Motoryzacja » Samochody

Wybierz swoje nowe C30

Wybierz swoje nowe C30
Zobacz więcej zdjęć »
Aż 49 możliwych kombinacji kolorystycznych nadwozia, 27 wersji tapicerki, 11 wariantów napędowych - istnieje tyle wersji nowego C30, że gdyby każdy Brytyjczyk – a jest ich ok. 60 mln – zamówił własne, wyjątkowe Volvo, to żaden z samochodów nie byłby identyczny z drugim.

Premiera nowego Volvo C30 już w połowie września we Frankfurcie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

„Od czasu wprowadzenia modelu na rynek w 2006 r. Volvo C30 stało się samochodem bardzo cenionym ze względu na wyjątkowy wygląd. Mówi się o nim najbardziej miejskie i designerskie Volvo. „Jest to w szczególności zasługa tylnej części auta. Ale dzięki nowemu projektowi przodu mamy wrażenie, że wszystko układa się w jedną całość, a osobowość auta zyskała zupełnie nowy wymiar" - mówi Daniel Backman, menedżer produktu ds. nowego Volvo C30.

Główne zmiany w nadwoziu

Cały przód C30 zaprojektowano od nowa. „Zmieniono m.in. kształt przednich błotników, linię przedniego zderzaka oraz podniesiono światła. „Nowe rozwiązania wzmocniły dynamikę i sportowy charakter auta" - dodaje Fedde Talsma, główny projektant nadwozi w Volvo Cars.

W środkowej części przodu umieszczono większe logo Volvo, powiększono również wlot powietrza, upodabniając go do tego zastosowanego w modelu XC60. Nowy wzór kraty wlotu powietrza, zarezerwowany tylko dla C30, przypomina teraz plaster miodu.

Choć największe zmiany wprowadzono z przodu, również tył Volvo C30 zyskał nową linię i detale. Kontury nabrały większej dynamiki. Czarne, plastikowe panele zastąpiono panelami o barwie pasującej do nadwozia - w tym samym lub kontrastującym kolorze. Wielbicieli designerskiego hatchbacka oczaruje również nowy, płomienny pomarańczowy kolor nadwozia - (Orange Flame Metallic), który dodaje C30 jeszcze więcej elegancji i szyku.

Pozostałe nowe elementy nadwozia to:

• Ozdobna rura wydechowa w modelach T5 i D5
• Dwa nowe wzory kół - w tym dostępne po raz pierwszy koła w kolorze białym
• Możliwość wyboru pięciu różnych kolorów, wykończenia dolnej części nadwozia (listwy dolne, spojler przednie itp) z kolekcji C30 Contrast Colour Collection.

Bogate wnętrze

„Nabywcy Volvo C30 w większości chcą sami decydować o wyglądzie ich samochodu i nie są zainteresowani gotowymi pakietami. Nowe Volvo C30 daje możliwość wyboru spośród szerokiego asortymentu modnych, nowoczesnych odcieni oraz materiałów" - wyjaśnia Maria Uggla, główny projektant ds. wzorów i kolorystyki Volvo Cars.„Skoncentrowaliśmy się także na tym, by nabywcom było łatwiej dopasować elementy designu nadwozia z elementami wnętrza. Nowa kombinacja  kolorystyczna Espresso/Blond bardzo to ułatwiła" - dodaje Maria Uggla.

Konsola centralna Volvo jest dostępna w wielu innowacyjnych wariantach. Obecnie dodano nową opcję o nazwie Oyster Burst Déco. Zespól projektantów dodając nowe elementy wykończenia inspirował się wyglądem legendarnych szwedzkich gitar Hagströma, które cieszyły się światową sławą, a grały na nich w latach 50. takie gwiazdy jak Elvis Presley. Firma Hagström stosowała w wielu nazwach swoich produktów słowo „burst" (wybuch) oraz nadawała gitarom wzór, który stopniowo przechodził od odcieni jasnych do ciemnych. Podobnie wygląda teraz nowa konsola centralna w Volvo C30.

Nowy zestaw akcesoriów

Dla wszystkich pasjonujących się designem samochodów, Volvo proponuje nowy zestaw akcesoriów, w którym znajdują się m.in. dekoracyjne światła przeciwmgielne, przednia osłona podwozia, boczne nakładki na progi z wytłoczonym logo C30 oraz tylna osłona podwozia o stylowym wyglądzie z aluminium. W przypadku wersji D5 i T5, by podkreślić dużą moc silnika, dodano dwie rury wydechowe o średnicy 90 mm z polerowanej stali nierdzewnej.

Sportowe zawieszenie o doskonałych osiągach

Nowe, opcjonalne sportowe zawieszenie Volvo C30 jest znacznie bardziej precyzyjne i sztywniejsze. Wartość przełożenia układu kierowniczego jest niższa, co przekłada się na 10% poprawę odpowiedzi układu i czas "reakcji" kierownicy. Zwiększono także sztywność sprężyn o co najmniej 30%, co zmniejsza potencjalną utratę kontaktu kół z nawierzchnią w trakcie jazdy. Usztywniono stabilizatory w celu ograniczenia tendencji do przechyłów samochodu na zakrętach. Nowe sportowe zawieszenie dostępne jest we wszystkich wersjach C30 poza wariantem 1.6D DRIVe.

Układy napędowe - znaczna swoboda wyboru również w tej dziedzinie
Sportowe zawieszenie i prowadzenie nowego Volvo C30 można połączyć z szerokim asortymentem możliwych zestawień układów napędowych - od silników diesla z wiodącymi w swej klasie niskimi poziomami zużycia paliwa i emisji spalin do wysokich osiągów jednostek napędowych zapewniających gwałtowne przyspieszenie.

C30 DRIVe z funkcją Start/Stop

Od wiosny 2009 Volvo C30 1.6D DRIVe jest dostępne w wersji DRIVe z funkcją Start/Stop, która wyłącza silnik podczas postoju auta, na przykład na światłach lub podczas postoju w korkach. Funkcja ta pozwala obniżyć zużycie paliwa do poziomu zaledwie 3,9 l/100 km, a poziom emisji dwutlenku węgla do tylko 104 g CO2/km - najniższy w tym segmencie aut.

Szeroki wybór silników w Volvo C30
Poniżej przedstawiamy osiągi dla wersji z manualną skrzynią biegów dla cyklu mieszanego. 

 Silniki benzynowe

 Moc 

Zużycie paliwa        

 CO2

 T5

 230 KM/320 Nm           

 8,7 l/100 km                

 203 g/km

 2.4i (niedostepny w Polsce)

 170 KM/230 Nm           

 8,4 l/100 km                

 200 g/km

 2.0 

 145 KM/185 Nm           

 7,4 l/100 km                

 177 g/km

 2.0F (Flexifuel)

 145 KM/185 Nm           

 7,8 l/100 km                

 185 g/km

 1.6 

 100 KM/150 Nm           

 7,0 l/100 km                

 167 g/km

 Silniki Diesla

 Moc

 Zużycie paliwa

 CO2

 D5

 180 KM/400 Nm           

 6,2 l/100 km                

 164 g/km

 2.0D               

 136 KM/320 Nm           

 5,7 l/100 km                

 151 g/km

 1.6D DRIVe               

 109 KM/240 Nm           

 4,5 l/100 km                

 119 g/km

 1.6D DRIVe Start/Stop      

 109 KM/240 Nm           

 3,9 l/100 km                

 104 g/km


• Wszystkie silniki mają zwartą budowę i są poprzecznie montowane w przedziale silnikowym w celu uzyskania najwyższego poziomu bezpieczeństwa i maksymalnej ilości miejsca w kabinie
• W celu uzyskania jak najlepszych osiągów zarówno silnik T5 jak i wszystkie silniki Diesla wyposażone są w  turbosprężarki
• Dla samochodów z silnikami T5, D5 i 2.0D dostępna jest sześciobiegowa skrzynia biegów
• Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z systemem Geartronic jest dostępna w przypadku pięciocylindrowych silników benzynowych i Diesla D5
• Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Powershift dostępna jest w przypadku silników benzynowych 2.0D i 2.0
• Filtr cząsteczek jest standardem dla wszystkich silników Diesla
• Silnik 1.6D DRIVe z funkcją Start/Stop cechuje wyjątkowo niskie zużycie paliwa - na poziomie 3,9 l/100 km

 Kilka faktów: liczba możliwych kombinacji w nowym Volvo C30

• Nowe Volvo C30 dostępne jest w 13 wersjach kolorystycznych nadwozia oraz 5 wersjach kolorystycznych wykończenia dolnych elementów zewnętrznych. Tym samym istnieje 49 możliwych kombinacji nadwozia (wcześniej było dostępnych 13 kombinacji)
• Jeśli dodać 11 różnych wzorów kół ze stopów lekkich, nabywca ma 529 możliwości stworzenia wyjątkowego samochodu.
• 27 wariantów tapicerek (poprzednio 15) sprawia, że liczba możliwości osiąga 14 553 wersje.
• Wybór z 4 różnych wersji dekoracyjnych konsoli centralnej i wykończenia wnętrza zwiększa liczbę możliwości do 58 212.
• Możliwość określenia, czy auto ma posiadać tylny spojler czy nie, podwaja liczbę możliwości do 116 424.
• Nabywca może również wybrać okno dachowe tzw. szyberdach - lub nie. Liczba możliwości rośnie do 232 848.
• C30 jest dostępny również z 11 różnymi wariantami układów napędowych(w tym ręczna/automatyczna skrzynia biegów), co daje 2 561 328 możliwych kombinacji
• Ponadto Volvo C30 można wyposażyć w trzy różne systemy audio, różne odmiany systemów bezpieczeństwa, wspomagania parkowania, Bluetooth, itd. Opcje do wyboru zgodnie z życzeniami nabywcy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »