Technologie » Internet
Świąteczny prezent z Internetu, czyli jak wygodnie, szybko i bezpiecznie kupować on-line
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nowoczesne technologie, oferują nam wiele udogodnień - upraszczają nasze codzienne czynności sprowadzając tak prozaiczną czynność, jak zakupy, do jednego kliknięcia. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, korzystający z Internetu robią za jego pośrednictwem zakupy. Na pytanie „Czy kiedykolwiek kupiła Pani produkt lub usługę przez Internet?” twierdząco odpowiada 97% kobiet i 98% mężczyzn. 42% badanych Polek robi zakupy w sieci częściej niż raz w miesiącu, 38% - raz na 2-3 miesiące. Zalety e-zakupów Warto rozważyć zakupy w sieci, jako alternatywę dla tradycyjnej gonitwy po sklepach, na przykład, przed zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia, gdyż jako główne zalety e-zakupów respondenci badania UPC wymienili oszczędność czasu i pieniędzy. Dzięki możliwościom, jakie stwarzają internetowe porównywarki cen, bez trudu możemy wybrać najlepszą i najtańszą ofertę wybranego produktu czy usługi. Nie marnując czasu na chodzenie po sklepach i stanie w kolejkach zyskujemy przez to więcej czasu na przedświąteczne spotkania z przyjaciółmi i rodziną. Co internauci kupują najczęściej? Poduktami, które kupują w sieci kobiety są najczęściej: odzież, buty i biżuteria (77% kobiet, 52% mężczyzn). Dużym zainteresowaniem cieszą się także książki (70% kobiet, 55% mężczyzn). Ogromny wybór oraz zdecydowanie niższe ceny kosmetyków również zachęcają do robienia zakupów online (69% kobiet, 42% mężczyzn). Płeć piękna nie prześciga jednak mężczyzn w poszukiwaniu w Internecie sprzętu elektronicznego (49% kobiet i 66% mężczyzn), sprzętu RTV i AGD (42% kobiet, 65% mężczyzn). Natomiast dwa razy więcej kobiet, niż mężczyzn kupuje w sieci artykuły spożywcze. Dużą zaletą tych ostatnich jest bezpośrednia dostawa do domu - to luksus, który docenia aż połowa Polek dokonujących zakupów w sieci. Co zrobić by kupować bezpiecznie? Poza zasadami zwiększającymi nasze własne bezpieczeństwo w sieci typu odpowiednie oprogramowanie, czy używanie trudnych haseł do odgadnięcia, podczas zakupowego szaleństwa na ekranie warto zastosować zasady podobne do tych, jakie towarzyszą nam w realnym świecie. Pierwsza najważniejsza zasada brzmi: Kupuj u sprawdzonych sprzedawców. Stawiając pierwsze kroki w internetowym shoppingu warto skorzystać z ofert największych firm. Z racji swojej ugruntowanej pozycji rynkowej cieszą się powszechnym uznaniem, dlatego zakupy realizowane za ich pośrednictwem, wiążą się z mniejszym ryzykiem niż w przypadku mniejszych lub nieznanych podmiotów. Gdy po raz pierwszy odwiedzamy stronę danej firmy, warto zastanowić się czy wzbudza nasze zaufanie. Jeśli coś nas niepokoi, zawsze lepiej sprawdzić i, na przykład, zadzwonić na numer kontaktowy lub poszukać opinii na temat firmy w internecie. Według respondentów badania „e-zakupy”, portale aukcyjne (np. Allegro), są najbardziej popularnymi miejscami, dokonywania zakupów przez Internet (korzysta z nich aż 94% kobiet i 95% mężczyzn).Oferują one możliwość swobodnego sprawdzenia historii transakcji użytkowników wystawiających na aukcjach swoje produkty lub przeglądania opinii o sprzedającym, przed ostatecznym dokonaniem zakupu. W badaniu zrealizowanym przez UPC ponad połowa kobiet i mężczyzn kupujących w sieci przyznała, iż zakupy robi na stronach internetowych sklepów, które znają w realu. To świetne rozwiązanie pozwalające na zmniejszenie obaw związanych z wirtualnymi transakcjami. Warto pamiętać o zabezpieczeniu naszych praw, jako kupującego w sieci. Mamy wieloletnią praktykę w zakupach w tradycyjnych sklepach i wielu z nas korzysta świadomie z praw konsumenta. W przypadku zakupów przez Internet warto przed dokonaniem jakiejkolwiek transakcji zapoznać się z regulaminem i innymi regulacjami dostępnymi na stronie . Płatności realizowane przez internet powinny być realizowane tylko przez tzw. bezpieczne witryny, czyli takie, których adres zaczyna się na https://, zamiast "http://", a dane szyfrowane są za pomocą protokołu SSL. Dbajmy o nasze dane osobowe. Nawet jeśli dokonujemy transakcji w sieci nie zawsze musimy podawać wszystkie. Dokładnie czytajmy politykę danych osobowych na poszczególnych stronach firm sprzedających w sieci. Nie ujawniaj swojego hasła osobom trzecim. Nawet w sytuacji w której poprosiłeś kogoś w swoim imieniu o dokonanie zakupu, zawsze lepiej wpisać hasło samodzielnie. Wirtualne zakupy najlepiej robić na swoim własnym komputerze z odpowiednim oprogramowaniem. Kolejki i zakupowy szał rozpocznie się lada chwila. Jednak już teraz można rozpocząć przedświąteczne poszukiwania prezentów w sieci. Zakupy w wirtualnym świecie mają wiele zalet, w tym jedną największą - te sklepy czynne są całą dobę.
O badaniu:Badanie E-zakupy. Zachowania i preferencje klientów on-line przeprowadzono przez UPC Polska, za pomocą formularza on-line, próba: n=340, styczeń 2010
***UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajduje się ponad 2 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach. UPC Polska ma obecnie ponad milion abonentów telewizji kablowej, w tym 437 800 telewizji cyfrowej, 543 000 użytkowników internetu i 245 100 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile i Australii. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 czerwca 2011).
Kontakty dla mediów:
Ewa Sadowska
Specjalista ds. Public RelationsUPC Polska
T +48 22 24 16 974M +48 668 488 974E
Ewa.Sadowska@upc.com.pl
Lidia Stępińska-Ustasiak
Kierownik ds. Public Relations
UPC Polska
T +48 22 7010 877
M +48 600 488 877
E Lidia.Stepinska-Ustasiak@upc.com.pl
Komentarze (0)