Motoryzacja » Samochody
Podsumowanie gamy modeli
Zobacz więcej zdjęć » |
Jeśli chodzi o walory zewnętrzne, X-TRAIL dostępny jest teraz z lakierem Scratch Shield Paint, który w pewnym stopniu chroni nadwozie przed powstawaniem drobnych odprysków, jakich najczęściej nabawić można się w samochodowej myjni.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
X-TRAIL jest drugim po Murano oferowanym przez Nissana w Europie modelem dostępnym z taką nowinką techniczną.
Lakier Scratch Shield Paint jest innowacją Nissana i posiada w swym składzie miękką żywicę, która regeneruje zewnętrzną warstwę powłoki sprawiając, że po kilku dniach lakier powraca do stanu wyjściowego.
Do bardziej widocznych zmian w najwyższej wersji X-TRAIL Platinum należą nowe, 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, dodające linii auta więcej szyku i stylu.
X-TRAIL Platinum zyskał również dzięki zastosowaniu opracowanego specjalnie dla tego modelu, wysokiej klasy systemu audio firmy Bose®. System Bose® zapewnia głęboki, czysty i subtelny, wysokiej klasy dźwięk dzięki 8-kanałowemu wzmacniaczowi połączonemu z dziewięcioma doskonałymi głośnikami, w tym umieszczonym we wnęce na koło zapasowe subwooferem. Cały układ dostosowano do własności akustycznych wnętrza modelu X-TRAIL. System Bose® należy także do wyposażenia dodatkowego dostępnego w wersji LE.
Wszystkie wersje X-TRAILA wyposażone są w umieszczone w środkowym podłokietniku dodatkowe wejście audio, umożliwiające pasażerom podłączenie odtwarzacza MP3, który można pozostawić w ukryciu nawet po opuszczeniu pojazdu.
Układ ALL MODE nowej generacji
W modelu X-TRAIL dostępna jest nowa generacja cieszącego się dużym uznaniem układu 4x4 Nissana, znanego jako ALL MODE 4x4-i. Wybór pomiędzy napędem na dwa koła a trybem Auto dokonywany jest za pomocą umieszczonej na konsoli centralnej gałki. Tryb Auto jest trybem standardowym: przy jeździe z prędkościami do 80 km/h system nieustannie kontroluje stopień otwarcia przepustnicy, prędkość silnika oraz moment obrotowy, przewidując uślizg kół i dzieląc napęd wedle potrzby pomiędzy przednią a tylną oś. Powyżej tej prędkości system reaguje na uślizg kół, również i w tym przypadku podając więcej momentu na tył, by przywrócić trakcję.
Dwa silniki benzynowe i dwa diesle
X-TRAIL oferuje dwie turbodoładowane jednostki wysokoprężne. Są one odmianami cieszącego się uznaniem 2-litrowego silnika M1D opracowanego przez strategicznego partnera - firmę Renault. Moc silnika wynosi 110kW (150KM) i rośnie do 127kW (173KM) po zastosowaniu chłodnicy powietrza doładowującego. Wartości momentu obrotowego wynoszą odpowiednio 320Nm i 360Nm. Obydwa silniki wyposażono w filtry cząstek stałych w celu ograniczenia emisji szkodzliwych substancji.
QASHQAI
Od kwietnia atrakcyjność modelu Qashqai wzrośnie dzięki zastosowaniu w nim systemu Nissan Connect - nowego, zintegrowanego układu audio, nawigacji i komunikacji (szczegóły dotyczące systemu Nissan Connect dostępne są w w zestawie informacji prasowych). Wysokie aspiracje modelu Qashqai (oraz Qashqai+2) podkreśli zastosowanie 18-calowych felg ze stopów lekkich, przyciemnianych tylnych szyb oraz lakierowanych na srebrno relingów dachowych i klamek w drzwiach.
Na koniec roku 2008 sprzedaż modelu Qashqai w Europie osiągnęła poziom ponad 300.000 sztuk.
Atrakcyjnośc modelu Qashqai dla klientów w Europie wzrosła dzięki uzyskaniu przezeń jednego z najlepszych rezultatów w teście zderzeniowym Euro-NCAP i przyznaniu mu pięciu gwiazdek.
QASHQAI+2
QASHQAI+2 dzieli charakterysytczne cechy stylistyczne z oryginałem, jednocześnie delikatnie różniąc się od niego niemal pod każdym względem. Stworzony przez projektantów w Nissan Design Europe w londyńskiej dzielnicy Paddington, nowy model jest praktycznie identyczny z QASHQAI do przedniego słupka... dalej wszystko zostało zmienione.
Będąc dłuższym i wyższym niż oryginał, QASHQAI+2 został zaprojektowany tak, by oferować więcej miejsca wewnątrz i być bardziej praktycznym. Do zmian zewnętrznych należą nowe przednie i tylne drzwi, okna boczne, nowa tylna klapa oraz inna atrapa chłodnicy.
Zmieniono też zestrojenie zawieszenia Qashqai+2, by dostosować je do wyższej masy i zwiększonej ładowności. Inne ustawienia ma także wspomaganie układu kierowniczego.
Trzeci rząd siedzeń można złożyć, jeśli nie jest potrzebny - fotele cały czas pozostają jednak w aucie i mogą być w każdej chwili wykorzystane. Po ich złożeniu pojemność przedziału bagażowego rośnie do 550 litrów, o 140 więcej niż w oryginalnym modelu QASHQAI.
Oparcie foteli trzeciego rzędu, które zaprojektowano dla dzieci lub dorosłych o wzroście do 160 cm, ustawiać można dla właściwego komfortu pod siedmioma kątami, zaś środkowa, 3-osobowa kanapa, przesuwa się do przodu i tyłu, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie.
Obydwie wersje Qashqai dostępne są z napędem na przednią oś lub z pewnie trzymającym się drogi systemem 4x4 ALL MODE. Jednostki napędowe to silniki benzynowe 1.6 oraz 2.0, jak również silniki wysokoprężne 1.5 oraz 2.0 dCi. Ich moc wynosi odpowiednio 115 do 140 KM (benzynowe) oraz 106 do 150 KM (diesel).
W zależności od wersji, do wyposażenia standardowego należą: automatyczne oświetlenie, automatyczne wycieraczki, centralny zamek blokujący się po ruszeniu, tempomat, elektryczne szyby, czujniki parkowania, 16-, 17- lub 18-calowe felgi ze stopów lekkich oraz inteligentny kluczyk Nissan Intelligent Key. Zarówno manualna, jaki i automatyczna klimatyzacja posiada funkcję nadmuchu wystarczającej ilości powietrza dla pasażerów w ostatnim rzędzie siedzeń - w tym celu zamontowano też większą sprężarkę (tylko w modelu Qashqai+2).
Murano
Murano zadebiutował w Europie w roku 2005, a jego sukces był bodźcem do zaprojektowania Nissana QASHQAI, oryginalnego, kompaktowego auta typu crossover.
Opierając się na mocnych stronach oryginału, nowy Murano dodaje do i tak bogatego ich repertuaru jeszcze więcej wyrafinowania, elegancji oraz lepsze osiągi.
Wspólne DNA
Z punktu widzenia projektu, Murano drugiej generacji dzieli z oryginałem znaczną część swego DNA.
Największe zmiany zaszły z przodu i tyłu auta, gdzie zastosowano zupełnie inne reflektory i światła. W miejsce pionowych świateł przednich oryginału wprowadzono eleganckie, poziome światła wtapiające się w linię samochodu. Rodzinne więzy podkreślają też światła tylne, podobne kształtem do tych stosowanych w QASHQAI.
Luksusowe wnętrze
Prawdziwie luksusowe wnętrze przenosi nowe Murano do „klasy biznes". Nowe wskaźniki, nowe fotele, delikatne, nastrojowe podświetlenie kabiny oraz lepszej jakości materiały - w tym ręcznie szyte, skórzane elementy wykończenia oraz aluminiowe wstawki - wszystko to sprawia, że wnętrze typowe jest nie dla sportowego SUVa, lecz dla luksusowej limuzyny.
Nowy Murano zbudowany został na najnowszej płycie podłogowej Nissana oznaczonej symbolem D. Jest ona o 50% sztywniejsza niż w poprzednim modelu. Dzięki temu nowy Murano prowadzi się równie dobrze jak dawniej, lecz prowadzenie jest bardziej precyzyjne, a jazda bardziej komfortowa. Napęd na wszystkie koła zapewnia zaawansowana technologia ALL MODE 4x4-i.
Modernizacja silnika
Choć nowy Murano wciąż napędzany jest 3.5-litrowym, nagrodzonym wieloma nagrodami, silnikiem serii VQ, to tym razem zastosowano jego zmodernizowaną odmianę o wyższej mocy i niższym zużyciu paliwa. Moc wzrosła do 256 KM a moment obrotowy do 334Nm. Lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa to także zasługa poważnych zmian w innowacyjnej skrzyni biegów CVT.
W parze z nowinkami technicznymi nowego Murano idzie także jego wyposażenie, które ma na celu uczynić życie jeszcze bardziej komfortowym. Należą do niego nie tylko elektrycznie otwierana i zamykana tylna klapa, lecz również oparcia tylnych siedzeń, które można złożyć jednym ruchem. Te same oparcia można też podnieść przy pomocy pilota.
Boczne i tylne kamery parkowania
Lecz najciekawszą ze wszystkich pozycji wyposażenia nowego Murano są kamery parkowania. Oprócz uważanej już za coś normalnego kamery montowanej z tyłu, nowy Murano posiada dodatkową kamerę umieszczoną w zewnętrznym lusterku po stronie pasażera. Obraz przekazywany na deskę rozdzielczą wskazuje kierowcy podczas parkowania wszystkie przeszkody ukryte w martwym punkcie lusterka.
Nissan NOTE
Od swej premiery na wiosnę 2006 roku, Nissan Note wyrobił sobie na rynku pozycję atrakcyjnej, dynamicznej alternatywy dla bardziej zwyczajnych, rodzinnych kompaktów najczęściej znajdujących się na liście zakupów klientów salonów samochodowych.
By utrzymać swą pozycję jednego z najbardziej innowacyjnych, najlepiej wykorzystujących przestrzeń i popularnych aut kompaktowych na rynku, Nissan Note otrzymał wiele modyfikacji i usprawnień.
Zmodernizowane nadwozie
Najbardziej widoczne zmiany znaleźć można na zewnątrz auta - w przedniej jego części zastosowano całkowicie nową atrapę chłodnicy, zderzak i reflektory, dzięki którym Note zyskał typowy dla droższych pojazdów, opływowy wygląd.
Zaoferowano także dwa nowe wzory felg ze stopów lekkich w rozmiarze 15" i 16" oraz nowy kolor nadwozia.
Jasnozielony, przyciągający wzrok lakier o nazwie „Cider" zapewnia Nissanowi Note młodzieżowy wygląd i stanowi doskonałe uzupełnienie jego śmiałych linii nadwozia. Wszystko to wyróżnia Note na tle innych aut o nieokreślonych kształtach oferowanych w segmencie kompaktowych pojazdów rodzinnych.
Ulepszone wskaźniki
Kierowca ma teraz przed sobą nowy zestaw wskaźników o poprawionej czytelności. Dwa główne zegary - prędkościomierz i obrotomierz - posiadają chromowane lub malowane na srebrno obwódki (w zależności od wersji), zaś pomiędzy nimi umieszczono nowy, cyfrowy wyświetlacz wskazujący odczyty przebiegu, temperatury oraz informacji z komputera pokładowego, .
Ponadto, do modelu Note wprowadzono nowy system nawigacji, komunikacji i audio znany jako Nissan Connect.
System audio obsługujący format MP3
System składa się z zestawu audio - który może odtwarzać muzykę z płyt CD, portu USB lub odtwarzacza MP3 podłączonego przez specjalne gniazdo - systemu nawigacji oraz złącza Bluetooth. Posiada on również funkcję rozpoznawania komend głosowych.
Zmiany wprowadzone w zawieszeniu Note poprawiają komfort jazdy oraz zachowanie auta na drodze.
We wrześniu na rynek trafił model Note napędzany nową jednostką napędową 1.5 dCi, wytwarzającą jedynie 119 g CO2 na kilometr, co czyni go jednym z najczystszych aut w segmencie rodzinnych kompaktów. W silniku diesla 1.5 litra już w 2008 roku zastosowano filtr cząstek stałych.
PATHFINDER/NAVARA
Sprzedaż nowego, czteronapędowego SUV-a Nissana - modelu Pathfinder - rozpoczęła się w marcu 2005 roku i wzmocniła pozycję marki jako lidera w segmencie aut 4x4. Do rodziny modeli Pathfinder i Navara dodano nową wersję, która pozwoli im utrzymać pozycję rodzinnego SUV-a, jaką cieszą się w całej Europie.
Najwyższe wersje Pathfindera i Navary, noszące nazwę Platinum Edition, posiadają nowy, unikalny kolor nadwozia. Lakier Black Pepper (czarny pieprz) jest głębokim odcieniem fioletu, dającym autu wygląd typowy dla pojazdów z wyższych segmentów rynku.
W parze z lakierem idą elementy atrapy chłodnicy, relingi dachowe, 17-calowe, aluminiowe felgi, progi, klamki drzwiowe i lusterka w kolorze ciemnego grafitu.
We wnętrzu oferowana jest nowa, skórzana tapicerka w kolorze jasnego beżu, która wzmacnia poczucie wysokiego poziomu komfortu i dyskretnego luksusu. Konsola środkowa Pathfindera posiada na całej swej długości przyjemne w dotyku, dające efekt metalu wykończenie, podobnie jak podłokietniki w drzwiach oraz szprychy koła kierownicy. W modelu Navara ten sam typ wykończenia zastosowano na obwódkach pokręteł sterujących wentylacją i ogrzewaniem.
Zarówno Navara, jak i Pathfinder w wersji Platinmum Editon wyposażone są w elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele z pamięcią ustawień, niezależnie sterowaną klimatyzację dla pasażerów na tylnym siedzeniu, system Intelligent Key, ksenonowe reflektory, nawigację satelitarną DVD, zaś w modelu Pathfinder znajdziemy dodatkowo kamerę parkowania z tyłu oraz system audio Bose®.
Pathfinder i Navara produkowane są w Barcelonie w Hiszpanii. Napędza je 2,5-litrowy turbo diesel o mocy 126 kW (171KM) i momencie obrotowym 403Nm. Navara dostępna jest również w wersji silnikowej o mocy 144 KM i momencie obrotowym 356Nm.
Dostawy Pathfindera i Navary Platinum Edition rozpoczęły się we wrześniu.
MICRA
By uczcić 25 rocznicę obecności na europejskim rynku, Nissan zaprezentował Micrę 25th Anniversary, która ma wzmocnić pozycję modelu wybieranego przez lubiących się wyróżniać, dbających o styl mieszczuchów.
Dzięki swemu wyrafinowanemu stylowi, Micra zawsze ustanawiała standardy dla segmentu aut miejskich. Dlatego też, by uczcić 25 lat jej sprzedaży w Europie, opracowano stosowany wyłącznie w tym modelu nowy kolor nadwozia, który sprawia, że auto jest jeszcze bardziej wyrafinowane i szykowne. Kolor Nightshade ma odcień głębokiego fioletu i nadaje Micrze wyjątkowy wygląd - nie jest on dostępny w żadnym z konkurencyjnych modeli.
Poczucie dyskretnego wyrafinowania podkreślone jest dodatkowo srebrnymi lusterkami zewnętrznymi, klamkami i listwami nadwozia. Całości efektu dopełniają nowe wzory felg.
W standardzie oferowane są przyciemniane okna z tyłu oraz umieszczony na tylnych drzwiach emblemat „25" identyfikujący tę wyjątkową edycję Micry.
O ile klienci od dawna cenią Micrę za innowacyjne i przyjazne dla użytkownika rozwiązania techniczne, takie jak telefoniczne złącze Bluetooth, system Intelligent Key czy też automatyczne wycieraczki i światła, to Micra 25th Anniversary idzie jeszcze dalej. Klienci będą mieli możliwość podłączenia iPoda dzięki specjalnie zaprojektowanej stacji dokującej, przeznaczonej dla iPoda nano. W kierownicy umieszczono natomiast przyciski pozwalające na sterowanie systemem audio.
Za ich pomocą można kontrolować poziom głośności oraz wybierać poszczególne utwory. Zintegrowane złącze do iPoda służy także jako jego ładowarka, dzięki czemu użytkownik może zarówno słuchać szerokiego wyboru muzyki w samochodzie i cieszyć się w pełni naładowanym iPodem po dotarciu do celu.
Do Micry 25th Anniversary Edition bezpłatnie dołączany jest iPod nano o pojemności 4GB z wgranymi do pamięci materiałami Nissana oraz z wygrawerowaną na obudowie nazwą modelu. Urządzenie zawiera 10 różnych utworów, fotografie Micry oraz jej telewizyjną reklamówkę - wybrano je, ponieważ podkreślają wyjątkową, sprytną osobowość, nie pomijając jednocześnie poważniejszej strony samochodu.
Auto oferuje również dywaniki kierowcy i pasażera ze srebrnym obszyciem i wyhaftowanym logo „25th Anniversary".
Gama silników pozostała niezmieniona. Wybierać można pomiędzy silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 litra o mocy odpowiednio 88 i 110 KM, oraz silnikiem diesla 1.5 litra dCi osiągającym 86 KM. Micra wytwarzana jest w fabryce Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)