Motoryzacja » Samochody
Volkswagen na targach w Lipsku
Zobacz więcej zdjęć » |
Najważniejszym elementem seryjnego wyposażenia GTD jest zastosowany po raz pierwszy w Golfie nowy silnik 2.0 TDI o mocy 125 kW/170 KM.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Skrót GTD ma długą tradycję: już w 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD - wysokoprężny odpowiednik GTI. Silnik 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km. Prędkość maksymalna wynosi 222 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 8,1 sekundy. Golf GTD, wyposażony seryjnie w sportowe zawieszenie i obręcze kół ze stopu metali lekkich, zdradza swoje pokrewieństwo z GTI, z jednej strony przez wyjątkową dynamikę, z drugiej - przez podobieństwo w wyglądzie i wyposażeniu.
Obok Golfa GTD, po raz pierwszy w Niemczech zaprezentowano także nowe Polo. Perfekcyjna pod względem komfortu, jakości i bezpieczeństwa piąta generacja tego małego samochodu zachwyciła specjalistów już na Genewskim Salonie Samochodowym, który odbył się na początku marca.
W pierwszym roku produkcji, dzięki wprowadzeniu nowych silników TDI i TSI, nowe Polo będzie dostępne z siedmioma jednostkami napędowymi - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)