Motoryzacja » Moto Serwis

TSI Volkswagena wybrany silnikiem roku 2009

TSI Volkswagena wybrany silnikiem roku 2009
Zobacz więcej zdjęć »
Volkswagen odniósł spektakularny sukces w międzynarodowym plebiscycie „International Engine of the Year”, w którym wybierane są najlepsze silniki.

Wyróżnienie „International Engine of the Year" oraz tytuły „Best Green Engine 2009" i „Best Engine" w kategorii 1,0 - 1,4 litra pojemności przyznano silnikowi 1,4 TSI z podwójnym doładowaniem.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Nagrody odebrał w Stuttgarcie dr Rüdiger Szengel, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.

„Można powiedzieć, że stosując technologię TSI montujemy w naszych samochodach silniki przyszłości. Połączenie zredukowanej pojemności skokowej, bezpośredniego wtrysku i inteligentnego doładowania pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki przy jednocześnie niskich wartościach emisji substancji szkodliwych i niewielkim zużycia paliwa. Zwycięstwo w trzech ważnych kategoriach to wielki komplement dla naszych konstruktorów. Silniki TSI wyznaczają nowe trendy w motoryzacji. Na całym świecie zamontowaliśmy ich już prawie 2,3 miliona" - wyjaśnia dr Rüdiger Szengel.

Doładowywane kompresorem i turbosprężarką jednostki TSI (o mocy 103 kW/140 KM, 110 kW/150 KM, 118 kW/160 KM i 125 kW/170 KM) należą do najbardziej efektywnych silników benzynowych. Tak też oceniło je 65 dziennikarzy z 32 krajów, wchodzących w skład jury „International Engine of the Year". „Volkswagen nie tylko osiągnął zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, lecz także zdobył tytuł „Zielonego Silnika Roku". To wyraźny dowód, że przyjemność z jazdy i oszczędność można doskonale połączyć w jednym silniku." - tak skomentowali swój wybór jurorzy plebiscytu.

Mocne benzynowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem montowane są w wielu modelach Volkswagena. Napędzają m.in. takie modele jak Polo, Touran, Passat, Tiguan oraz Eos. Silnik ten zastosowano również w nowym Golfie. Jednostka TSI o mocy 118 kW/160 KM z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową zużywa tylko 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. Volkswagen rozszerzył technologię TSI wprowadzając równie oszczędne silniki z jednostopniowym doładowaniem. Najnowszym przykładem jest silnik 1,2 TSI o mocy 77 kW/105 KM, który jeszcze w tym roku będzie zastosowany w nowym Polo.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »