euro (ponad 900 tysięcy złotych). Dodatkowo w akcję zaangażowało się blisko 30 polskich gwiazd filmu, muzyki i sportu. Napisały one i nagrały bajki dla dzieci, których bohaterami są pluszaki IKEA. Bajkowy audiobook trafił już do około 40 tysięcy osób. Polskie sklepy IKEA zebrały też ponad 8 tysięcy pluszaków dla placówek medycznych na terenie całego kraju.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Adgar ma kierownika sprzedaży usług przechowywania danych w swojej serwerowni
- Mleko modyfikowane GERBER Odkryciem Roku 2012 w programie "Laur Konsumenta"
- Kampania informacyjna programu "Wiem, co wybieram" ponownie z Clear Channel
- Richard Clare zostanie uhonorowanynagrodą 2012 CEEQA Lifetime Achievement Award
Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” realizowana jest co roku od ponad dekady. W ramach akcji IKEA Foundation przekazuje 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych zakupionej w sklepach IKEA na edukację dzieci dotkniętych lub zagrożonych ubóstwem oraz pochodzących z grup marginalizowanych społecznie, z Afryki, Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji. Do tej pory IKEA Foundation przeznaczyła 67 milionów euro na wsparcie 11 milionów dzieci z 46 krajów. Dzięki tym środkom UNICEF i Save the Children mogły zorganizować szkolenia dla nauczycieli z przyjaznych metod nauczania, poprawić system opieki nad dziećmi, dostarczyć materiały edukacyjne, wesprzeć proces odbudowy szkół czy zwiększyć liczbę dzieci uczęszczających do szkoły w krajach rozwijających się.www.pluszakidlaedukacji.pl, na której nadal można bezpłatnie słuchać niezwykłych historii o pluszakach pomagającym dzieciom. „Nasze działania społeczne, a w szczególności program »Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek«, są możliwe tylko wtedy, gdy działamy razem – dziękuję serdecznie naszym klientom, pracownikom oraz osobom, które uczestniczyły w tworzeniu audiobooka z bajkami. Dzięki wspólnym inicjatywom jesteśmy w stanie realnie zmieniać świat, czyniąc go lepszym dla tych, którzy są przyszłością naszego społeczeństwa – dla dzieci” – powiedziała Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska Sp. z o.o. „Mnóstwo ludzi na świecie żyje w ubóstwie lub stałym zagrożeniu. Każda pomoc się liczy, dlatego tak ważne jest, aby firmy aktywnie angażowały się w projekty mające na celu wyrównywanie szans ludzi w dostępie do dóbr materialnych i niematerialnych oraz tworzenie im godziwych warunków życia” – dodała Katarzyna Dulko-Gaszyna. Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie. O IKEA Foundation Celem IKEA Foundation jest zwiększanie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny. Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation oraz blog.ikeafoundation.org. O UNICEF UNICEF to największa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej – UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. UNICEF Polska nie jest finansowany przez ONZ i dlatego potrzebuje wsparcia darczyńców, by nieść pomoc dzieciom. Więcej informacji na temat UNICEF na stronach: www.unicef.pl oraz www.facebook.com/unicefpolska. O Save the Children Save the Children jest wiodącą na świecie organizacją non-profit, realizującą programy mające na celu poprawę warunków życia dzieci w ponad 120 krajach na całym świecie. Jej celem jest stworzenie świata, w którym każde dziecko ma prawo do życia, ochrony, rozwoju i współdecydowania. Save the Children dąży do zmiany tego, w jaki sposób traktowane są dzieci na świecie, oraz wprowadzenia natychmiastowych i trwałych zmian w ich życiu. Więcej informacji na temat Save the Children na stronach: www.savethechildren.net oraz www.facebook.com/savethechildren.
Komentarze (0)