Rozrywka i wypoczynek » Sport

Seat rozpoczyna nowy etap Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w Walencji

Seat rozpoczyna nowy etap Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w Walencji
Zobacz więcej zdjęć »
W najbliższy weekend na torze Cheste w Walencji odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych.

Pomimo wprowadzonych przez FIA modyfikacji w stosowaniu reguł technicznych, ze szkodą dla samochodu SEAT Leon TDI, zespół SEAT Sport ma nadzieję na uzyskanie wyniku odpowiadającego dotychczasowemu nakładowi pracy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dla przypomnienia, tuż przed poprzednią rundą wyścigów odbywającą się na francuskim torze w Pau zostało wprowadzone ograniczenie ciśnienia turbodoładowania do 2,5 bara (bez tolerancji). Nie pozwoliło to zespołowi SEAT Sport na podjęcie skutecznej rywalizacji po drastycznej utracie mocy w porównaniu z poprzednimi wyścigami, w trakcie których obowiązywał limit 2,9 bara. Na najbliższy wyścig w Walencji FIA ustanowiła nowy limit ciśnienia turbodoładowania wynoszący 2,7 bara, a decyzja ta została ogłoszona na siedem dni przed weryfikacjami. Mimo tak krótkiego czasu, dzięki wytężonej pracy SEAT Sport zdołał dostosować samochody do nowych zasad stosowania reguł technicznych.

Ponadto FIA skorygowała i wyjaśniła zasady stosowania reguł dotyczących ciśnienia w odniesieniu do obrotów silnika dla wszystkich samochodów ścigających się w mistrzostwach.

SEAT pragnie wyrazić brak akceptacji dla takich modyfikacji zasad stosowania reguł technicznych, które wprowadzono już po raz trzeci od początku sezonu, a jednocześnie deklaruje swoje zaangażowanie w Mistrzostwa Świata, które zamierza potwierdzić walcząc o zwycięstwo na torze Cheste. Z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia testów po opublikowaniu przez FIA nowelizacji zasad stosowania reguł technicznych sobotnie wolne sesje treningowe nabierają szczególnego znaczenia.

Pięciu kierowców i pięciu inżynierów zespołu czeka wytężona praca przy rekalibracji ustawień Leona TDI w trakcie sesji treningowych. Zespół wykorzysta swoje największe atuty, dzięki którym zdobył podwójne mistrzostwo w sezonie 2008: znakomity poziom przygotowań, dobrą strategię i absolutny priorytet pracy na rzecz zespołu przed indywidualnymi celami.

Mimo wydarzeń w Pau Yvan Muller pozostaje liderem klasyfikacji kierowców, a SEAT nadal prowadzi w klasyfikacji producentów. Słaby wynik we Francji ma jednak także pozytywny aspekt, ponieważ samochody SEAT-a w Walencji będą lżejsze od pojazdów BMW i Chevroleta odpowiednio o 20 i 10 kilogramów.

Tor Cheste jest szczególnie trudny dla SEAT-a, ale wiążą się z nim także przyjemne wspomnienia. W 2005 roku Jordi Gené wygrał tam wyścig za kierownicą modelu SEAT Leon WTCC. Było to wówczas pierwsze zwycięstwo tego auta i jego trzeci występ na torze.

Transmisje telewizyjne kanale na Eurosport  

Sobota, 30.05
Kwalifikacje, NA ŻYWO Eurosport 2, 15.15 - 16.00

Niedziela, 31.05
Rozgrzewka, NA ŻYWO Eurosport International, 09.30 - 10.00
Wyścig 1, NA ŻYWO Eurosport International, 12.45 - 13.35
Wyścig 2, NA ŻYWO Eurosport International, 14.45 - 15.45

Godziny podano wg czasu środkowoeuropejskiego (CET) 

Wagi i balast samochodów  

SEAT Leon TDI: 1170 kg + 20 kg balastu = 1190 kg
SEAT benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 30 kg balastu = 1200 kg
BMW (prywatne): 1155 kg
Łada: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW 320Si startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż SEAT Leon TDI.)

Klasyfikacja Mistrzostw Świata 

Kierowcy:

1. Y. Muller (SEAT) - 45 p.
2. A. Farfus (BMW) - 39 p.
3. G. Tarquini (SEAT) - 34 p.
4. R. Huff (Chevrolet) - 32 p.
5. R. Rydell (SEAT) - 30 p.
6. A. Priaulx (BMW) - 26 p. 

Konstruktorzy:

1. SEAT - 107 p.
2. BMW - 91 p.
3. Chevrolet - 82 p.
4. Lada - 29 p. 

SEAT wchodzi w skład Audi Brand Group. Z dniem 1 stycznia 2002r. koncern Volkswagena został podzielony na 2 grupy - do pierwszej grupy trafiły modele klasyczne, do drugiej samochody o sportowym duchu. W grupie o charakterze sportowym znalazł swe miejsce SEAT. Stojąc obok Audi i Lamborghini, zachował własną tożsamość - swoisty śródziemnomorski charakter oraz nowoczesność w formie i stylizacji nadwozi. SEAT technologicznie bazuje na rozwiązaniach zastosowanych i sprawdzonych w modelach Audi.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »