Motoryzacja » Samochody
Audi TT RS - zawieszenie
Zobacz więcej zdjęć » |
Zwrotnice kół, wsporniki osi i wahacze poprzeczne wykonane są z aluminium. Wspornik osi jest przymocowany do nadwozia w sześciu punktach, co zwiększa sztywność.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zębatkowa przekładnia kierownicza pracuje ze zmiennym wspomaganiem, jej zmodyfikowana charakterystyka dostosowana jest do dynamicznego charakteru TT RS. Ten elektromechaniczny system podczas jazdy na wprost nie pobiera energii, dlatego działa bardzo efektywnie i pozwala zaoszczędzić około 0,2 litra paliwa na 100 km. Przełożenie 16,9 : 1 jest bezpośrednie jak w typowych sportowych samochodach.
Czterowahaczowa oś tylna - rozstaw kół 1.546 milimetra - dzięki skomplikowanej konstrukcji może oddzielnie odbierać siły wzdłużne i boczne. Wahacze wzdłużne przejmują siły napędowe i hamowania, stosunkowo miękkie ustawienie ich łożysk poprawia komfort toczenia. Natomiast trzy wahacze poprzeczne na każde koło - dolny wahacz poprzeczny, górny wahacz poprzeczny i drążek poprzeczny - są sztywno połączone ze wspornikiem osi, co poprawia dynamikę jazdy.
Elastokinematyka tylnych wahaczy wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości została nieznacznie zmodyfikowana w stosunku do technicznej podstawy wyjściowej. Oddzielnie rozmieszczone sprężyny śrubowe i nowe amortyzatory są odpowiedzialne za podparcie pionowe. W porównaniu z TT nadwozie TT RS jest obniżone o 10 milimetrów. Liczne testy, w tym wiele okrążeń na Północnej Pętli Nürburgring, pozwoliły konstruktorom na doprowadzenie tego rozwiązania do perfekcji.
Na życzenie TT RS może być wyposażone w elektroniczną regulację amortyzatorów Audi magnetic ride. We wnętrzu amortyzatorów krąży syntetyczny olej węglowodorowy z magnetycznymi cząstkami o wielkości trzech do dziesięciu mikrometrów. Po przyłożeniu napięcia do cewki powstaje pole, w którym cząsteczki ustawiają się poprzecznie do kierunku przepływu oleju i utrudniają jego przepływ przez kanały tłoka - charakterystyka tłumienia zmienia się w ciągu kilku milisekund.
Moduł sterowania tego systemu w sposób ciągły analizuje styl jazdy kierowcy oraz stan drogi i adaptacyjnie dostosowuje swój sposób pracy. Przyciskiem Sport kierowca może wybrać normalną charakterystykę lub tryb sportowy.
W trybie normalnym - przy dużej lepkości oleju - TT RS toczy się dostojnie.
W trybie sportowym - przy przyhamowanym przepływie - amortyzowanie staje się sztywne i praktycznie nie występują przechyły boczne. Odpowiednie podparcie kół zapewnia jeszcze bardziej neutralną samosterowność, a reakcja układu kierowniczego jest jeszcze dokładniejsza.
Mocne podparcie: koła w rozmiarze 18 do 20 cali
Audi dostarcza TT RS seryjnie z dużymi odlewanymi obręczami kół z aluminium z pięcioma ramionami. Mają one format 9J x 18 i opony w rozmiarze 245/40. Jako opcja dostępne są koła w różnych wzorach w rozmiarach do 20 cali. Koła 19-calowe - z oponami 255/35 - mogą być na życzenie pokryte lakierem srebrnym High-Gloss lub lakierem w kolorze tytanu.
Duże koła oznaczają dużo miejsca na potężne hamulce. Wszystkie tarcze są wentylowane. Na tylnej osi mają średnicę 310 milimetrów, na przedniej - 370 milimetrów. W celu maksymalnego odprowadzania ciepła przednie pierścienie cierne są perforowane; drążone trzpienie łączą je z aluminiowymi bębnami nośnymi tarcz hamulcowych. Tarcze są dociskane przez czterotłokowe zaciski w kolorze czarnym, z przodu z napisami RS. Są one również wykonane z aluminium, co redukuje masy nieresorowane.
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP jest przystosowany do dynamicznej jazdy i może być dwustopniowo wyłączany. Przy pierwszym stopniu, wyłączenia w trybie sportowym, nie dochodzi do ingerencji w pracę silnika w celu kontroli trakcji, a stabilizujące ingerencje w układ hamulcowy następują później. Drugi stopień oznacza całkowitą dezaktywację ESP.
Komentarze (0)