Motoryzacja » Samochody

Volkswagen Golf Variant - silniki i przekładnie

Volkswagen Golf Variant - silniki i przekładnie
Zobacz więcej zdjęć »
W momencie wprowadzenia na europejskie rynki Volkswagen będzie oferował nowego Golfa Varianta z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Spektrum mocy sięga od 59 kW/80 KM do 118 kW/160 KM.

Cztery z tych sześciu silników będą doładowywane kompresorem i/lub turbosprężarką. Po raz pierwszy w Golfie Variancie pojawią się - analogicznie jak w klasycznym Golfie - silniki turbodiesel (TDI) z Common Rail najnowszej generacji.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zastąpią one oferowane dotychczas silniki z bezpośrednim wtryskiem i pompowtryskiwaczami i będą miały duży wpływ na doskonałe właściwości akustyczne nowego Golfa Varianta.

Silniki benzynowe i wysokoprężne o wszystkich stopniach mocy będą zużywały mniej paliwa, niż odpowiednie jednostki napędowe poprzednika Golfa. Oszczędności paliwa a tym samym redukcja emisji są w niektórych przypadkach bardzo duże.

Silniki benzynowe - oszczędniejsze niż kiedykolwiek

Spektrum silników benzynowych w początkowej fazie sprzedaży tworzą cztery jednostki o mocy 59 kW/80 KM, 75 kW/102 KM, 90 kW/122 KM oraz 118 kW/160 KM. Od 90 kW/122 KM są to silniki TSI doładowywane kompresorem i/lub turbosprężarką. Nie ulega wątpliwości, że silniki benzynowe są wyjątkowo oszczędne. Zoptymalizowany silnik 80 KM zużywa jedynie 6,4 litra benzyny na sto kilometrów (149 g/km CO2). Doskonałym przykładem efektywności są silniki TSI: jednostka o mocy 122 KM spala w nowym Golfie Variancie 1.4 TSI z DSG zaledwie 6 litrów benzyny (139 g/km CO2). Nawet najmocniejsza, 160-konna wersja 1.4 TSI osiąga doskonałą wartość spalania 6,1 litra (z DSG).

1.4 o mocy 59 kW/80 KM

Podstawowym silnikiem Golfa Varianta jest jednostka 1.4 (1.390 cm3) o mocy 59 kW/80 KM przy 5.000 obr./min, która sprawdziła się już w milionach egzemplarzy. Swój maksymalny moment obrotowy 132 Nm silnik ten osiąga przy 3.800 obr./min.  W nowym Golfie zastosowano przy tym znacznie zmodyfikowaną pod względem technicznym wersję tego popularnego, oszczędnego silnika, która może poszczycić się spalaniem zaledwie 6,4 litra na 100 kilometrów (149 g/km CO2).

Golf Variant z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 173 km/h. Z 5-biegową przekładnią manualną rozpędza się do 100 km/h w 14,9 sekund. Jednostka 1.4 litra jest dostępna wyłącznie w połączeniu z wersją wyposażenia Trendline.

1.6 o mocy 75 kW/102 KM

Podobnie jak silnik 1.4 litra, także zmodyfikowana jednostka o pojemności 1.6 litra o mocy 75 kW/102 KM spełnia surowe wymagania normy Euro5. Ta czterocylindrowa jednostka napędowa rozwija przy 3.800 obr./min maksymalny moment obrotowy 148 Nm. W połączeniu z tym silnikiem nowy Golf Variant potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h tylko 12,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 189 km/h. Zużycie paliwa wynosi 7,2 litra na 100 kilometrów (168 g/km CO2).

Za zmianę biegów w Golfie Variancie 1.6 odpowiedzialna jest, tak jak w wersji 1.4, 5-biegowa przekładnia manualna. Golf Variant 1.6 jest dostępny w wersjach wyposażenia Trendline i Comfortline.

1.4 TSI o mocy 90 kW/122 KM

Doładowywany turbosprężarką silnik TSI o mocy 90 kW/122 KM należy do najnowocześniejszych silników benzynowych na świecie. Prawie żaden inny silnik benzynowy z podobnymi osiągami nie jest tak oszczędny. W nowym Golfie Variancie ta czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem zużywa zaledwie 6,3 litra paliwa na 100 kilometrów (146 g/km CO2). Seryjnie w takim przypadku montowana jest 6-biegowa przekładnia. Jeszcze oszczędniejszy jest Golf Variant 1.4 TSI - 122 KM z opcjonalną 7-biegową przekładnią DSG, którego średnie spalanie wynosi 6 litrów (139g/km CO2).

Niskie zużycie paliwa połączone jest z doskonałymi osiągami jezdnymi. Zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z DSG, Golf Variant 1.4 TSI w tej wersji mocy osiąga prędkość 100 km/h po 9,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi w obu przypadkach 200 km/h. Tak jak wszystkie silniki nowego Golfa Varianta, także ten TSI spełnia normę Euro5.

Nagrodzony wieloma wyróżnieniami silnik 1.4 TSI rozwija maksymalną moc 122 KM przy 5.000 obr./min. W szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1.500 do 4.000 obr./min do dyspozycji jest maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Już przy 1.250 obr./min - tak więc niewiele powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego - dostępne jest 80 procent maksymalnego momentu obrotowego.

1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM

Jako najmocniejszy silnik benzynowy Volkswagen oferuje w nowych Golfach Variantach czterocylindrową jednostkę doładowywaną kompresorem i sprężarką o mocy 118 kW/160 KM (przy 5.800 obr./min). Interesująca jest jego moc jednostkowa wynosząca 84,3 kW lub 114,3 KM na litr pojemności skokowej. Między 1.500 a 4.500 obr./min kierowca ma do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Tak jak TSI o mocy 122 KM, także ten silnik jest niezwykle oszczędny: TSI 160 KM zużywa 6,4 litra paliwa (emisja CO2: 149 g/km). Jeżeli 160-konny TSI będzie połączony z 7-biegową DSG, zużycie spada nawet do 6,1 litra (143 g/km CO2).

