Firma » Biznes
System Symfonia Start zintegrowany z usługą miedzyfirmami.pl
Serwis miedzyfirmami.pl pozwala przedsiębiorcom wymieniać się e-dokumentami - w bezpieczny sposób, bez zbędnych formalności i zgodnie z obowiązującymi przepisami. W maju br. Sage, wiodący dostawca rozwiązań wspomagających zarządzanie dla sektora MSP w Polsce, zintegrował Symfonię Start z miedzyfirmami.pl. Dzięki temu, z poziomu programów Symfonii Start, użytkownik może generować i wysyłać faktury elektroniczne, śledzić status ich doręczenia i akceptacji, jak również odbierać e-faktury wystawione przez swoich kontrahentów. Serwis miedzyfirmami.pl, który pełni rolę elektronicznego listonosza, zapewnia też zgodność z obowiązującymi przepisami dotyczącymi e-faktur.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Łatwa integracja to efektywne e-fakturowanie
Aby w prosty sposób korzystać z e-dokumentów, użytkownik Symfonii Start powinien zaktualizować oprogramowanie do wersji 2012 oraz zarejestrować się w serwisie miedzyfirmami.pl. Konfiguracja i proces rejestracji skrócony został do niezbędnego minimum. W programie Symfonia Start e-Dokumenty wystarczy wybrać opcję „Używaj serwisu miedzyfirmami.pl". Jeśli użytkownik lub firma nie mają jeszcze założonego w serwisie konta, to na tym samym ekranie wystarczy wybrać opcję rejestracji w miedzyfirmami.pl i wypełnić prosty formularz. Symfonia Start synchronizuje własną listę kontrahentów z bazą firm zarejestrowanych w miedzyfirmami.pl. Integracja oznacza dla użytkownika możliwość wystawiania i odbierania e-faktur w systemie, który już automatycznie komunikuje się z miedzyfirmami.pl.
Jedna umowa na wymianę e-faktur ze wszystkimi zarejestrowanymi
Użytkownicy Systemu Symfonii Start nie muszą już podpisywać odrębnych umów na wymianę e-faktur osobno z każdym kontrahentem. Wystarczy bowiem podpisanie jednej umowy - tzw. gwiaździstej - w fazie rejestracji w miedzyfirmami.pl. Ten dokument pozwala na wymianę e-faktur, w zgodzie z obowiązującymi w Polsce przepisami, z każdym kontrahentem, który również zarejestrował się w serwisie. Wystawianie i wysyłanie e-faktur bezpośrednio z programu Symfonia Start jest więc możliwe tylko do kontrahentów zarejestrowanych w miedzyfirmami.pl. Faktury wystawiane dla pozostałych odbiorców powinny zostać wydrukowane i archiwizowane w tradycyjny sposób.
Fakt podpisania umowy gwiaździstej zostaje zarejestrowany w Symfonii Start, gdzie umowa figuruje jako pochodząca z miedzyfirmami.pl, dla odróżnienia od innych umów na wymianę e-faktur (np. zawartych wcześniej). Przepisy regulujące kwestie e-faktur wymagają bowiem - dla uznania takiego typu dokumentu jako ważny (czyli m.in. uprawniający do odpisu VAT) - posiadania umów na wymianę e-faktur z każdym kontrahentem. Wspomniana pojedyncza umowa z serwisem miedzyfirmami.pl eliminuje tę niedogodność.
Symfonia Start współpracuje z miedzyfirmami.pl poprzez konto główne serwisu lub konta poszczególnych użytkowników. Wystawione e-faktury można przeglądać w programie, jak również śledzić status ich doręczenia - czy zostały odebrane, zaakceptowane czy też odrzucone.
Posiadanie aplikacji e-Dokumenty jest konieczne do wystawienia lub zarejestrowania dokumentu oznaczonego jako e-faktura. Jedną z najistotniejszych cech tego programu jest wbudowane archiwum dokumentów elektronicznych. Dzięki temu, wszystkie wystawiane e-dokumenty są gromadzone w jednym miejscu i łatwe do odszukania. Odbieranie e-faktur jest możliwe w kilku programach Symfonii Start, np. w Symfonii Start e-Dokumenty w kartotece dokumentów zakupu. Program ten zawiera mechanizm weryfikacji podpisu elektronicznego nadawcy e-dokumentu - opcję przydatną w komunikacji z kontrahentami stosującymi e-podpis. Faza akceptacji e-faktury przychodzącej również odbywa się w Symfonii Start, skąd przekazywana jest informacja o statusie odbioru do serwisu oraz do nadawcy. Program Symfonia Start Handel przekazuje do programu Symfonia Start Mała Księgowość dokumenty sprzedaży w postaci plików tekstowych, dzięki czemu można je automatycznie księgować. W Symfonii Start Mała Księgowość widać, które faktury mają postać papierową, a które elektroniczną.
Integracja Systemu Symfonia Start z serwisem miedzyfirmami.pl to kolejny krok firmy Sage w promowaniu automatyzacji obiegu e-dokumentów oraz usprawnienia procesów księgowania sprzedaży i zakupów.
Więcej o e-dokumentach w Symfonii Start dostępne pod adresem: http://www.sage.com.pl/mikrofirmy/jak-otrzymac-e-dokumenty.
O miedzyfirmami.pl
Serwis miedzyfirmami.pl powstał z myślą o upowszechnianiu pomiędzy podmiotami gospodarczymi w Polsce elektronicznej wymiany dokumentów, uproszczeniu formalności związanych z korzystaniem z e-faktur oraz redukcji kosztów w zakresie fakturowania i rozliczania dokumentów finansowych. Ponieważ serwis pełni funkcję e-usługi, jest skierowany do wszystkich przedsiębiorstw i organizacji zainteresowanych korzystaniem z faktur elektronicznych - bez względu na skalę i użytkowane platformy informatyczne.
https://miedzyfirmami.pl/
O firmie Sage sp. z o.o.
Sage sp. z o.o. jest wiodącym producentem oprogramowania wspomagającego zarządzanie, głównie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Spółka wchodzi w skład Sage Group plc - należącej do grona trzech największych dostawców rozwiązań wspomagających zarządzanie na świecie. Posiada oddziały w Bytomiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu oraz sieć ponad 400 dystrybutorów i partnerów biznesowych na terenie całego kraju. Oferta firmy obejmuje m.in. System Zarządzania Forte - zaawansowane rozwiązanie klasy ERP dla średnich przedsiębiorstw - oraz 2 linie produktów dla małych firm i mikroprzedsiębiorstw: Symfonia i Symfonia Start, a także w pełni zlokalizowany program CRM: Sage ACT!. Od maja 2011 r. do oferty firmy dołączony został międzynarodowy system Sage ERP X3 - globalne, zintegrowane rozwiązanie ERP dla dynamicznie rozwijających się średnich i większych przedsiębiorstw. http://www.sage.com.pl
Komentarze (0)