Kultura » Kultura

Adgar Wave na fali

Po przemianach, które w ostatnich latach miały miejsce w obszarze mokotowskiej infrastruktury, ze szczególnym uwzględnieniem Służewca Przemysłowego, poprawie uległ nie tylko wizerunek biznesowej dzielnicy Warszawy.

Usprawniła się komunikacja, przybywa projektów mieszkaniowych oraz lokali usługowych, które zatrzymują tu mieszkańców stolicy po godzinie 17:00. Niebawem powstanie także ogólnodostępny amfiteatr z ciekawą ofertą kulturalną, park linearny i woonerf. Zmieniają się również obiekty biurowe, nie tylko poprzez remonty, ale także zupełnie nowe formuły najmu powierzchni oraz tenant-mix lokali usługowo-handlowych

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Część Mokotowa nazywana dziś Biznesową od połowy lat 90-tych przeżyła niezwykłą metamorfozę. Nie był to jednak proces płynny pod względem jej wizerunku. Obszar odkryty i modernizowany po przemysłowej przeszłości przez licznych inwestorów z roku na rok wzmacniał swoją pozycję na biznesowej mapie miejsc atrakcyjnych do ulokowania siedziby w stolicy, jednak skutki uboczne zachodzących w błyskawicznym tempie procesów były uporczywe dla pracowników oraz okolicznych mieszkańców. Dziś największe budowy i przebudowy dobiegają końca, a długo wyczekiwane poszerzenie ul. Marynarskiej wreszcie znalazło swój finał. Wkrótce ukończone zostanie również połącznie ul Woronicza z ul. Żwirki i Wigury, które znacznie zredukuje korki. Po kilkunastu latach prac lokalna infrastruktura nadgoniła wiele zaległości, a jednocześnie biznesowe obiekty z początku XXI wieku, które były wizytówką dzielnicy dziś wymagają także zmian i powiewu świeżości. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę izraelski inwestor i właściciel dojrzałych obiektów biurowych na terenie całej stolicy – Adgar Poland. Od 20 lat specjalizuje się w kupnie istniejących biurowców, poddawaniu ich recyclingowi i ekologicznej certyfikacji, dając im tym samym nowe życie. 

 

- Budynek Adgar Plaza One, którego jesteśmy właścicielem był jednym z pierwszych obiektów biurowych, wybudowanych na Służewcu Przemysłowym. Od wielu lat jesteśmy nie tylko świadkami, ale także zaangażowanymi uczestnikami przemian tego obszaru. Robimy co w naszej mocy, aby ludziom dobrze się tu pracowało, aby ta dzielnica nigdy więcej nie pustoszała tuż po godzinach pracy. Uczestniczymy – chociażby jako członkowie Stowarzyszenia Lepszy Służewiec czy inwestor ogólnodostępnego amfiteatru w dążeniu do pozytywnych zmian, ale zmieniamy też swoje obiekty oraz ofertę, bo wierzymy, że te procesy powinny iść ze sobą w parze. Stąd nasz pomysł na co-creating Brain Embassy, najem hybrydowy Be Yourself, niebawem wypuścimy na rynek kolejną, koncepcję najmu powierzchni do pracy Be Ready zakładającą wynajem własnego, wykończonego biura z dostępem do części wspólnych – wyjaśnia Artur Filipiuk, Operations Director Adgar Poland. 

 

W tym roku poza pracą nad zupełnie świeżym konceptem inwestor podjął decyzje także o odświeżeniu wizerunku mokotowskiego biurowca Adgar Wave, który od 2005 roku pozostaje świadkiem dynamicznych zmian, zachodzących w obszarze skrzyżowania Wołoskiej z Marynarską.  Jest to budynek dysponujący ponad 14 tys. mkw. powierzchni biurowej w standardzie klasy A. Charakter budynku, oprócz ergonomicznych wnętrz, definiuje znakomita lokalizacja, doskonała ekspozycja gwarantująca widoczność z daleka oraz doświetlenie naturalnym światłem. Jednak ‘’wystrój powierzchni ogólnodostępnych, pomimo starannego wykonania, odbiegał już dość znacznie od obecnie obowiązujących trendów projektowania tego typu przestrzeni’’ – mówi Marcin Szczesiuk z Archicon, któremu inwestor powierzył stworzenie nowego oblicza części wspólnych na podstawie koncepcji zaproponowanej przez Medusa Group. Teraz zyskał nowe serce jakim jest recepcja, która nie tylko odświeża całą inwestycję, ale i idealnie wpisuje się w ideę placemakingu, wyznawaną przez przedstawicieli Adgar w Polsce. Wnętrze zostało ozdobione zdjęciami fal morskich autorstwa Sebastiana Perchela, które były częścią ostatniego wernisażu artysty pt. ‘’Polowanie na fale’’.  Ten zabieg ostatecznie określa charakter całego lobby, a co więcej, jest idealnym sposobem, aby dać odpocząć skołatanym nerwom, wprowadzić odwiedzającego w spokojny nastrój i zachęcić do odwiedzenia budynku nie tylko pracowników, ale także przypadkowych przechodniów. W obrębie budynku do dyspozycji gości oraz najemców pozostaje parking oraz kawiarnie, a w samym budynku można znaleźć rowerownię czy rowery BMW do wypożyczenia dostępne dla najemców.

 

Zadaniem projektantów była aranżacja wnętrz oraz szczegółowy dobór surowców. Zdecydowano się na użycie naturalnych, szlachetnych materiałów, które współgrają z całością wykonania budynku. I tak hol został wyłożony posadzką z białego, włoskiego marmuru, a ściany zostały obłożone wielkoformatowymi płytami w kolorze czarnym. Ściany przy windach zostały pozbawione okładzin, odzyskując naturalny, surowy wygląd. Największym jednak wyzwaniem oraz jednym z ważniejszych elementów był, inspirowany nazwą budynku, „falujący’’ sufit z drewnianych paneli. Konstrukcja sufitu oraz jego ciekawy sposób podwieszenia został opracowany pod ten jedyny i konkretny budynek. Zgodnie z ekologiczną filozofią Adgar Poland nie zapomniano również o zielonym akcencie wprowadzając rośliny, dla których architekci zaprojektowali specjalne oświetlenie, aby umożliwić ich prawidłową wegetację.

 

Sercu lobby – recepcji, poświęcono wyjątkową uwagę. Lady recepcyjne wykonane zostały z naturalnego mosiądzu, które złotym kolorem idealnie kontrastują z wykończeniem wnętrza. Same windy również doznają metamorfozy, która znacznie wpłynie na wrażenia z pobytu w budynku. Została zwiększona przestrzeń w holach windowych, natomiast wymiana części ścian na przeszklone odsłoniła widok na przestrzeń biurową.

 

Fala zmian dotknęła nie tylko recepcji, ale zalała cały budynek, między innymi dzięki pojawieniu się w nim nowych najemców. Do ich grona dołączyło m.in. Orange Theory, które niewątpliwie wprowadziło do wnętrz sportowego ducha. Nowej jakości dodało również pojawienie się w budynku konceptu najmu powierzchni Adgar Poland – Be Yourself. Jest to odpowiedź na potrzeby m.in. średniej wielkości przedsiębiorstw, które zachwycone konceptem Brain Embassy zapragnęły dostępu do podobnych warunków pracy w bardziej prywatnym wydaniu, w wyniku czego powstała innowacyjna powierzchnia, łącząca w sobie elementy coworkingu i najmu tradycyjnego. Projekt został wprowadzony na rynek w połowie kwietnia 2018 roku i mimo tego, że był zupełną nowością na rynku natychmiast zyskał ogromne zainteresowanie ze strony małych i średnich firm, a także eksperymentalnych czy projektowych zespołów korporacyjnych, które zdecydowały się na skorzystanie z wysokiej jakości oraz elastycznych warunków, proponowanych przez powierzchnie dostępne pod marką Be Yourself.

 

Zmiany to nieodłączny element dzielnicy, w której zlokalizowany jest budynek Adgar Wave. Ulica Marynarska, która niedawno została wyremontowana, obecnie przygotowuje się do kolejnej zmiany jaką jest zbudowanie przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją i oświetleniem tuż przy Rondzie Unii Europejskiej. Inicjatywa dotycząca powstawania takiego projektu została wysunięta jako propozycja w budżecie obywatelskim.

 

- Krajobraz biznesowego Mokotowa zmienia się tak, jak zmieniają się jego mieszkańcy i pracownicy pobliskich biur. Jedyne co trzeba zrobić, to słuchać społeczeństwa i nie być obojętnym na jego potrzeby –  puentuje Artur Filipiuk.  



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mariel & Haan Communications
http://www.marielhaan.com

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »