Firma » Biznes

Zawód: trener biznesu

Badania oczekiwań firm wobec dostawców usług szkoleniowo-doradczych.

Na zlecenie firmy House of Skills zrealizowane zostało badanie dotyczące oczekiwań dużych i średnich firm wobec dostawców usług szkoleniowo-doradczych na polskim rynku. Jego celem była odpowiedź na pytanie: od czego zależy sukces firmy szkoleniowej? Okazuje się, że jednym z najistotniejszych kryteriów jest osoba trenera.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Firmy dokonując wyboru partnera szkoleniowego kierują się wieloma czynnikami: czy firma ma doświadczenie i wyrobioną markę? Czy jest polecana przez innych HR-owców? Czy zna specyfikę firmy klienta, jego branżę i rozumie problemy? Czy dokładnie bada potrzeby szkoleniowe klienta i dostosowuje do nich program szkoleń? Czy jest innowacyjna i kreatywna? I w końcu: kto poprowadzi szkolenie?

Trener bierze udział we wszystkich etapach projektu szkoleniowego. Przy pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem, kiedy prezentowane jest jego wykształcenie i wymagane doświadczenie – szanse na zatrudnienie firmy szkoleniowo-doradczej znacznie się zwiększają. Później, dobre relacje między trenerem i klientem mogą spowodować podjęcie decyzji o kontynuowaniu współpracy przy kolejnych projektach szkoleniowych.

Raport pokazuje, jak ważna jest rola trenera zarówno jako partnera biznesowego jak i szkoleniowca. Podstawą budowania relacji z klientem jest zaufanie do trenera jako autorytetu merytorycznego opartego na wiedzy, doświadczeniu biznesowym oraz umiejętnościach trenerskich. Z kolei w roli szkoleniowca bardzo ważna jest    wszechstronna znajomość warsztatu trenerskiego, a zwłaszcza praktyczna znajomość zasad uczenia ludzi dorosłych. Trener powinien przechodzić elastycznie od roli prezentera – eksperta do roli moderatora skoncentrowanego na opiniach i doświadczeniach członków grupy. Musi także rozumieć, że na sukces szkolenia składa się zarówno jego atrakcyjność merytoryczna, jak i forma (sposób prowadzenia, angażujące zadania i ćwiczenia, dobry kontakt czy poczucie humoru).

Z raportu płyną istotne wnioski dla branży szkoleniowej. Firma House of Skills na ich podstawie sformułowała klika wytycznych, dotyczących modelu szkolenia trenerów. Trenerzy prowadzący szkolenia muszą posiadać doświadczenie biznesowe, w tym doświadczenie pracy dla tzw. grup wymagających (np. najwyższe szczeble zarządzania, szkolenia odpowiadające na istotne problemy w organizacji). W przypadku osób młodych, istotna jest możliwość zdobywania takiego doświadczenia w swoim środowisku pracy. Złożone projekty szkoleniowe wymagają pracy całego zespołu, w którym trenera wspierają inni konsultanci i eksperci. Zatem w edukacji trenerów ważne jest nauczenie ich postrzegania usługi dla klienta jako efektu współpracy całego zespołu, uczenie takiej współpracy oraz zapewnienie stałego kontaktu ze środowiskiem biznesowym.

Badanie przeprowadzono w 2009 roku. Wzięli w nim udział szefowie działów HR 100 dużych i średnich przedsiębiorstw – wiceprezesi zarządu do spraw HR, dyrektorzy personalni oraz dyrektorzy Departamentu Szkoleń / specjaliści ds. szkoleń.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

House of Skills
http://www.weknowhow.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »