Technologie » AGD - RTV

Zrzuć zbędne kilowaty

Zrzuć zbędne kilowaty
Zobacz więcej zdjęć »
Zaangażowani ekologicznie „Zrzucają zbędne kilowaty” ! Kolejna inicjatywa 5 firm:DTZ, JLL, Knight Frank, Skanska i Stena Recycling, w ramach której przeprowadzona zostanie zbiórka elektroodpadów w biurowcach. Celem akcji jest propagowanie postaw pro-ekologicznych wśród pracowników obiektów biurowych

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W ramach przedsięwzięcia „Zrzuć zbędne kilowaty” w dniach 31 marca - 4 kwietnia 2014 r. odbędzie się zbiórka elektroodpadów (zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego) w budynkach biurowych na terenie Warszawy, Katowic, Łodzi, Poznania, Trójmiasta i Wrocławia. Do akcji przyłączyły się również firmy z Czech, Rumunii i Węgier. W każdym z budynków biorących udział w inicjatywie zostanie postawiony specjalnie oznaczony pojemnik, gdzie będzie można pozostawić zużyty sprzęt, który następnie zostanie odebrany przez firmy zajmujące się recyklingiem: Stena Recycling (Polska), REMA Systém, a.s. (Czechy), SC Total Waste Recycling SRL (Rumunia) i Al-Cu Service Kft (Węgry).

W ubiegłym roku w ramach inicjatywy „Godzina dla Ziemi” firmy z branży nieruchomości zebrały ponad 9 000 kg elektroodpadów (e-odpadów). W tym roku celem jest zebranie 10 ton odpadów, a także wsparcie Fundacji SYNAPSIS  poprzez przekazanie dochodu ze zbiórki na zakup energooszczędnych urządzeń.

 

Postęp technologiczny sprzyja zwiększającej się ilości elektrośmieci. Wbrew powszechnie obowiązującym zakazom przestarzały sprzęt jest często bezpośrednio wyrzucany do kosza, skąd następnie trafia na wysypisko lub jest wywożony do lasu. Tymczasem szkodliwe substancje, które zawiera, po przeniknięciu do gleby zatruwają nie tylko środowisko, ale i ludzi. Wyrzucony do śmietnika jeden paluszek baterii może zanieczyścić 1 m3 środowiska, jeden odbiornik telewizyjny wrzucony do niewielkiego jeziora wystarczy, by zatruć ekosystem wodny na kilka lat, zaś recykling jednej lodówki ogranicza emisję CO2 o ponad 2 tony - tyle, ile zostałoby wyemitowane przy jej produkcji z użyciem nowych surowców.

 

W związku z tym należy pamiętać, aby zużytych urządzeń nie wyrzucać do zwykłych pojemników. Trzeba je umieścić w specjalnych kontenerach lub oddać do punktu zbiórki. Następnie muszą zostać poddane recyklingowi. Odzyskane surowce ze zużytego sprzętu mogą być wykorzystane do produkcji nowych rzeczy, np. tworzywo z obudowy lodówki może zostać przetopione na kołpaki, szklane drzwiczki od pralki można przerobić na naczynie żaroodporne, zaś materiały ze zużytych telefonów komórkowych można wykorzystać np. do wytwarzania czajników.

 

O firmach:

DTZ a UGL company

Firma dostarcza klientom biznesowym, najemcom powierzchni komercyjnych oraz inwestorom kompleksowych usług, w skład, których wchodzą: pośrednictwo w wynajmie powierzchni handlowych, biurowych                                i magazynowych, zintegrowane usługi z zakresu zarządzania nieruchomościami komercyjnymi, doradztwo w zakresie rynków kapitałowych, doradztwo inwestycyjne, wyceny, doradztwo inwestycyjno-budowlane. Dodatkowo dzięki najwyższej jakości usług z zakresu badań i doradztwa rynkowego dostarczamy naszym klientom wiedzy na temat globalnych i lokalnych rynków. Prognozujemy rozwój sytuacji i trendów na rynkach, przez co wspomagamy naszych klientów w podejmowaniu najlepszych, długoterminowych decyzji. DTZ zatrudnia 47 500 osób wliczając w to podwykonawców, którzy pracują poprzez sieć 208 oddziałów zlokalizowanych na terenie 52 krajów. DTZ w Polsce zatrudnia ponad 290 osób.

 

JLL

JLL jest międzynarodową firmą doradczą świadczącą kompleksowe usługi na rynku nieruchomości, umożliwiając wzrost wartości klientom zainteresowanym najmem, obrotem lub inwestowaniem na tym rynku. JLL obsługuje klientów w 75 krajach w ponad 1000 lokalizacjach na świecie. Dochód firmy w 2013 roku wyniósł ponad 4,0 mld USD. JLL zarządza obiektami o łącznej powierzchni ok. 280 mln mkw. na całym świecie. W 2013 r. firma zrealizowała na całym świecie transakcje o łącznej wartości 99 mld USD. LaSalle Investment Management (spółka w ramach grupy), zarządza aktywami o łącznej sumie około 47,6 mld USD. 

 

Knight Frank

Knight Frank Sp. z o.o. jest częścią Grupy Knight Frank – międzynarodowej firmy doradczej w dziedzinie nieruchomości. Knight Frank z siedzibą w Londynie zrzeszony z partnerem Newmark Knight Frank funkcjonującym w Nowym Jorku prowadzi działalność w przeszło 330 biurach na rozwiniętych i rozwijających się rynkach nieruchomości pięciu kontynentów. Z pomocą połączonych sił pracowników firma zaspokaja lokalne i globalne potrzeby właścicieli nieruchomości, najemców, inwestorów oraz deweloperów na całym świecie.

Nasz zespół jest obecny na polskim ryku już od ponad 22 lat. Główną siedzibą Knight Frank w Polsce jest Biuro w Warszawie. Mamy również oddziału w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu, dzięki czemu sprawnie obsługujemy rynki regionalne. Nasz zespół liczy ponad 100 osób.

Knight Frank zarządza obecnie 80 budynkami w Polsce, co stanowi łącznie 1 200 000 m kw.  nowoczesnej powierzchni komercyjnej. Firma jest liderem w zarządzaniu powierzchniami biurowymi i o mieszanym przeznaczeniu.

 

Skanska                                                                                                                                 

Skanska Commercial Development jest inwestorem i deweloperem zielonych budynków biurowych. Firma działa na wybranych rynkach Skandynawii, Europy Środkowej i USA. Na wszystkich etapach realizacji swoich projektów Skanska CD blisko współpracuje z najemcami i władzami lokalnymi tworząc w efekcie budynki, które przynoszą korzyści deweloperowi, najemcom i inwestorom. W projektach kładzie się nacisk na ograniczenie zużycia wody oraz emisji CO2, dzięki czemu otrzymują one certyfikaty środowiskowe LEED na poziomie Gold i wyższym. Skanska Commercial Development sfinansowała i wybudowała dotychczas ok. 2,2 mln m kw. powierzchni biurowej na całym świecie.

 

Stena Recycling

Stena Recycling działająca w strukturze Stena Recycling International, należy do Stena Metall Group, wiodącej międzynarodowej firmy oferującej kompleksowe rozwiązania w zakresie zarządzania odpadami, recyklingu oraz usług środowiskowych. Stena odzyskuje i przetwarza wszystkie rodzaje odpadów: makulaturę, plastik, złom metali żelaznych i nieżelaznych oraz odpady niebezpieczne. Jest europejskim liderem w dziedzinie przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W Polsce Stena Recycling działa od 2001 r. i posiada obecnie 20 oddziałów na terenie całego kraju. Rocznie przetwarza 700 tys. odpadów pochodzących z działalności biznesowej    i przemysłu. W 2012 roku Stena Recycling uruchomiła pierwszą stację recyklingu w Warszawie – STENA EkoStacja.

 

Fundacja SYNAPSIS

Fundacja SYNAPSIS powstała na przełomie 1989 i 1990 r. Jej misją jest niesienie pomocy dzieciom i osobom dorosłym z autyzmem oraz ich rodzinom. Celem zaś jest umacnianie, propagowanie i wspieranie m.in.: rozwoju więzi rodzinnych i społecznych, ekologicznego widzenia ludzkich problemów, podmiotowości jednostki w środowisku zawodowym, humanizacji pracy i własności, potęgowania zdrowia psychicznego, rozwoju umiejętności psychoprofilaktycznych i profesjonalnego doradztwa oraz pomocy ludziom.

Fundacja prowadzi diagnozę i terapię dzieci, młodzieży oraz dorosłych z autyzmem, realizuje szkolenia i konferencje dla rodziców i wolontariuszy na temat choroby, jak również organizuje kampanie społeczne rozbudowujące ludzką świadomość.





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

konkretpr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »