Społeczeństwo » Społeczeństwo

Zamieszanie medialne wokół PiS trwa

Prawo i Sprawiedliwość znalazło się kolejny raz na czele rankingu najbardziej medialnych partii politycznych w Polsce – wynika z badania „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Mimo tego, że PiS odnotował spadek liczby publikacji w stosunku do ubiegłego miesiąca – 50,1 tys. materiałów w kwietniu do 55 tys. w marcu, to nadal pozostaje bezsprzecznym liderem zestawienia. Na temat Platformy Obywatelskiej, która zajmuje w rankingu drugie miejsce, ukazało się o 32,6 tys. doniesień medialnych mniej niż na temat partii rządzącej. Łącznie o PO w kwietniu pojawiło się 17,5 tys. informacji. Na podium uplasował się także Kukiz’15 (9,6 tys. materiałów), a za nim PSL (9,5 tys.), Nowoczesna (9,1 tys.) i Mniejszość Niemiecka (0,2 tys.).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Natomiast jeśli chodzi o zdolność przykuwania uwagi mediów przez liderów partii politycznych, to Grzegorz Schetyna zamyka pierwszą trójkę zestawienia z wynikiem 4,1 tys. publikacji, ustępując miejsca Jarosławowi Kaczyńskiemu (13,3 tys.) i Ryszardowi Petru (4,4 tys.). Nazwisko szefa Kukiz’15 pojawiło się w 3,2 tys. materiałów, a lidera PSL w 1,8 tys. informacji.

Kosiniak-Kamysz coraz popularniejszy

To właśnie Władysław Kosiniak-Kamysz odnotował największy wzrost zainteresowania dziennikarzy w stosunku do poprzedniego raportu „Scena Polityczna”. Na jego temat pojawiło się aż o 22 proc. materiałów więcej niż w marcu. Natomiast Ryszarda Petru dotyczył największy spadek liczby publikacji – aż o 58 proc. 

O przywódcy Prawa i Sprawiedliwości najczęściej informowały TVN24, Polsat News, Superstacja i TVP Info. Kaczyński pojawił się w 165 materiałach na pierwszych stronach gazet oraz w 1813 tytułach publikacji w prasie i internecie.

Więcej o Kukiz’15, mniej o Kukizie

Dziennikarze w kwietniu więcej pisali o stowarzyszeniu Kukiz’15 – wzrost o 55 proc. Jednak pomimo faktu, że ugrupowanie budziło większe zainteresowanie, to znacznie mniej medialny był sam lider – Paweł Kukiz. Liczba publikacji na jego temat spadła o 47 proc. 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »