Motoryzacja » Samochody
Nowe DNA designu Volkswagena
![]() |
Zobacz więcej zdjęć » |
Aktualna stylistyka podąża teraz za nowym, opracowanym przez Waltera de Silvę DNA designu, prezentującym typowe cechy Volkswagenów.
Przód nadwozia
Nową generację można rozpoznać między innymi po całkowicie zmodyfikowanej przedniej części nadwozia. Czyste, poziome linie sprawiają, że modele z tej serii wyglądają bardziej szlachetnie i ponadczasowo. Między czterema podstawowymi modelami oraz poszczególnymi wersjami nadwozia i wyposażenia występują niewielkie różnice. Zderzaki Transportera, Caravelle Trendline i Multivana PanAmericana są wykonane z ciemnego tworzywa sztucznego, natomiast zderzaki wszystkich pozostałych wersji są pokryte lakierem w kolorze nadwozia (po raz pierwszy także w Multivanie Startline). Zawsze czarne są poprzeczne listwy kratownicy osłony chłodnicy. W przypadku Transportera (furgon, kombi i skrzyniowy) i Caravelle Trendline są one czarne i matowe. Caravelle Comfortline, Multivan i California Comfortline mają natomiast błyszczące listwy z chromowanymi paskami. Górny z tych pasków jest optycznie przedłużony aż do reflektorów, które również zostały zmodyfikowane. Nowe światła przeciwmgielne zamontowane w zderzaku opcjonalnie służą po raz pierwszy jako statyczne światła oświetlające pobocze.
Tył nadwozia
Tył nadwozia Caravelle, Multivana i Californii różni się od poprzedników nowymi światłami, reprezentującymi aktualne DNA designu. Zmienione zostało także oznaczenie silników.
W przypadku dwóch mniejszych jednostek wysokoprężnych o mocy do 102 KM wszystkie trzy litery TDI są chromowane. Przy wersji 140-konnej litera I jest czerwona. W wersji 180 KM czerwone są litery D oraz I. Silnik benzynowy nie maj oznaczenia.
Sylwetka
Do charakterystycznych szczegółów sylwetki należą zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne. Po raz pierwszy umieszczono w nich kompletny system anten do odbioru sygnałów radia, DAB, TV, telefonu i GPS. Kolejną nowością w tym segmencie jest opcjonalny układ ułatwiający zmianę pasa ruchu Side Assist. Za pomocą diod LED w lusterkach zewnętrznych ostrzega on przed pojazdami, które znajdują się w tzw. martwym polu lub się do niego zbliżają.
Wzbogacono również ofertę obręczy kół. Wersje z silnikami 180 KM można rozpoznać po klasycznych 17-calowych obręczach stalowych. Wyjątkiem jest Multivan Comfortline z wersji 180 KM i 140 KM 4MOTION, który porusza się na nowych, eleganckich 17-calowych kołach ze stopu metali lekkich „Thunder" (pięcioramienne). Multivany ze słabszymi silnikami otrzymują 16-calowe koła ze stopu metali lekkich „Cartagena" (siedmioramienne). Multivan PanAmericana jeździ na obręczach „Thunder". Multivan Highline jest dostarczany zawsze z nowymi kołami ze stopu metali lekkich o średnicy 17 cali „Neva" (dziesięcioramienne).
Multivan Highline
Elegancką cechą charakterystyczną najwyższej wersji Multivana - Highline jest dodatkowa listwa ozdobna w osłonie chłodnicy. Razem z dalszymi chromowanymi listwami z boków i z tyłu oraz obramowaniem reflektorów przeciwmgielnych jest ona częścią - w tym przypadku seryjnego - pakietu Chrom, oferowanego przez Volkswagena jako opcja także dla wszystkich modeli Comfortline.
Komentarze (0)