Technologie » Internet

Wielki Instagram Świątecznej Pomocy

Wielki Instagram Świątecznej Pomocy
Zobacz więcej zdjęć »
Gdyby każde polubienie na Instagramie było warte złotówkę, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrałaby w tym roku o ponad milion złotych więcej.

Większość Polaków co roku angażuje się w pomoc Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy – jako wolontariusze, uczestnicząc w organizowanych przez fundację imprezach finałowych, czy po prostu wrzucając pieniądze do puszki. Okazuje się, że dobroczynnością lubimy też się chwalić – na przykład na zdobywającym coraz większą popularność Instagramie. Agencja Solski Burson-Marsteller przeanalizowała treści, które od 1 do 13 stycznia pojawiały się na Instagramie, oznaczone hashtagami #WOŚP i #WOSP.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

– Od 1 do 13 stycznia Polacy opublikowali na Instagramie niemal 20 tysięcy zdjęć i filmów oznaczonych hashtagami #WOŚP i #WOSP – mówi Adam Kaliszewski, Digital Strategist w Solski Burson-Marsteller – oczywiście znaczników, które towarzyszyły multimediom z 23 finału WOŚP było więcej, ale wzięliśmy pod uwagę te najpopularniejsze.

18 052 zdjęcia i 1 019 filmów opublikowanych w badanym okresie zebrało łącznie 1 114 827 polubień, zostały też skomentowane 26 342 razy.

– Gdyby każdy „lubiący” wrzucił do orkiestrowej puszki złotówkę, datki od samych użytkowników serwisu Instagram w Polsce przekroczyłyby milion złotych – mówi Adam Kaliszewski. – Nawet samo propagowanie idei WOŚP na  tym zupełnie podstawowym poziomie zasługuje na uwagę ze względu na prawdziwą masowość na Instagramie, natomiast warto też podkreślić, że w wirtualny sposób do akcji Jurka Owsiaka włączyli się liczni celebryci popularni wśród młodzieży – np. Dawid Kwiatkowski,  Maffashion, Margaret, czy vlogerka Littlemooonster96. – dodaje Kaliszewski.

10 najpopularniejszych zdjęć z hashtagiem #WOŚP

Użytkownik

Polubień

Link

@kwiatkowsky

14772

http://instagram.com/p/xuCD15gj4r/

@kwiatkowsky

13766

http://instagram.com/p/xujU1XAjwX/

@maffashion_official

11209

http://instagram.com/p/xYw3J9BA54/

@karolklos

8747

http://instagram.com/p/xuajMQH2ay/

@margaret_official

7566

http://instagram.com/p/xuDeqOqVVT/

@adamox9

7375

http://instagram.com/p/xua6Upza21/

@olciiak

7017

http://instagram.com/p/xuZIlqnh5J/

@w_kracze

6868

http://instagram.com/p/xtoVksjCAd/

@margaret_official

5190

http://instagram.com/p/xwIQEtqVU_/

@kasiasokolowska_official

5086

http://instagram.com/p/xuiJ1cyzww/

 

10 najpopularniejszych zdjęć z hashtagiem #WOSP

Użytkownik

Polubień

Link

@littlemooonster96

15176

http://instagram.com/p/xtoxwHmTKF/

@maffashion_official

13432

http://instagram.com/p/xtgWG8BA16/

@maffashion_official

11417

http://instagram.com/p/xudicchA3v/

@la.karo

9026

http://instagram.com/p/xtXoDoo6Wg/

@maffashion_official

8074

http://instagram.com/p/xuMJpoBAxH/

@maffashion_official

7986

http://instagram.com/p/xuMNuEBAxR/

@maffashion_official

7290

http://instagram.com/p/xuS4WxhA_L/

@sieradzky

6000

http://instagram.com/p/xXe_-IrPkt/

@jacmonika

4826

http://instagram.com/p/xtqL0Ymqod/

@pilewiczigor

4635

http://instagram.com/p/xwjN0hvXUy/

 

Zgodnie z przewidywaniami, od początku stycznia liczba zdjęć i filmów publikowanych na Instagramie z hashtagami #WOŚP i #WOSP stopniowo rosła, aby 11 stycznia,
w dniu finału, osiągnąć apogeum – opublikowano wtedy niemal 14 tysięcy z łącznej liczby 19 071 filmów i zdjęć. W czasie ścisłego finału (19:00-20:00, 11 stycznia) polscy użytkownicy serwisu Instagram wysłali 1779 zdjęć i filmów, co oznacza,
że kolejne materiały z hashtagami #WOSP lub #WOŚP publikowane były średnio co 2 sekundy!

Co ciekawe, drugim najpopularniejszym hashtagiem, występującym łącznie z #WOŚP było #polishgirl – oznacza to wprost, że liczne fotografie z finału Orkiestry to tzw. „selfie” użytkowniczek serwisu.

10 najpopularniejszych hashtagów występujących razem z #WOŚP

 

#pomagamy

1618

#polishgirl

1325

#orkiestra

1013

#pomocy

950

#wielka

935

#love

893

#2015

881

#świątecznej

814

#l4l

746

#wielkaorkiestraświątecznejpomocy

744

O analizie: Badanie, przeprowadzone przy użyciu autorskich narzędzi analitycznych Burson-Marsteller, objęło okres od  1.01.2015 do 13.01.2015. Analizowane hashtagi to #WOŚP i #WOSP. W wykresach i tabelach poświęconych każdemu z hashtagów odjęto liczbę wpisów oznaczonych drugim z nich (odpowiednio 659 wpisów
z kategorii #WOSP i 645  z kategorii #WOŚP).



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ma_ks

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »