Dom » Budownictwo

Wakacyjne remonty

Wakacyjna pogoda pozytywnie nastraja do zmian, także w naszym najbliższym otoczeniu. Jesteśmy bardziej skłonni do remontów i napraw.

Pamiętaj jednak o tym, że należy się do nich odpowiednio przygotować, bo dobre przygotowanie to klucz do sukcesu. Najważniejsze to szczegółowe zaplanowanie budżetu, a także sprawdzenie, czy wybrana przez nas firma remontowa nie znajduje się w Rejestrze Dłużników ERIF BIG S.A.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Remont wiąże się z wydatkami, ale także z czasochłonnymi pracami, które nie zawsze uda się uwzględnić w planach. Nim rozpoczniemy remont, warto wynotować niezbędne do jego przeprowadzenia rzeczy i ich koszty. Oto kilka najważniejszych punktów:

 

1. Zaplanuj prace

 

Zacznij od ustalenia planu prac. Następnie wybierz termin remontu. Spisz, co należy zrobić i jakich produktów będziesz potrzebować (np. glazury czy tapety). Sprawdź ich dostępność w sklepach. Może się okazać, że wybrane przez Ciebie wzory lub modele nie są dostępne i trzeba na nie poczekać nawet kilka miesięcy, a niedostarczenie ekipie materiałów na czas oznacza przedłużenie remontu. Ważne jest także ustalenie kolejności wykonywanych prac.

 

2. Poszukaj pomocy i zaplanuj budżet

 

Gdy masz już plan remontu, policz dokładnie koszty. Pamiętaj, że – jeżeli masz przeznaczony na remont konkretny budżet – lepiej go nie przekraczać. Wręcz przeciwnie, warto założyć rezerwę na wypadek konieczności poniesienia nieprzewidzianych kosztów. Aby obniżyć koszty remontu,  należy rozważyć, które z prac możemy wykonać samodzielnie. Wykonanie bardziej skomplikowanych rzeczy zlećmy fachowcowi. Jego wybór to kolejna ważna kwestia. Od czego zacząć? Warto podpytać krewnych i znajomych, czy mogą polecić sprawdzoną firmę lub osobę. Szukając firmy w Internecie lub w  ogłoszeniach prasowych , zachowaj ostrożność. Sprawdź, gdzie ta firma ma siedzibę, odwiedź jej stronę internetową, a także sprawdź fora i opinie na jej temat, o ile takie pojawią się w wyszukiwarce. Komentarze są cennym źródłem informacji.

 

Przed podpisaniem umowy dobry usługodawca powinien przyjść do mieszkania, by dowiedzieć się, jaki byłby zakres prac remontowych i na tej podstawie sporządzić kosztorys.  Dzięki temu niwelujemy ryzyko nieporozumień. Równie ważne jest, aby przy wyborze firmy sprawdzić, czy nie znajduje się ona w Rejestrze Dłużników ERIF BIG S.A. Można to zrobić na przykład w serwisie www.infokonsument.pl.

 

Kolejnym krokiem może być skorzystanie  z porad architektów. Jeśli dysponujesz niewielkim budżetem, a do wyremontowania masz cały dom lub mieszkanie, możesz poprosić specjalistę o pomoc w aranżacji pomieszczeń. Kuchnia i łazienka to miejsca w domu, których urządzenie bywa największym wyzwaniem. Architekt doradzi, jak zaplanować rozkład, a także pokaże nietypowe rozwiązania. Może on także pomóc przy stworzeniu listy zakupów. Niektórzy architekci posiadają zniżki u producentów i sprzedawców, i dzięki temu możesz zaoszczędzić pieniądze w remontowym budżecie. Skorzystanie z usług fachowców sprawi, że remont przebiegnie sprawniej.

 

3. Podpisz umowę z fachowcem

 

Kiedy zdecydujesz się na współpracę,  konieczne jest  sporządzenie umowy i  zawarcie w niej daty rozpoczęcia i zakończenia prac. Uwzględnij kary za opóźnienie, a także zaliczki, które zostaną wypłacone ekipie. Dobrym rozwiązaniem jest zaplanowanie wspólnych zakupów  w markecie budowlanym i wybór wraz z fachowcem  najpotrzebniejszych produktów, takich jak: pędzle, kleje, podkłady, farby. Masz wtedy pewność, że wszystkie zapisane na fakturze pozycje zostały kupione na potrzebę Twojego remontu. Umów się także na bieżące rozliczenia prac, aby całość wynagrodzenia zapłacić dopiero, kiedy wszystkie zapisane w umowie usługi zostaną wykonane poprawnie i nie będziesz mieć uwag, co do ich wykonania.

 

4. Nie zapomnij o niektórych kosztach

 

Kiedy będziesz ustalać budżet, miej na uwadze, aby znalazły się w nim wszystkie materiały. To ważne, zwłaszcza jeżeli sam podejmujesz się prac bez pomocy firmy remontowej. Zaplanuj także wywóz śmieci i zamów specjalny kontener. Jego koszt może sięgać nawet do 1500 zł, w zależności od miasta i pojemności kontenera.

 

Pamiętaj, że w czasie remontu nie trzeba wymieniać wszystkiego. Niektóre przedmioty można odnowić i dać im drugie życie, np. zmieniając kolor drewnianych szafek w kuchni, czy przerabiając stare krzesła lub fotele. Staraj się jednak unikać tymczasowych rozwiązań. Czasem lepiej wydać więcej i zrobić coś solidnie, niż uciekać do rozwiązań tymczasowych. Mogą one bowiem prowadzić do powstania usterek, których usunięcie narazi Cię na poniesienie dodatkowych kosztów. Doraźne naprawy można zaakceptować jedynie w przypadku niewielkich defektów , które psują efekt wizualny lub nie wpływają zbytnio na funkcjonalność. 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

natalia.gruczek@247.com.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »