Kultura, sztuka » Kultura

Świat graczy według PayPal: podziały płciowe, e-sport i więcej

Polki są w ścisłej czołówce europejskich miłośniczek gier – w ciągu ostatnich trzech miesięcy w gry akcji grała niemalże połowa z nich (48%). To najwyższy odsetek wśród kobiet w całej Europie.
  • Polki są w ścisłej czołówce europejskich miłośniczek gier - w ciągu ostatnich trzech miesięcy w gry akcji grała niemalże połowa z nich (48%). To najwyższy odsetek wśród kobiet w całej Europie.
  • Aż 43% Polaków woli kupować pełne wersje gier w postaci cyfrowej, gdyż dzięki temu nie muszą wychodzić z domu.
  • Ponad połowa polskich YouTuberów i streamerów zajmujących się grami (57%) nie zarabia na swojej pracy.

 

 

Warszawa, 8 czerwca 2018 - Dziś w sieci nie tylko coraz częściej sprzedajemy i kupujemy, ale też konsumujemy kulturę: muzykę, gry czy e-booki. PayPal, który dostarcza rozwiązania na rynku gier zarówno dla sprzedających, jak i kupujących, w 2017 roku odnotował ponad 12 miliardów dolarów obrotu tylko w tej kategorii - co stanowi wzrost o ponad 23% w stosunku do roku poprzedniego.

Dlatego też PayPal i SuperData po raz kolejny połączyli siły w celu zbadania zachowań i preferencji konsumentów na światowym rynku dóbr cyfrowych. W ankiecie udział wzięło 25 tysięcy respondentów z 25 krajów - w tym z Polski. Wyniki badania prezentują intrygujący obraz świata globalnych i lokalnych graczy.

W co najczęściej grają polscy gracze?

 

Według badania PayPal i SuperData, Polacy preferują gry akcji - 53% z nich w ciągu ostatnich trzech miesięcy wybrało ten rodzaj rozrywki. Wynik ten odpowiada światowym trendom: globalnie 48% graczy przyznało się do tego, że w minionym kwartale sprawdzało swoje siły w wirtualnych potyczkach, pojedynkach czy pokonywaniu kolejnych poziomów i przeszkód. Co ciekawe, Europejczycy bardziej preferują połączenie akcji i przygody - 45% z nich grało przede wszystkim w gry przygodowo-zręcznościowe.

Niemalże połowa grających w Polsce pań (48%) wybiera gry akcji - w porównaniu do 57% mężczyzn.  Ulubionym gatunkiem polskich graczek są pozycje z gatunku „akcja/przygoda" (53%), co stawia je na pierwszym miejscu wśród kobiet w Europie (35%). Dla porównania, globalnie przez ostatnie trzy miesiące grami akcji interesowało się 38% kobiet. Europejki częściej poświęcają swój czas na gry logiczne (48%).

Mężczyźni kochają strzelanki

48% polskich graczy przyznało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy sięgnęło po grę z gatunku FPS (ang. first-person shooter). To jeden z najwyższych odsetków na świecie, ustępujący jedynie graczom z Republiki Południowej Afryki (58%). Strzelanki w Polsce to głównie domena mężczyzn - według badania 60% z nich strzelało do przeciwników w wirtualnym świecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy (średnia wśród Europejczyków to 48%).

Platformy internetowe były początkiem końca gier pudełkowych w tradycyjnych sklepach. Obecnie już tylko 9% polskich graczy deklaruje, że nie kupuje pełnych gier w wersji cyfrowej. Oczywiście, nie oznacza to, że Polacy całkowicie porzucili sklepy stacjonarne.

Jakie czynniki wpływają na popularność gier w wersji cyfrowej? Ponad połowa Polaków (52%) nie chce czekać, aby móc zagrać w wybraną pozycję. Wyprawa do sklepu? To kłopotliwe - 43% naszych rodaków wybiera zakup gry przez Internet z prozaicznego powodu: nie chce im się opuszczać domu. Zamiłowanie do wygody to specyficzna cecha graczy z Polski - globalnie tylko 29% respondentów wskazało na podobną motywację przy podejmowaniu decyzji o rezygnacji z zakupu wersji pudełkowej gry.

Chociaż popularność cyfrowych wersji gier rośnie, dodatki, które bywają dołączane do nich przez twórców (np. filmy, plakaty lub wywiady z deweloperami) odgrywają bardzo małą rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie - tylko 4% ankietowanych Polaków zwraca uwagę na dodatki, podczas gdy w skali świata jest to istotny czynnik dla 15% respondentów (średnia europejska to 13%). 

Polacy grają na pecetach i laptopach

 

To, na czym gramy, zależy od danego rynku. W Ameryce Północnej i Europie Zachodniej na pierwszym miejscu są konsole, podczas gdy w Azji gracze najczęściej grają na urządzeniach mobilnych. Warto zwrócić uwagę, że w Polsce wciąż żywa jest tradycja komputerowa, charakterystyczna dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Według badania, aż 63% Polaków gra na laptopach. To znacznie powyżej średniej ogólnoświatowej (42%) i europejskiej (43%). Jednak pomimo naszej silnej miłości
do komputerów, ciężko zaprzeczyć, że to urządzenia mobilne zdominowały polski rynek. Smartfony
to najpopularniejsze urządzenia do grania wśród Polaków - używa ich w tym celu aż 72% badanych
(w porównaniu z europejską średnią 68%).

Utknąłeś w grze? W Polsce szukasz rozwiązania na YouTube

 

Co można powiedzieć o rynku filmów związanych z grami wideo w Polsce? Według badania Polacy najbardziej lubią oglądać poradniki (43%) - podobnie jak reszta Europejczyków (37%). Dawniej, gdy gracz miał problem z przejściem wyjątkowo trudnego poziomu w grze, nawet bazując na opisach
z czasopism czy poradników, mogło mu to zająć wiele dni. Teraz jest to zdecydowanie prostsze - telefon komórkowy i YouTube pozwalają błyskawicznie znaleźć rozwiązanie.

Granie jako sposób na życie

 

Polscy gracze nie tylko oglądają, ale i samodzielnie tworzą filmy o grach - około 20% respondentów angażuje się w tego typu aktywność (globalnie 18%). Ponad połowa streamerów i YouTuberów nie dostaje zapłaty za swoją pracę. W Polsce szansa zarobienia na swojej pasji jest mniejsza niż w innych krajach - problem braku zarobków dotyczy 57% twórców, zaś na świecie kłopot ma z tym 40% z nich. Podstawowe źródła dochodu w tej profesji są wszędzie takie same: reklamy i współpraca ze sponsorami.

Ile Polacy wydają na gry?

 

Na świecie gracze wydają prawie tyle samo na pełne wersje gier, co na dodatkową zawartość dostępną w grach. W Polsce w ciągu trzech ostatnich miesięcy gracze wydali przeciętnie 108 zł na pełne wersje gier i 63 zł w ramach dodatkowych mikrotransakcji. To mężczyźni wydają więcej na gry - w Polsce 20% graczy przeznacza na nie 180 zł lub więcej, a w przypadku kobiet pozwala sobie na to tylko 11%.

Zgodnie z badaniem, globalnie gracze korzystają średnio z 14 indywidualnych platform i prawie 30 różnych sklepów. W Polsce też dominuje różnorodność - kupujemy w aż 25 różnych sklepach. Wygoda (preferowana przez 78% polskich graczy) i szybkość (64%) to główne powody, dla których decydujemy się na wybór danej metody płatności. W przypadku braku dostępności naszego ulubionego sposobu zapłaty, aż 38% z nas twierdzi, że zrezygnowałoby z zakupu.

Polscy gracze na zakupach? Opieramy się głównie na poleceniach od znajomych i rodziny

 

W co zagrać? Gracze z całego świata, mierząc się z tym dylematem podejmują, decyzje zakupowe na podstawie poczty pantoflowej. Polska nie jest wyjątkiem - porady rodziny i znajomych są bardzo ważne dla 63% badanych. Inne źródła informacji będące inspiracją przy zakupie gier to fora dla graczy (31%), twórcy filmów, np. na YouTube (27%) i dziennikarze oraz krytycy zajmujący się grami (22% - o 5 punktów procentowych więcej niż średnia europejska).

* * *

Metodologia

 

Badanie zostało przeprowadzone na 25 rynkach i ok. 25 tysiącach konsumentów na całym świecie (reprezentatywnych dla populacji online w wieku 18+), w formie kwestionariusza online. Dane zbierano w lutym oraz marcu 2018 r.

O systemie PayPal

 

Wierząc, że dostęp do środków finansowych poszerza możliwości, firma PayPal (Nasdaq: PYPL) dąży do demokratyzacji usług finansowych i jak najszerszego włączenia konsumentów oraz firm w działalność światowej gospodarki i płynące z niej korzyści. Dzięki naszej otwartej platformie płatności cyfrowych 237 mln aktywnych użytkowników kont PayPal może łączyć się i dokonywać transakcji z wykorzystaniem nowych, skutecznych metod - w internecie, wewnątrz aplikacji, czy też bezpośrednio. Innowacje technologiczne i partnerstwa strategiczne umożliwiają firmie PayPal tworzenie nowych sposobów zarządzania i przesyłania środków pieniężnych, jak również oferowanie szerokiego wyboru i elastyczności przy wysyłaniu, odbieraniu i wydawaniu pieniędzy. Platforma PayPal - wraz ze związanymi z nią platformami Braintree, Venmo i Xoom - umożliwia konsumentom i detalistom otrzymywanie przelewów pieniężnych w ponad 100 walutach, wypłatę środków w 56 walutach i ich przechowywanie na kontach PayPal w 25 walutach.

Więcej informacji o PayPal: https://www.paypal.com/pl/home

Informacja finansowa PayPal: https://investor.paypal-corp.com

 

O firmie SuperData

 

SuperData jest wiodącym dostawcą informacji na temat rynku gier free-to-play, pobieralnej zawartości dla konsoli growych, mobilnych platform i pecetów, rynku streamingowego oraz e-Sportu. Wykorzystując cyfrowe dane o sprzedaży otrzymane od wydawców, programistów i dostawców usług płatniczych, analizy SuperData opierają się na płatnościach 160 milionów graczy online na całym świecie w połączeniu z jakościowym zrozumieniem konsumentów.

www.superdataresearch.com 





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AZ_2018

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Dziś:
KONFERENCJA ANTYDOPINGOWA WARSZAWA
Magdalena Witkiewicz i Alek Rogoziński z wizytą w Empik Bonarka, 23.06, godz. 16:00
prezent dla Taty - warsztaty
Za 1 dzień:
4Dreamers w Empik Bonarka - 24.06, godz. 15:30
Za 4 dni:
KONFERENCJA ANTYDOPINGOWA WARSZAWA
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »