Motoryzacja » Samochody
Nowe DNA designu Volkswagena
Zobacz więcej zdjęć » |
Aktualna stylistyka podąża teraz za nowym, opracowanym przez Waltera de Silvę DNA designu, prezentującym typowe cechy Volkswagenów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przód nadwozia
Nową generację można rozpoznać między innymi po całkowicie zmodyfikowanej przedniej części nadwozia. Czyste, poziome linie sprawiają, że modele z tej serii wyglądają bardziej szlachetnie i ponadczasowo. Między czterema podstawowymi modelami oraz poszczególnymi wersjami nadwozia i wyposażenia występują niewielkie różnice. Zderzaki Transportera, Caravelle Trendline i Multivana PanAmericana są wykonane z ciemnego tworzywa sztucznego, natomiast zderzaki wszystkich pozostałych wersji są pokryte lakierem w kolorze nadwozia (po raz pierwszy także w Multivanie Startline). Zawsze czarne są poprzeczne listwy kratownicy osłony chłodnicy. W przypadku Transportera (furgon, kombi i skrzyniowy) i Caravelle Trendline są one czarne i matowe. Caravelle Comfortline, Multivan i California Comfortline mają natomiast błyszczące listwy z chromowanymi paskami. Górny z tych pasków jest optycznie przedłużony aż do reflektorów, które również zostały zmodyfikowane. Nowe światła przeciwmgielne zamontowane w zderzaku opcjonalnie służą po raz pierwszy jako statyczne światła oświetlające pobocze.
Tył nadwozia
Tył nadwozia Caravelle, Multivana i Californii różni się od poprzedników nowymi światłami, reprezentującymi aktualne DNA designu. Zmienione zostało także oznaczenie silników.
W przypadku dwóch mniejszych jednostek wysokoprężnych o mocy do 102 KM wszystkie trzy litery TDI są chromowane. Przy wersji 140-konnej litera I jest czerwona. W wersji 180 KM czerwone są litery D oraz I. Silnik benzynowy nie maj oznaczenia.
Sylwetka
Do charakterystycznych szczegółów sylwetki należą zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne. Po raz pierwszy umieszczono w nich kompletny system anten do odbioru sygnałów radia, DAB, TV, telefonu i GPS. Kolejną nowością w tym segmencie jest opcjonalny układ ułatwiający zmianę pasa ruchu Side Assist. Za pomocą diod LED w lusterkach zewnętrznych ostrzega on przed pojazdami, które znajdują się w tzw. martwym polu lub się do niego zbliżają.
Wzbogacono również ofertę obręczy kół. Wersje z silnikami 180 KM można rozpoznać po klasycznych 17-calowych obręczach stalowych. Wyjątkiem jest Multivan Comfortline z wersji 180 KM i 140 KM 4MOTION, który porusza się na nowych, eleganckich 17-calowych kołach ze stopu metali lekkich „Thunder" (pięcioramienne). Multivany ze słabszymi silnikami otrzymują 16-calowe koła ze stopu metali lekkich „Cartagena" (siedmioramienne). Multivan PanAmericana jeździ na obręczach „Thunder". Multivan Highline jest dostarczany zawsze z nowymi kołami ze stopu metali lekkich o średnicy 17 cali „Neva" (dziesięcioramienne).
Multivan Highline
Elegancką cechą charakterystyczną najwyższej wersji Multivana - Highline jest dodatkowa listwa ozdobna w osłonie chłodnicy. Razem z dalszymi chromowanymi listwami z boków i z tyłu oraz obramowaniem reflektorów przeciwmgielnych jest ona częścią - w tym przypadku seryjnego - pakietu Chrom, oferowanego przez Volkswagena jako opcja także dla wszystkich modeli Comfortline.
Komentarze (0)