Motoryzacja » Moto Serwis
Opona zimowa Dunlop SP WinterSport 4D
Zobacz więcej zdjęć » |
Dunlop SP WinterSport 4D posiada szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, zaprojektowanych tak, aby zwiększać bezpieczeństwo oraz zapewniać kierowcy jeszcze większą pewność i komfort prowadzenia w zróżnicowanych warunkach zimowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zaprojektowana, aby zwyciężać w każdych zimowych warunkach
Ostatnie ciężkie zimy w północnej Europie przypomniały kierowcom (nawet w tych krajach, w których nie istnieje prawny obowiązek zmiany opon na zimowe) korzyści związane z wyborem najlepszych opon na takie warunki. Nowa Dunlop SP WinterSport 4D wywodzi swoją nazwę od nowego systemu lameli w wersji 4D (ang. 4D sipe system).
Dr Bernard Loewenhaupt, Dyrektor Technologiczny ds. opon osobowych, wyjaśnia tę technologię: „Lamela jest ultracienkim rowkiem w bieżniku, poprawiającym trakcję i przyczepność. W porównaniu z poprzednim modelem, połączyliśmy nasz doceniony system lameli 3D z nową, poprzeczną lamelą i stworzyliśmy mikroblokadę pozwalającą na lepsze rozłożenie nacisku na drodze."
Lamele w wersji 3D w bieżniku opony zwiększają ilość lameli i tym samym ilość krawędzi w kontakcie z drogą, zapewniając dodatkowe osiągi w zakresie hamowania oraz przyspieszania.
„W nowej oponie dodaliśmy poprzeczną lamelę. Mamy dzięki temu dodatkową krawędź w powierzchni bocznej, doskonałą dla wzmocnienia przyczepności. Taka kombinacja dwóch czynników (system lameli 4D) wytwarza niezależną mikroblokadę, która pozwala na lepsze rozłożenie nacisku w kontakcie z drogą, a więc przyczynia się do szczególnie dobrego zachowania opony podczas jazdy, również przy wchodzeniu w zakręty" - dodaje B. Loewenhaupt.
Otwarcie lameli zależne jest od siły trakcji. Im wyższy jest poziom siły trakcji w kierunku okrężnym, tym większe jest otwarcie. Niemniej jednak, odkształcenie bieżnika jest redukowane poprzez innowacyjny system blokujący lameli 3D.
W nowej oponie Dunlop SP WinterSport 4D pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące ulepszone hamowanie w głębokim śniegu. Zachowanie opony Dunlop na lodzie także ulepszono, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć problemów wynikających z twardnienia mieszanki w niskich temperaturach.
Zaprojektowana, aby zwyciężać w deszczu
Dunlop SP WinterSport 4D jest znakomita nie tylko na śniegu. W znacznej części Europy zimne miesiące charakteryzują się mokrymi drogami, które rzadko wysychają. Aby zwiększyć bezpieczeństwo w takich warunkach, Dunlop zastosował kombinację unikalnego kierunkowego wzoru bieżnika oraz dynamicznej mieszanki.
„Nasza mieszanka jest opracowana w taki sposób, aby odprowadzać wodę szybko i efektywnie poprzez eliminację turbulencji w rowkach bieżnika. Sfunkcjonalizowane polimery mieszanki zapewniają optymalnie dynamiczną sztywność potrzebną w różnych temperaturach. Te aktywne składniki zapewniają oponom Dunlop najlepszy w ich klasie poziom przyczepności na mokrej drodze, bez uszczerbku dla zachowania opony na śniegu. Dobór i sposób zmieszania składników mieszanki jest zaprojektowany tak, aby maksymalizować osiągi na śniegu i na mokrej drodze - przy jednoczesnej poprawie oporów toczenia, dających oszczędność paliwa" - dodaje B.Loewenhaupt.
Zaprojektowana dla osiągów i precyzyjnej informacji zwrotnej z drogi
Opony Ultra High Performance Dunlopa słyną z tego, że umożliwiają kierowcy uzyskanie dokładnych informacji z drogi oraz pozwalają mu na doskonałe i bezpieczne prowadzenie pojazdu. To tylko niektóre z powodów, dla których Dunlop jest wybierany przez kierowców samochodów o wysokich osiągach, firmy tuningowe oraz jako pierwsze wyposażenie do takich aut jak BMW, Audi, Mercedes Benz i Jaguar. Dlatego tak ważne jest dla Dunlopa, aby opony zimowe posiadały równie wysokie parametry. Aby osiągnąć wysoki poziom precyzji prowadzenia, Dunlop SP WinterSport 4D dysponuje mechanizmem blokującym w ramach systemu lameli. W warunkach gwałtownego hamowania lub wchodzenia w zakręt segmenty blokują się wzajemnie, dając kierowcy odpowiedź podczas prowadzenia i hamowania podobną do opony letniej na suchej nawierzchni.
Niska waga oznacza zwiększone osiągi i efektywność
Dunlop to zwycięzca wyścigów serii Le Mans, w których optymalizacja wagi jest w centrum zainteresowania inżynierów, aby stale zwiększać osiągi i wydajność samochodów biorących udział w wyścigach endurance.
„Dunlop w taki sam sposób skupia się na SP WinterSport 4D, poprawiając opory toczenia o 11% względem poprzedniego modelu, częściowo za sprawą sfunkcjonalizowanych polimerów zastosowanych w mieszance bieżnika, redukujących opór toczenia, jednocześnie poprawiając osiągi na mokrej nawierzchni i śniegu. W połączeniu z redukcją wagi oznacza to, że opona wymaga mniej mocy silnika do pokonania oporów toczenia. W odniesieniu do wpływu wagi na osiągi opony, w tym wypadku mniej znaczy więcej!" - dodaje B.Loewenhaupt.
Podążając szlakiem dotychczasowych sukcesów
Poprzedni model opony był laureatem wielu wyróżnień w niezależnych międzynarodowych testach opon, organizowanych przez światową prasę motoryzacyjną. Dla przykładu, nie dalej jak w ubiegłym roku SP WinterSport 3D wzmocniła swoją renomę zdobywając wyróżnienia w testach porównawczych opon ADAC Motorwelt/ÖAMTC, AutoBild Sportscars, Stiftung Warentest i AutoBild Allrad.
Jednak dla Dunlopa bycie Numerem 1 to za mało. Dunlop chce nadal zwyciężać, czego dowodzą sukcesy osiągnięte przez niego w sportach motorowych. Firma nieustannie opracowuje nowe technologie, aby zwiększać osiągi i przyjemność z jazdy. Efektem tego jest nowa Dunlop SP WinterSport 4D.
Szeroki zakres rozmiarów pasujących do większości sportowych aut
Dunlop SP WinterSport 4D jest dostępna w 37 wariantach, od 195/55R15 do 255/35R19, co pokrywa ponad 80% zapotrzebowania rynku samochodów na opony HP.
Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów w produkcji opon klasy high i ultra high performance, z imponującym dorobkiem w dziedzinie sukcesów w sportach motorowych. Szerokie doświadczenie firmy Dunlop w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnej przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, stosowanych w utytułowanych nagrodami samochodach takich jak Mini, BMW serii 1, 3 i 5 oraz X5.
Wielu wiodących producentów samochodów, w tym Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche, oferują opony firmy Dunlop w standardzie.
Więcej informacji o Dunlopie można znaleźć na stronie www.dunlop.eu.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 56 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia około 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (1)
Mam te opony od 2 miesięcy na aucie. Jak dla mnie świetne opony zimowe, które mogę polecić. Kupiłem je w sklepie http://www.opony.inowroclaw.pl w super cenie i powiem szczerze że po namowie sprzedawcy. Jednak nie narzekam bo opony są fantastyczne.