Doskonałe są również osiągi jezdne Golfa Varianta 1.4 TSI - 160 KM: po 8,4 sekundy ten kombi (z obiema wersjami przekładni) osiąga 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Najmocniejszy silnik benzynowy można zamawiać z wersjami wyposażenia Comfortline i Highline.

Silniki wysokoprężne

Tak jak w klasycznym Golfie, także w przypadku wersji Variant, Volkswagen postawił w pełni na czterozaworowe silniki TDI z Common Rail o pojemności 1.6 i 2.0 litra. Mają one moc 66 kW/90 KM, 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM. W momencie wprowadzania na rynek Volkswagen oferuje wersje o mocy 105 KM i 140 KM. Wszystkie silniki posiadają filtr cząsteczek stałych (DPF). Obok oszczędności i dynamiki nowe jednostki napędowe TDI charakteryzują zadziwiająco dobre właściwości akustyczne. Dwa wałki wyrównoważające w 140-konnej wersji eliminują niepożądane wibracje. Ponadto nowa koncepcja łożyskowania zapewnia jeszcze lepsze odizolowanie silników od nadwozia. Volkswagen będzie oferował oba TDI opcjonalnie z 6-biegową DSG.

1.6 TDI o mocy 77 kW/105 KM

Pod względem technicznym ten TDI o pojemności skokowej 1.598 cm3 reprezentuje w swoim segmencie najwyższy standard na rynku. System Common Rail wtryskuje olej napędowy pod ciśnieniem 1.600 barów bezpośrednio do komory spalania.

TDI o mocy 77 kW/105 KM (przy 4.400 obr./min) przyspiesza nowego Golfa Varianta do 100 km/h - zarówno z manualną skrzynią 6-biegową jak i z opcjonalną, 6-biegową DSG - w 11 sekund; prędkość maksymalna wynosi w obu przypadkach 190 km/h. Bardzo wysoki, maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny między 1.500 a 2.500 obr./min, zachęca zatem do oszczędnej jazdy. Średnio nowy silnik Golfa Varianta TDI zużywa zaledwie 4,5 litra oleju napędowego (119 g/km CO2). W kombinacji z 6-biegową DSG wartości te wynoszą 4,8 litra i 125 g/km CO2. Silnik w wersji 105 KM można zamawiać ze wszystkimi trzema wariantami wyposażenia. Opcjonalnie jest on oferowany z pakietem BlueMotion Technology. W takim przypadku i tak już niskie zużycie paliwa obniża się jeszcze bardziej: z 4,5 do 4,2 litra (109 g/km CO2).

2.0 TDI o mocy 103 kW/140 KM

Wyjątkowo oszczędny jest również TDI o mocy 103 kW / 140 KM (dostępny z wyposażeniem Comfortline i Highline). Golf Variant napędzany tym silnikiem zużywa zaledwie 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów (132 g/km CO2). W przypadku Golfa Varianta z takim silnikiem i 6-biegową DSG średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 litra (144 g/km CO2). W obu wersjach samochód osiąga prędkość maksymalną 210 km/h i przyspieszaja do 100 km/h w 9,7 sekundy.

Ten TDI praktycznie w każdym zakresie prędkości obrotowych robi wrażenie swoją siłą ciągu, ponieważ już od 1.750 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 320 Nm i wartość ta pozostaje niezmienna do 2.500 obr./min. Za przygotowanie mieszanki dużego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem odpowiedzialny jest system Common Rail najnowszej generacji. Ciśnienie wtrysku osiągające nawet 1.800 barów.

Pozytywny wpływ na akustykę ma nie wymagający konserwacji napęd paska zębatego wałka rozrządu. Dzięki przestawieniu na technologię Common Rail oraz licznym elementom mającym poprawić akustykę, takim jak na przykład folia izolacyjna w przedniej szybie, obie wersje Golfa Varianta TDI należą do najcichszych modeli z silnikami wysokoprężnymi w swojej klasie.

DSG - 6 i 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa

Wszystkie wersje TDI i TSI nowego Golfa Varianta będą oferowane z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). O tym, czy jest to sześcio - czy siedmiobiegowa DSG decyduje moment obrotowy silnika. Wyjątkowo efektywna i dynamiczna DSG zastąpi zatem w Golfie Variancie klasyczną automatyczną przekładnię hydrokinetyczną.

Obie wersje DSG charakteryzują się maksymalną oszczędnością i nieosiągalną dotychczas dynamiką zmiany biegów. Obok liczby biegów do przodu, obie przekładnie różnią się pod względem technicznym, między innymi rodzajem sprzęgieł. Podczas gdy w 7-biegowej DSG stosowane są dwa sprzęgła suche, podwójne sprzęgło 6-biegowej DSG pracuje w kąpieli olejowej. Nie ulega wątpliwości, że nawet najbardziej doświadczony kierowca nie zmieni biegu tak szybko, jak DSG. Poza tym przekładnie dwusprzęgłowe mają większy potencjał pozwalający zredukować spalanie, niż jakakolwiek inna przekładnia automatyczna.

Oba warianty DSG mają swoje specjalizacje: 6-biegowa dzięki specyficznemu rozłożeniu momentu obrotowego sprawdza się najlepiej z silnikami o wysokim momencie obrotowym (do 350 Nm), natomiast 7-biegowa DSG lepiej współpracuje z mniejszymi silnikami (do 250 Nm).



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »