Kobieta, zdrowie, uroda » Uroda

ZIKO DERMO PREZENTUJE WYNIKI BADANIA SPOŁECZNEGO "WPŁYW ŚWIADOMEJ PIELĘGNACJI NA SAMOOCENĘ"

ZIKO DERMO PREZENTUJE WYNIKI BADANIA SPOŁECZNEGO  "WPŁYW ŚWIADOMEJ PIELĘGNACJI NA SAMOOCENĘ"
Zobacz więcej zdjęć »
uż jest raport podsumowujący badanie społeczne „Wpływ świadomej pielęgnacji na poziom samooceny” zrealizowane w ramach akcji #pielegnujeniefiltruje prowadzonej przez drogerie Ziko Dermo od maja do sierpnia 2023 roku.

Już jest raport podsumowujący badanie społeczne „Wpływ świadomej pielęgnacji na poziom samooceny” zrealizowane w ramach akcji #pielegnujeniefiltruje prowadzonej przez drogerie Ziko Dermo od maja do sierpnia 2023 roku.  W badaniu wzięło udział ponad 7 tysięcy respondentów, którzy udzielili odpowiedzi na szereg pytań dotyczących świadomej pielęgnacji, podejścia do własnego wizerunku i wpływu social mediów na ich samoocenę. Raport jest dostępny na stronie www.zikodermo.pl.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W maju 2023 roku sieć drogerii Ziko Dermo, w ramach swojej akcji społecznej #pielęgnujeniefiltruje, rozpoczęła działania na rzecz propagowania zdrowej i świadomej pielęgnacji oraz pozytywnego podejścia do własnego wizerunku. Celem kampanii było inspirowanie ludzi do akceptacji siebie, podkreślania swoich naturalnych atutów oraz pielęgnowania siebie z miłością. Jednym z filarów akcji #pielęgnujeniefiltruje było badanie społeczne dotyczące wpływu świadomej pielęgnacji na poziom samooceny i postrzeganie siebie. Badanie przeprowadziła firma badawcza BCMM – badania marketingowe Sp. z o.o. Na stronie zikodermo.pl ukazał się właśnie obszerny raport podsumowujący to badanie.

Odzew społeczny był bardzo duży. Na kilkadziesiąt pytań z zakresu pielęgnacji, samooceny i social mediów odpowiedziało aż 7 156 tysięcy osób. Badanie było całkowicie anonimowe, a wszystkie informacje przekazane przez respondentów traktowane były jako poufne i analizowane tylko w zestawieniach zbiorczych. Realizacja badania przypadła na okres od maja do sierpnia 2023 roku. Wyniki przedstawiono w raporcie, który podzielono na kilka głównych zagadnień m.in:

·        Postrzeganie własnego wyglądu a działania wykonywane w obszarze pielęgnacji i zdrowia

·        Wpływ otoczenia na postrzeganie swojego wyglądu i podejmowane działania

 

·        Wpływ pielęgnacji na postrzeganie własnego wyglądu i poczucie własnej wartości

 

Jakie są najważniejsze wnioski badania?

Otóż dla aż 81% respondentów wygląd ma bardzo duże znaczenie, przy czym 49% jest zadowolonych z własnego wyglądu w umiarkowanym stopniu. Tylko 37% kobiet deklaruje zadowolenie ze swojego wyglądu, istotnie większy, bo aż 50% jest odsetek mężczyzn.

Aż 90% badanych porównuje swój wygląd z wyglądem innych i częściej robią to kobiety i osoby do 34 roku życia. Jak pokazało badanie, media społecznościowe, pomimo wielu korzyści, mogą negatywnie oddziaływać na postrzeganie siebie. Ponad trzy czwarte uczestniczących w badaniu respondentów publikuje swoje zdjęcia w mediach społecznościowych, a niemal połowa potwierdziła korzystanie z filtrów lub aplikacji do poprawy swojego wyglądu. Z kolei 62% badanych czuje obawę przed upublicznianiem swojego wizerunek w Internecie i jest to spowodowane negatywną oceną własnego wyglądu (48%) lub brakiem zadowolenia ze swojego wyglądu (44% czyli 27% ogółu ankietowanych). Co więcej, 65% respondentów otrzymało w ostatnim czasie pozytywne komentarze na temat wyglądu, ale niemal co piąta osoba spotkała się z negatywnymi uwagami. Podsumowując 82% badanych uważa, że postrzeganie swojego wyglądu wpływa na poczucie pewności siebie, a 64% uważa, że wygląd wpływa na dokonywaną przez innych ocenę ich umiejętności i kompetencji.

W części dotyczącej „Wpływu pielęgnacji na postrzeganie własnego wyglądu i poczucie własnej wartości” utworzono trzy segmenty respondentów określonych jako: zdyscyplinowani (32%), umiarkowani (41%) i minimaliści (27%), na podstawie liczby regularnie wykonywanych działań w obszarze pielęgnacji. Zdyscyplinowani to osoby regularnie wykonujące co najmniej 7 działań w zakresie pielęgnacji. Umiarkowani – osoby regularnie wykonujące od 4 do 6 działań w zakresie pielęgnacji. Minimaliści – osoby regularnie wykonujące nie więcej niż 3 działania w zakresie pielęgnacji. Jak wykazano, zadowolenie z wyglądu i poczucie własnej wartości rosną wraz z liczbą regularnie wykonywanych działań pielęgnujących ciało, skórę i włosy. Z kolei regularna pielęgnacja zmniejsza poczucie dyskomfortu związanego z publikowaniem swojego wizerunku w Internecie oraz przeglądaniem profili innych użytkowników w mediach społecznościowych. W segmencie zdyscyplinowanych odsetek osób o dużym poczuciu własnej wartości to aż 62%, wśród minimalistów zaś jedynie 41%.

Wyniki raportu z badania #pielegnujeniefiltruje przeprowadzonego na dużym panelu respondentów potwierdzają, że świadoma pielęgnacja istotnie wpływa na poziom samoakceptacji i wyższą samoocenę. Kompleksowe i regularne dbanie o swój wygląd pozwala w większym stopniu skupić się na atutach swojej urody, niż na jej mankamentach. Regularnie wykonywane zabiegi pielęgnacyjne nie tylko poprawiają stan naszej cery, kondycję ciała czy włosów, ale równolegle poprawiają nasze ogólne samopoczucie i dobry nastrój.

W drogeriach Ziko Dermo dermokonsultantki co dzień wspierają Klientki w doborze prawidłowej i dopasowanej do ich potrzeb pielęgnacji. Bo warto pamiętać, że piękno nie ma wieku i nie jest przypisane do określonego typu urody i co ważne nie musi być idealne. Niedoskonałości czy zmarszczki są zapisem drogi życiowej każdego z nas. Nie trzeba się ich wstydzić ani ukrywać. Patrzmy na siebie oczami kochającej osoby i troszczmy się o siebie. Będziemy wówczas nie tylko piękni i zadbani, ale również szczęśliwi i pewni siebie.

Zachęcamy do zapoznania się pełnymi wynikami raportu. Są one dostępne na stronie https://www.zikodermo.pl/pielegnuje-nie-filtruje/pielegnuje-nie-filtruje-w-zikodermo.html

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

firmaziko

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »