Technologie » Internet

W jakim kierunku zmierza reklama cyfrowa?

Jak wynika z badań, w 2017 roku, po raz pierwszy wydatki na reklamę cyfrową były większe niż na reklamę telewizyjną. Pokazuje to jej siłę i znaczenie na rynku. W jakim kierunku zmierza i które jej obszary rozwiną się najbardziej?

Wielokanałowość

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W czasach, w których klienci mogą dokonać zakupów zarówno za pomocą stron internetowych, platform społecznościowych, aplikacji i w wielu innych miejscach, reklama na tych kanałach jest rzeczą konieczną. Z uwagi na fakt stale rosnących możliwości, jakie oferuje technologia, reklama cyfrowa zmienia się w bardzo szybkim tempie. Obecnie, jeden lub dwa kanały nie wystarczą, aby osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe. Chcąc uzyskać lepsze rezultaty, należy przekazywać konsumentowi ofertę za pośrednictwem wielu platform, wykorzystując możliwości jakie daje omnichannel.

Czym zatem jest omnichannel? To podejście do sprzedaży i obsługi klienta, które tworzy spójne i zintegrowane doświadczenie, niezależne od tego, gdzie odbiorca po nie sięga. Klient może robić zakupy online na komputerze stacjonarnym, urządzeniu mobilnym, poprzez media społecznościowe, czy telefonicznie. Chodzi o udostępnienie mu możliwości zakupu, czy kontaktu w wielu miejscach. Podejmując decyzję o tym, z jakich kanałów powinna korzystać firma, aby zwiększyć sprzedaż, niezbędna jest znajomość klientów i tego, z jakich kanałów korzystają. Dzięki tym informacjom w łatwiejszy sposób można dotrzeć z przekazem do grupy docelowej.

Większość firm działa na kilku kanałach – posiadają strony internetowe, blogi, profile w mediach społecznościowych, wysyłają mailingi, prowadzą szerokie działania reklamowe. Najważniejsze, aby wszystkie te platformy działały na zasadzie synergii. Głównym założeniem wielokanałowości jest spójność przesyłania komunikatów i głęboka integracja wszystkich platform.

Blockchain

Ta nowa technologia będzie miała niewątpliwy wpływ na reklamę cyfrową w 2018. Jej celem jest zmniejszenie, a dalej całkowite wyeliminowanie oszustw reklamowych. Blockchain zwiększa także przejrzystość wydatków, i tym samym umożliwia wnikliwą analizę budżetu z podziałem na konkretne wydatki. Zdania na temat tego rozwiązania są podzielone. Jedni twierdzą, że zwiększy to szanse na dotarcie do docelowego użytkownika, we właściwym czasie, w jeszcze bardziej efektywny sposób. Druga strona zaś uważa, że technologia ta nie przyniesie żadnych pozytywnych skutków dla branży. Jak będzie? To pokażą najbliższe miesiące.

RODO

Wielkimi krokami zbliża się czas wprowadzenia ustawy o ochronie danych osobowych. Ma ona zmienić sposób, w jaki firmy będą mogły zbierać i przetwarzać informacje o konsumentach. Po wdrożeniu RODO, wymagana będzie większa przejrzystość w uzyskiwaniu zgody klientów na wykorzystywanie ich personaliów. Konsumenci będą mogli również usunąć z dowolnej bazy danych, zgromadzone o nich informacje. Oznacza to ogromne zmiany dla funkcjonowania całej branży, w szczególności jeśli chodzi o pozyskiwanie informacji na temat swoich klientów.

Świat reklamy cyfrowej czeka sporo przekształceń i nowych wyzwań. Zapewne będziemy świadkami zarówno wielu sukcesów, jak i nieudanych prób nowych zmian. Niemniej jednak, poziom i miejsce, w jakim znajduje się obecnie reklama cyfrowa, pokazują jak bardzo rozwinęła się ona w ciągu ostatnich lat. Nic nie wskazuje na to, aby miał być to koniec jej rozwoju – wręcz przeciwnie.

Autor: Mariusz Maksymiuk, prezes spółki mediowej Adexon. Funkcję tę pełni od marca 2016 roku. Posiada ponad dziewięcioletnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji i zajmuje się, mi.in. poszerzaniem grona klientów.

Adexon działa na rynku od 2013 r. Jest siecią reklamy, wyspecjalizowaną w doradztwie, planowaniu i realizacji kampanii reklamowych i digitalowych w Internecie. Firma posiada szeroki wybór nowoczesnych produktów reklamowych, dzięki którym jest w stanie dotrzeć do każdej grupy docelowej. Dzięki temu jest w stanie zapewnić kampanie z najwyższym współczynnikiem konwersji z kanału on-line. W gronie klientów agencji znajdują się m.in. firmy z branży motoryzacyjnej, energetycznej, zdrowotnej.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »