Społeczeństwo » Społeczeństwo
USA, WZRASTA ZAUFANIE DO ORGANICZNYCH PRODUKTÓW
Zobacz więcej zdjęć » |
Rodziny w USA coraz częściej decydują się na produkty organiczne i aż 81 procent z nich deklaruje, że przynajmniej czasami po nie sięga. Jest to jeden z wniosków wynikających z ankiety przeprowadzonej w styczniu 2013 roku przez Stowarzyszenie Handlu Organicznego (OTA).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Coraz więcej rodziców wybiera żywność organiczną przede wszystkim ze względu na zdrowie swoich dzieci (taką deklarację złożyła prawie połowa - aż 48 procent ankietowanych). Do produktów najczęściej kupowanych wymieniano owoce i warzywa. Zaraz za nimi plasują się: pieczywo, ziarna, nabiał oraz żywność pakowana. Sprzedawcy nie pozostają obojętni i wychodzą naprzeciw tej grupie konsumentów z coraz szerszą i atrakcyjniejszą ofertą.
Ankietowani do najważniejszych zalet żywności organicznej zaliczyli: brak toksycznych i trwałych pestycydów oraz nawozów sztucznych (30 procent), brak antybiotyków i hormonów wzrostu (29 procent) oraz naturalny, niemodyfikowany genetycznie wygląd i smak (22 procent).
Wśród konsumentów wzrosła również świadomość znaczenia pieczęci USDA. Produkty nią opatrzone wybierane są częściej od tych, które jej nie posiadają. Ponadto w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększyło się zaufanie ankietowanych - zwłaszcza młodych rodziców, do żywności organicznej.
Wyniki badań oparte są na odpowiedziach pochodzących z 1239 gospodarstw domowych w USA.
Komentarze (0)